Gå til innhold

"Høstrengjøring" i Pcen

Mads-b

Anbefalte innlegg

Først nå har jeg innsett verdien av å renske kjøleren for støv. Har ikke gjort det på så lenge, så den har samlet støv i ett år nå... Men gleden var: Etter å ha fjernet et hekto støv fra ribba, sank temperaturen med 15 grader!!! fra 70 til 52 på idle. Den er fremdeles litt høy, men det kan ha noe med den utrolig utdaterte kjøleren jeg har.

Moralen er: rens datamaskinen din nøye, og ofte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den henger ikke løst. Det er bare det at den ikke får god nokk kontakt med kjernen. Mange kjølere som har det problemet. Du har amd ikke sant? Ihvertfall så kan du kjøpe en shim og putte i mellom.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CAS01P

Har ingen dokumentasjon på at dette funker. Men det er en ekstra sikkerhet hvis du har en TUNG kjøler. det burde jo egentlig funka da, logisk sett. Har det selv. + har montert det på 3 pcer for sikkerhets skyld når jeg har satt på en tyngre vifte.

Lenke til kommentar

du kan også gjøre litt "forebyggende" arbeid slik som å installere vifte-filter, og passe på og ha overtrykk i kabinettet. da samler det seg ikke mye støv, bare husk å rense filtrene, som igrunnen er en mye enklere prosedyre.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...