DarkSlayer Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 har 1 stk bærbar m WinXP SP2 har en 3com OC Wireless 11g Gateway 802.11g 54 Mbps Denne her Denne er konfigurert med WPA, satt opp ssid, skjult ssid, og lagt inn mac-adr til nic og begrensning rundt det. Har en Asus SpaceLink Wireless Cardbus 54 Mbps 802.11g, WPA Denne her Har kun installert driver for denne og IKKE utilityen som skal konfigurerer dill og dall. Bruker det som finnes i XP. OK. Problem som følger: Etter en stund på nett på forsvinner forbindelsen. Det er da helt dødt. restart pc funker skjeldent restart ruter (trekke ut strøm og telle til 10) funker skjeldent men: ta ut asus kortet fra maskinen, vifte litt på den, sette den i ser ut til å virke. For kortet blir varmt, og vi lurer på om dette kan være grunnen. Hva foreslår dere? help help Lenke til kommentar
drool Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Det kan være softwaren som styrer kortet. Hvis du bruker Windows til å styre dette kan det tenkes at det er dette som gjør at du detter ut av nettet. Prøv å la sw til kortet styre dette, se om det finnes nye drivere osv Endret 27. oktober 2004 av drool Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 driverene til kortet er de nyeste men eg kan jo kjøre inn utilityen til kortet. Eg avinstallerte det opprinneligt fordi det så ut som at det var konflikt mellom windows sitt opplegg og programmet sitt opplegg .. Lenke til kommentar
IP Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Flere har rapportert at Windows' egen trådløskonfigurasjon sliter når broadcast av ssid er slått av. Prøv å la broadcast stå på. Wpa og mac-filtrering bør gi tilstrekkelig sikkerhet. mvh IP Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Er det noen som har funnet ut noe? Sitter her med Win98 SE (min fars pc..). Samme problem. Kortet slutter å fungere, og da er det DØDT Også her siste firmware etc. Bruker det med en ASUS WL-500g og et speedtouchmodem... Endret 27. oktober 2004 av snowbaard Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kan legge til at jeg kun ved et tilfelle har fått en "feilmelding"; Når jeg restartet maskinen hang "ipconfig". Ipconfig måtte således ha blitt aktivert av f.eks. programvaren til kortet.., men hadde altså låst seg underveis... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 har nå slått på broadcast av ssid Skal teste idag om vi får problemer igjenn. Men hvis manglende broadcast hadde vært problemet så ville vel en restart av pc hjelpe? Skal poste i denne tråden om vi finner en løsning eller står fast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå