phax Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 morn, siden det var dødt i den andre tråden min er jeg såpass frekk at jeg prøver å opprette en her! moderator kan stenge den andre tråden visst han føler for det. håper noen her kan svare meg. har en Evo N800c med Pentium 4-M 2.2 GHz cpu lurte på om det var mulig og bytte cpu i denne med f.eks Pentium M 1.5 GHz eller en annen pentium m prosessor. ikke så mye pga av ytelsen men mest pga av støy! denne saken blir steike varm og suser rimelig mye.. blir gal i hodet. slik jeg har forstått det så skal pentium m prosessorene utvikle mindre varme? takker for alle svar! Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er desverre ikke mulig å bytte CPU på den maskinen med en PM CPU Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er vel en vanlig desktop pentium cpu du har i maskinen din nå. Den bruker en annen socket en det pentium-m gjør. Du kan bytte cpu, men det må være en p4 og det vil ikke redusere støy og varmeproblemet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) åkei.. trodde kanskje det var mulig ettersom de begge hadde samme sokkel. (Socket 479M) trodde ikke det var vanlig desktop cpu da ettersom den ikke har socket 478 og heter Intel Pentium 4-M. men kan hende jeg tar feil da? Endret 27. oktober 2004 av phax Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er jo en vanlig socket478 cpu egentlig? P-m er 479, Pentium 4-m er 478. Du kan med andre ord ikke bytte til en pentium-m Har selv brukt en Pentium4-m i vanlig desktop maskin. Det spesielle med en Pentium 4-m er at den har speedstep + at det er p4 cpu'er som tåler ufattelig lav vcore. Er de ikke nede i 1,1-1,2 elns? Eneste muligheten du har er å selge den du har slik at du kan kjøpe deg en p-m basert maskin Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Er det mulig å sette en P4-m CPU i min stasjonære? Har fundert på dette, men har aldri fått noe konkret svar. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er jo en vanlig socket478 cpu egentlig? P-m er 479, Pentium 4-m er 478. Du kan med andre ord ikke bytte til en pentium-m Har selv brukt en Pentium4-m i vanlig desktop maskin. Det spesielle med en Pentium 4-m er at den har speedstep + at det er p4 cpu'er som tåler ufattelig lav vcore. Er de ikke nede i 1,1-1,2 elns? Eneste muligheten du har er å selge den du har slik at du kan kjøpe deg en p-m basert maskin hm.. ok, men hvorfor står her at sokkelen er 479M da? og siden det er en vanlig desktop cpu hvorfor kaller aida32 den for en "Mobil intel Pentium 4M" ? blir forvirret av dette.. er dette med socket 479m bare bøff? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 hm.. ok, men hvorfor står her at sokkelen er 479M da? og siden det er en vanlig desktop cpu hvorfor kaller aida32 den for en "Mobil intel Pentium 4M" ? blir forvirret av dette.. er dette med socket 479m bare bøff? Ta en kikk på spesifikasjonene her og se om det hjelper noe mer. Jobber egentlig ikke med businessmodellene, så ikke slakt meg om det ikke hjelper Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Last ned dette programmet og skru ned klokkefrekvensen. Så blir det kanskje litt mindre bråk. Jeg tror den cpuen du har støtter justering av klokkefrekvensen hvis det er en M cpu. Er vært et forsøk. http://www.softpedia.com/progDownload/Spee...load-13411.html Endret 27. oktober 2004 av Lættis Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 nei ble nok ikke noe klokere, snarere tvert imot! skjønner ikke hvorfor i svarten de kaller cpu'n for en mobil cpu visst det egentlig bare er en desktop cpu.. og skjønner ikke hvorfor hardware sin produktguide sier at det er en socket 479m visst det ikke er det.. og visst det hadde vært en socket 479m burde jeg ikke da kunne bruke hvilken som helst annen socket 479m cpu? så lenge bios og cpu kjøler tolererer det da.. skal sjekke ut det programmet nå! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 nei ble nok ikke noe klokere, snarere tvert imot! skjønner ikke hvorfor i svarten de kaller cpu'n for en mobil cpu visst det egentlig bare er en desktop cpu.. Vel, HP sier det er en mobil. For å være sikker kan du ringe business support, som har full oversikt og Evo og nc laptop. Vi på "enduser" kan nok også hjelpe, men som regel blir det bare henvist til business når dere ringer inn med disse modellene Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Last ned dette programmet og skru ned klokkefrekvensen. Så blir det kanskje litt mindre bråk. Jeg tror den cpuen du har støtter justering av klokkefrekvensen hvis det er en M cpu. Er vært et forsøk. http://www.softpedia.com/progDownload/Spee...load-13411.html Nå skal vel SpeedStep skru ned klokkefrekvensen selv også sånn etter behov. Merk at jeg sier den skal gjøre det Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Last ned dette programmet og skru ned klokkefrekvensen. Så blir det kanskje litt mindre bråk. Jeg tror den cpuen du har støtter justering av klokkefrekvensen hvis det er en M cpu. Er vært et forsøk. http://www.softpedia.com/progDownload/Spee...load-13411.html er det håp for at det kan funke på en celeron M også? Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Last ned dette programmet og skru ned klokkefrekvensen. Så blir det kanskje litt mindre bråk. Jeg tror den cpuen du har støtter justering av klokkefrekvensen hvis det er en M cpu. Er vært et forsøk. http://www.softpedia.com/progDownload/Spee...load-13411.html er det håp for at det kan funke på en celeron M også? Ikke sikker. Jeg fikk linken av en jeg kjenner. Han har en P4M cpu i sin maskin. Der fungerer det fint. Han justerer klokkefrekvensen ned til omtrent 500Mhz og da er maskinen helt stille. Jeg har en P4 cpu i min laptop. På min fungerer ikke programmet. Så jeg må leve med støy fra vifta. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Som generell regel så kan ikke cpu-en byttes i en bærbar? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har et IBM Hk hvor det var en P4 prossessor. Men jeg får den ikke til å funke på et vanlig hk er det noe spesielt med den CPU slik at den bare funker med IBM Hket ? Har kasta det gamle HKet så får ikke testa. Dumme meg Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei har en HP ze5604 m\ 2,8GHz celeron prosessor. er det mulig å skifte ut denne med en p4-m prosessor? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det skal gå greit så lenge det er samme socket(478) Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er det mulig å sette en P4-m CPU i min stasjonære? Har fundert på dette, men har aldri fått noe konkret svar. Det går greit med P4-m prosessorene.Og de kjører med clk 12 som regel- Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Noe IBM gjør sammen med Intel er å låse cpu og hk sammen. Vet ikke hvordan det gjøres men bare at det gjøres på enkelte modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå