Gå til innhold

Forsterker til Cerwin Vega

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe disse , men jeg har ikke noen forsterker som er kraftig nok til å utnytte dem fullt ut. Var på hifiklubben i tønsberg å hørte på, der brukte dem denne NAD forsterkeren, men den greide ikke å kjøre dem så altfor mye.. trenger noe enda litt kraftigere, men ikke no særlig dyrere enn 5000kr.

noen som har noen meninger eller ideer på forsterker som passer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en brukt NAD 218 eller 216.

Jeg har en NAD 218 som driver to LS15 CW høytalere uten problemer. NAD 218 står direkte tilkoblet lydkortet til pc.

Partyanlegg og anlegg for dem som liker høyt volum og ekstrem bass...

Gir jeg på rister det i tak og vegger, ting faller ned.. :!:

Lenke til kommentar

Det er bass som er digg... hører på det meste av musikk egentlig... hørte jo på den på hifiklubben, og jeg er ganske grønn enda innenfor hifi, så mine ører er ikke så kresene.. men bass er noe man må ha mye av, mener jeg :cool:

Alderon: Hvor bra spiller dine CLSC-10, sånn med tanke på volum og trøkk? jeg er litt usikker på om jeg skal ha de 12", spesielt hvis 10" spiller vel så bra. Har en økonomi jeg må passe litt på også ;)

Lenke til kommentar
Alderon: Hvor bra spiller dine CLSC-10, sånn med tanke på volum og trøkk? jeg er litt usikker på om jeg skal ha de 12", spesielt hvis 10" spiller vel så bra. Har en økonomi jeg må passe litt på også ;)

Det spiller heftig høytt og maaassse trøkk :D

Fikk kjøpe utstillingsmodellen da, så de var spilt inn. Hadde tenkt på 12"ene først men da måtte jeg ut med 1000 ekstra pluss at han anbefalte den C372 og det kosta også 1000 kr mer enn C352, så da hadde budsjettet mitt kokt over.

Tok høyttalerene mine på en fest for et par uker siden og da fikk vi faktisk klager for første gang... Jeg er veldig fornøyd med disse :thumbup:

Når du kjøper helt nye høyttalere er det viktig å ikke dra for mye på volum bryteren da de burde spilles inn for å få best mulig effekt senere...

Lenke til kommentar
Når du kjøper helt nye høyttalere er det viktig å ikke dra for mye på volum bryteren da de burde spilles inn for å få best mulig effekt senere...

Det er en myte. Elementene tåler like mye enten de er helt nye, eller innspilte. Innspillingstiden har med lydkvaliteten å gjøre, ikke hvor mye elementene tåler. Det er lydkvaliteten som blir bedre når en høyttaler er innspilt. Det er ingenting i veien for å spille høyt under innspillingsperioden. Den beste måten å spille inn en høyttaler på, er å bruke dem normalt.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...