Gå til innhold

Ingen tilgang til mapper & filer

Anbefalte innlegg

Tar en sjanse å poster mitt prb her.

Historikk:

Formaterte HD, installerte winxp pro på ny.

Alle mine private dokumenter er på en annen HD (”disk 2”).

Etter reinstall får jeg ikke tilgang til mappen ”Mine Dokumenter”. ”Ingen tilgang”

Jeg ser alle filene, men får ikke åpnet dem. Det jeg gjorde med mappen, var at jeg gjorde den ”Privat”, dvs at alle undermapper & filer har grønne fonter. Går ut fra at det er en kryptering som gjør at filene er grønne. Er ikke sikker, men det er mulig jeg ga mappen et passord, men jeg får ikke noe valg til å skrive det inn.

Det kun jeg som bruker pc & er administrator. Jeg hadde SP2 på systemdisk tidligere, har nå gått tilbake til SP1a. Filsystem er NFTS.

Hva må jeg gjøre for å tilgang til min (mange) filer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har akkurat samme problem.

Noen mener løsningen er å gå på "egenskaper"->"sikkerhet"->"avansert"->"eier", for så å sette riktig eier på mappen og filene. For dette må du være Administrator (som det ser ut som du er).

Dette løste ikke mitt problem. Jeg får ikke tilgang til å skifte eier i avansert tabben. Får access denied.

Lenke til kommentar

Hvis du har kryptert mappene (grønn skrift), er det ingen mulighet å hente dokumentene fram igjen.

Hvis skriften var blå (komprimert) er det ingen problem.

For å kunne få tilgang til dokumentene må du ha tatt backup av sikkerhetssertifikatet, noe jeg ikkje regner med at du gjorde ?

CaGe : Ta en titt i den tråden å se om du har gjort det rett :

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990

Lenke til kommentar

Nei, jeg tok ikke kopi av sertifikatet, Jeg visste ikke en gang at det fantest.

Prøved også denne varianten HER

i tillegg til denne :

Noen mener løsningen er å gå på "egenskaper"->"sikkerhet"->"avansert"->"eier", for så å sette riktig eier på mappen og filene. For dette må du være Administrator (som det ser ut som du er).

Mappene var også "grønne", men den krypteringen forvant etter metoden til CaGe.

Ja ja, lærer alltid noe nytt, trodde jeg var smart som hadde alle personlige dokumenter på en annen disk, i tilfelle systen krasj.

Men viss noen kommer på en smart måte å løse prb på, ta kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...