Gå til innhold

lage karaoke av vanlig lyd(ta vekk vokal)

Anbefalte innlegg

holder på med en revy på skolen, og derfor må jeg få tak i noen sanger uten vokal. Lurte derfor på hvordan jeg kan ta vekk vokal fra vanlig spor eller laste ned ferdige uten vokal...

Noen VST'r f.eks eller programmer som kan brukes??

ALT tas imot!

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at det fantes noen "halvlure" karaoke løsninger på enkelte stereoprodukter for noen år siden, vet ikke om det finnes fortsatt. Det eneste som skjedde når man skrudde på karaokeeffekten var at frekvensområdet hvor stemmene lå ble dempet ganske mye. Mener det var mellom 300 og 500hz. Problemet er jo at du mister all annen info i det frekvensområdet også, så lyden blir litt rar, men kanskje ikke værre enn at dere kan leve med det. Har dere tilgang på et skikkelig miksebord så prøv og demp disse frekvensene der, hvis ikke kan frekvensene dempes i et lydredigeringsprogram på PC.

Er ikke sikkert det vil fungere noe særlig i det heletatt, men sikkert verdt et forsøk?

Knut

Lenke til kommentar

mellom 300 og 500hz, ok... Har nok noen mixebord stående men jeg gjør det i redigerings program for det må brennes på cd etterpå uansett.

Tror jeg kan klare det nå...i cool edit 2000 er det en vocal cut ting, funker den eller?

Lenke til kommentar

Tusen takk, skal laste det ned nå.

(hvis noen hadde hatt en instrumental versjon av mary mary - shackle som jeg kunne lånt så send meg en PM...da hadde jeg blitt veldig glad :) )

EDIT: Hvordan bruker man audacity til og ta vekk vokal med da?

Hva skal jeg trykke på ?? :blush:

Endret av e321
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...