preskatv Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Hei. I min situasjon så har jeg en PC i kjelleren som jeg bruker som et lagringsmerdium og litt annet for å si det slik. Uansett, det jeg lurer på er som følger: Når jeg sitter på min laptop, er mulig for meg å laste ned et program eller fikse noe på hardwaren slik at jeg kan skru av/på den stasjonære med den bærbare . Bærbar, en eller annen Thundra som jeg ikke husker modellen på HKpå den stasjonære er : Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid Endret 27. oktober 2004 av preskatv Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 prøv net control Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Kan jo bruke Ultr@VNC eller radmin. Remote control program Edit: Ultr@VNC http://ultravnc.sourceforge.net/ Radmin http://www.radmin.com/ Endret 27. oktober 2004 av Stian2345 Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Takker for svar Prøver Net control først. Får se hva som faller best i smak Men har et dumt spørsmål til, jeg må vel innstalere det programmet på begge PCene eller? Endret 27. oktober 2004 av preskatv Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Men har et dumt spørsmål til, jeg må vel innstalere det programmet på begge PCene eller? Ja, hvis ikke kunne jo hvem som helst tulle med pcene. Forestill deg et lan med masse fjortisser, grøss Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Grøss....Neppe veldig digg. Men regna faktisk med det Men da jeg leste om de programmene fant jeg ut at bare radmin har muligheten for å skru PÅ PC'en? Men bare hvis nettverkskortet støtter det. Det vil si? Tusen takk for svar sålangt Endret 27. oktober 2004 av preskatv Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Men da jeg leste om de programmene fant jeg ut at bare radmin har muligheten for å skru PÅ PC'en? Men bare hvis nettverkskortet støtter det. Det vil si? Hvis jeg ikke tar feil, vil det si at nettverkskortet støtter WoL (Wake on Lan) beklager hvis det er feil Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Nevermind. Fant det ut Endret 28. oktober 2004 av preskatv Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 tror WOL kort har en ledning som går til hovedkortet. Jeg testet ut det en gang, og jeg glemte den lille gule ledningen som fulgte med Så må strømmen på PSU' n stå på.. Sånn at hovedkortet får strøm Lenke til kommentar
Mez Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 For å skru av andre datamaskiner i nettverket kan du bare skrive: shutdown Altså: Start -> Run/Kjør -> skriv inn "cmd" og så skriv inn "shutdown" - da vil du få opp dette: Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "comment"] [-d up:xx:yy] No args Display this message (same as -?) -i Display GUI interface, must be the first option -l Log off (cannot be used with -m option) -s Shutdown the computer -r Shutdown and restart the computer -a Abort a system shutdown -m \\computername Remote computer to shutdown/restart/abort -t xx Set timeout for shutdown to xx seconds -c "comment" Shutdown comment (maximum of 127 characters) -f Forces running applications to close without warning -d [p]:xx:yy The reason code for the shutdown u is the user code p is a planned shutdown code xx is the major reason code (positive integer less than 256) yy is the minor reason code (positive integer less than 65536) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå