MoNoXiDe Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Prøver igjen....... Skal skifte vifte på mitt grafikk kort, ettersom det bråker noe så inni granskauen. Mine krav er at den skal være lett å skifte, og mest mulig stille. Noen som har gjort dette før, og hvilke vifter brukte dere ?? Jason / Byggern : Takk for tipsene, men jeg hadde håpet på en vifte som passet i hullene til grafikk kortet. 8-: 8-: 8-: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 ?? Det er jo i hullene på grafikkortet viften er festet! Problemet er bare at på MSI kortene så er disse hullene så trange at de vanlige push-pinnene som fulgte med TermalTake viften ikke passet. Det virker som om de vanlige pushpinnene som følger med viftene, er beregnet på hull som er 3-3.5mm, mens hullene på MSI/Creative kortet er ca. 2.5mm. Det er derfor vi har festet kjøleribben med stripps. Jeg tror ikke du får kjøpt kjøleribber med fester som passer i de hullene som originalviften er montert i, men det har kanskje kommet noen i senere tid. Mest sannsynlig vil nye chipsett vifter kommer med pushpinner som er dimensjonert til de små hullene på kortene våre. Edit: Skriveleif _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-05-22 13:30 ] Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Da er det bare fram med drillen og 3mm bor da. :wink: hehe. Eller kanskje ikke nei......... Kan jo hende at fragtape vil funke, men jeg liker nå å holde meg til den tradisjonelle goopen selv også. Jeg har brukt goop-lim et par ganger, men da skal du være veldig sikker på at du ikke trenger å ta av den kjøleribben igjen. Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Det var det jeg mente Byggern. Om det var noen kjølere som hadde 2,5mm "klips" som passet på mitt GF4 kort. Nå har jeg fått svar. Får prøve deres metode!! Takk for svar! :smile: _________________ Abit KT7E AMD Athlon 1.4GHz T-bird 266 FSB 768 MB Apache SDRAM Win2k SP2 2 X 40 Gb IBM HD 1 60 Gb IBM HD 24x10x40 Plextor Soundblaster Live 1024!! MSi Geforce 4 Ti4400 Chiftec DX01BD Black [ Denne Melding var redigert av: MoNoXiDe på 2002-05-23 00:24 ] Lenke til kommentar
styrk Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hmm... Dette høres ikke lovende ut. Det er vel ikke sansynlig at de andre produsentene har en mer inteligent måtte å gjøre det på. Har en ide på noe som kan virke en Zalman ZM17CU med en 92mm over burde gjøre jobben ? Men så var det med montasjen da.. http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm Styrk Lenke til kommentar
jason Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Skulle det være for vanskelig for enkelte dette med stripsen så kan Dere jo ta en titt på denne Spørs om det ikke er noe tilsvarende mange har ventet på. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Tror nok det noe alle har ventet på ja. Står ikke no pris der, tror du den er få tak i Norge?? Telcontar Lenke til kommentar
jason Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 09:29, Telcontar skrev:Tror nok det noe alle har ventet på ja. Står ikke no pris der, tror du den er få tak i Norge??Telcontar Nei,jeg tror ikke den er tilgjengelig her i Norge enda. Regner med at det er noe Microplex tar inn når den blir tilgjengelig, de har jo en del varer fra ThermalTake allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå