Gå til innhold

Tanker rundt Operasjon Dagsverk

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke noe om det. Jeg får i hvert fall ingenting ut av å levere 300 kr og få en fridag. Burde finne på noe mer kreativt hvis de skal vekke vår interesse, og ikke bare graske til seg pengene våre. Ikke det at 300 kr er all verden, men det er liksom prinsippet. Halvparten av skolen vet ikke hva pengene de gir går til en gang. :shrug:

Derfor det er en dag som kalles ID. Tror de fleste får det med seg der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes ikke noe om det. Jeg får i hvert fall ingenting ut av å levere 300 kr og få en fridag. Burde finne på noe mer kreativt hvis de skal vekke vår interesse, og ikke bare graske til seg pengene våre. Ikke det at 300 kr er all verden, men det er liksom prinsippet. Halvparten av skolen vet ikke hva pengene de gir går til en gang. :shrug:

Derfor det er en dag som kalles ID. Tror de fleste får det med seg der.

Jeg og levde i den troen at alle skolene hadde ID, eller IU. Jaja, om noen mener de får for dårlig info, be om å få ha en ID. :)

Lenke til kommentar

OD er en fint tiltak mener jeg. La norske elever ofre en dag for å bidra til å hjelpe noen som virkelig trenger det.

Når det gjelder deg, PelsJakob, må du slutte med pisspreiket ditt. Du aner tydeligvis ikke hvem som står bak bistandsarbeidet, ei heller hvordan det foregår. Jeg lover deg du finner alle typer mennesker innenfor bistandsorganisasjoner og bistandsarbeid. Ideen om bistand stammer ikke fra noen ideologier - heller om enkelte menneskers pågangsmot og vilje til å prøve å hjelpe andre mennesker i nød. Bare det å avblåse bistandsarbeid som en sosialistisk propagandamaskin får meg til å se rødt. Håper vi slipper slike tragiske utspill fra deg, du har brukt opp kvoten din med denne ene kommentaren. Før du uttaler deg om bistand igjen: se bistandsarbeid bli praktisert.

Lenke til kommentar
Bare det å avblåse bistandsarbeid som en sosialistisk propagandamaskin får meg til å se rødt.

Hvor i all verden har jeg påstått noe slikt? Jeg hevder at OD er en sosialistisk propagandamaskin, ikke veldedige organisasjoner generelt.

Mja, den er kanskje drevet av det, men har det noe å si da?

De bruker vel ikke pengene på indoktrinering? ;)

Lenke til kommentar
Bare det å avblåse bistandsarbeid som en sosialistisk propagandamaskin får meg til å se rødt.

Hvor i all verden har jeg påstått noe slikt? Jeg hevder at OD er en sosialistisk propagandamaskin, ikke veldedige organisasjoner generelt.

Mja, den er kanskje drevet av det, men har det noe å si da?

De bruker vel ikke pengene på indoktrinering? ;)

Kan ikke utelukkes. Stod jo som jeg siterte i sted på hjemmesiden deres :¨

For de elevene som ikke vil jobbe på OD-dagen, skal det arrangeres et opplegg på skolen, som skal gi elevene mulighet til å reflektere over det valget de har tatt, og gi mer informasjon om årets tema/internasjonale problemstillinger.

Dette med å "reflektere over valget man har tatt", og det tvunget, kan nettopp minne om indoktrinering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det spennende er å se hvor uvillige dagens glasurgenerasjon er når ordet "arbeid" kommer frem. Er det mulig å sette seg så sinnsykt på bakbeina når vi snakker om å fremme en god sak?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Det er kvalmende hvor radikale mange skal være i dag.

Lenke til kommentar

Våre penger går til Sør-Afrika, jeg nekter å jobbe fordi vet ikke hva penger går til.

De påstår i sør-afrika har enorm vold problemer, det er fordi de ser hvite som rike... rike har fått utdanning, og der sør-afrika er faktisk billig å bo, da har de råd å bygge store fine hus.

Hvis de snille hvite som bor der bidrar å betale utdanning så de kan få jobb, det er det som hjelper, ikke minske vold. De svarte terroriser de hvite, og da tror hvite de er farlig forbryter og dreper de, så svarte ser de bruker vold. og så videre.

Hvites skattepenger kunne gått til sør-afrika (de som bor der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...