Gå til innhold

hold dere unna netcom

Anbefalte innlegg

idag da jeg kom fra skolen så jeg at noen hadde stjålet mobilen min ifra jakken jeg dro tilbake til skolen og kontaktet rektor han sa at han ikke kunne gjøre noe heldigvis hadde jeg netcoms totalforsikring jeg tenkte mine penger er reddet men da jeg ringte dem sa de klart at de ikke kunne gi meg erstatning etter 1 times samtale ringte jeg f rådet de skal hjelpe meg med saken men jeg vet det at det aldri mer blir netcom :mad:

PUH! Du må ha blitt sliten etter å ha skrevet alt det!

Men on-topic: Å signere mobilforsikring er jo helt idiotisk, kan aldri i livet lønne seg.

Dessuten, hvorfor skulle du få ny mobil når dette er "din" skyld? Den er jo stjålet!

Jaja, kanskje forsikringen innebærer dette, men høres jo rart ut... Lukter mange svindlere da ja.. ;) Uansett, lykke til med lange setninger og forsikringer...

- Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke forskirking lønne seg?

Har du en mobil til en verdi av si 5.000 kr så lønner en forsikring seg fort på 300 kr året.

Fikk en Qtek 2020 til en verdi av 8000 kr ødelagt. Forsikringen dekket den. Med andre ord måtte jeg ut med 300 kr + 300 egenandel istedet for 8000 kr for ny telefon. Ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar
Joa, kan muligens lønne seg ved kjøp av dyrerer telefoner. Men synes fortsatt at det er teite greier...

altså;

i de fleste tilfeller vil en forsikring lønne seg. jeg har fått tre telefoner ødelagt og dekket via forsikring. det har spart meg for drøye 10 000 kroner tilsammen.

Da tar du dårlig vare på tingene dine.

Lenke til kommentar

Det må jeg nesten si meg enig med pain. Jeg har hatt ymse mobiltelefoner over de siste 5 årene og ikke en av de har blitt ødelagt pga. misbruk. Grunnen til at jeg har kjøpt ny har alltid vært at de har "utgått" på dato. Men den dagen en er uheldig så er det fantastisk deilig å bare kunne levere alt til Netcom med dådyrøyne og kvittering og få en splitter ny :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kan fortsatt ikke skjønne at det er nødvendig med forsikring,det må da kunne gå ann å ta vare på så dyre ting som mob.Selv har jeg hatt mob siden 99 og ikke mistet eller fått ødelagt noen,har bare byttet når den jeg har har "gått" ut på dato.

Man må behandle det som verdigjendstand

Lenke til kommentar
Joa, kan muligens lønne seg ved kjøp av dyrerer telefoner. Men synes fortsatt at det er teite greier...

altså;

i de fleste tilfeller vil en forsikring lønne seg. jeg har fått tre telefoner ødelagt og dekket via forsikring. det har spart meg for drøye 10 000 kroner tilsammen.

Da tar du dårlig vare på tingene dine.

vel;

T68ien var muligens et uhell med vann

T68ien nr 2 (1-1,5år senere) var et uhell som følge av manglende strøing der jeg gikk

og den tredje var rett og slett uflaks. nå skal det påpekes at det kun er 3 av 60-70 telefoner jeg har hatt, som det har skjedd noe slikt med. Alle andre har jeg tatt veldig godt vare på, så ikke kom med den :p

Lenke til kommentar

For de som har reiseforsikring så er jo forsåvidt ikke mobilforsikring noe poeng. Reiseforsikringen dekker tap og tyveri av telefon hvis det skjer utenfor husets fire vegger. Når det gjelder skader på telefonen så gjelder jo garantien og kjøpsloven.

Likevel betaler jeg for mobilforsikring hver måned. Og skulle jeg komme til å miste den igjen eller få den stjålet/ødelagt så kommer jeg til å bruke den samme forsikringen igjen. Dette fordi det er høyere egenandel på reiseforsikringen jeg har.

7.1 Det skal til enhver tid føres tilsyn med mobiltelefonen.

7.2 Når mobiltelefonen forlates uten tilsyn skal den være innelåst i bygning/rom i bygning eller i annen avlåst oppbevaringsenhet.

Er sakset fra Telia forsikring sine vilkår..

Når det gjelder annen forsikring så har jeg ett vel av de som jeg betaler på årlig. Livsforsikring, gjeldsforsikring, barneforsikring, bilforsikring ++.

Å si at man ikke passer godt nok på "verdigjenstander" når man mister eller blir frastjålet en telefon synes jeg faller på sin egen urimelighet. Jeg har klart å miste 1 telefon sidene jeg kjøpte min første i 1994. Den ble funnet 2 dager senere og den har jeg fortsatt. Har derimot klart å miste bilnøklene mine, og de fant jeg ikke igjen... Måtte bytte låser i bilen. Og DET dekket ikke bilforsikringen! :tease:

Bathny

Lenke til kommentar

Hvordan blir det om mobiltelefonen er kjøpt av foreldrene til nok6600?

Da er jo det eneste de har gjort "galt" å låne telefonen bort? Eller??

Kan en person under 18 underskrive en forsikringskontrakt?

Min forrige mobil forsvant bare sånn plutselig, men jeg holdt da heller aldri forsikringselskapet ansvarlig for det. Kun éns egen feil å ikke passe godt nok på tingene sine, men hvis foreldrene til nok6600 er eiere av mobilen er det kanskje noe å gå på?

Lenke til kommentar

Vil be alle om å ta nok6600's anbefaling om å holde seg unna netcom til etteretning!

Tror til og med George W. Bush har lagt NetCom til listen over de som tilhører ondskapens akse...

Som flere andre har nevnt, så er kritikken helt feilplassert! Man må kunne skille mellom fakturerende part og faktisk tilbyder.

tiny

Lenke til kommentar
Hvordan blir det om mobiltelefonen er kjøpt av foreldrene til nok6600?

Samme hvem som har kjøpt eller eier telefonen. Forsikringen gjelder alle telefoner det forsikrede SIM-kortet står i.

Låner du altså en telefon av bestemora di og bruker ditt SIM-kort i den, og du har forsikring på abonnementet, dekker forsikringa den telefonen. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Hvorfor betale mobilforsikring, hvis du har reiseforsikring.? De fleste hendelser/ tap/ ulykker skjer når man befinner seg et annet sted enn hjemme.. (da gjelder reiseforsikringen) Reiseforsikringen dekker det meste, 500 kroner i egenandel..

Det stemmer nok at reiseforsikringene dekker det meste. Skulle jeg være i Spania og miste min SonyEricsson k700i, så vil jeg nok få dekket tapet av telefonen på reiseforsikringen. Mon tro om reiseforsikringen vil dekke evt "svindel"? Vet at NetCom sin forsikring vil dekke "svindel".

Lenke til kommentar

Hvis dere har Sparebank 1 reisforikring\ innboforsikring så dekker ikke disse mobiltelefoner generelt. Dette står eksplisitt i avtalevilkårene som mange desverre ikke gidder\ orker å lese.

nok6600: Les avtalevilkårene igjen og du ksal se at det er NetCom\Telia som handlet rett i denne saken. Ting som blir folatt uten ettersyn og om ikke er låst ned blir ikke dekket dessverre, gjelder de fleste forsikringene.

Lenke til kommentar

Reiseforsikringen gjennom postbanken dekker ikke mobiltelefoner, og jeg vet at flere andre har klausuler som sier at mobiltelefoner dekkes kun om skade/tap skjer i utlandet eller utenfor norden.

Reiseforsikringa dekker i tillegg ikke på arbeid, studieplass eller hjemme...

Netcom sin totalforsikring er faktisk en av de beste du får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...