duottar Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Lurer på hva som kan være galt? Når jeg bruker dimm 2 og 3 så begynner det å pipe(lang pip, stille, så lang pip igjen) Bruker 2*512 twinmos /m winbond. Satt de i dimm 1 og 2, og etter mange cmos clear og litt banning så startet maskinen plutselig. Har ikke noe problem nå, men er det ikke dimm 2 og 3 som brukes til dual ram? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Nå er ikke TwinMOS de mest pålitelige minnebrikkene da.. Har selv TwinMOS i NF7-S 2.0, og har hatt en del problem. Socket 2 og 3 brukes til Dual Channel, ja.. EDIT: Jeg kjører nå brikkene i Dual Channel helt fint. Men busshastigheten er på 166 isteden for 200... Og den skal være 200. CPU'en er nemlig 200Mhz buss versjon. Derfor må jeg kjøre rammen seinere enn CPU.. Endret 27. oktober 2004 av Johan123321 Lenke til kommentar
duottar Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Nå er ikke TwinMOS de mest pålitelige minnebrikkene da.. Har selv TwinMOS i NF7-S 2.0, og har hatt en del problem. Socket 2 og 3 brukes til Dual Channel, ja.. EDIT: Jeg kjører nå brikkene i Dual Channel helt fint. Men busshastigheten er på 166 isteden for 200... Og den skal være 200. CPU'en er nemlig 200Mhz buss versjon. Derfor må jeg kjøre rammen seinere enn CPU.. hmm prøvde også å starte maskinen med bare en brikke i dimm 3 men det kom det samme pipet igjen.. kanskje er den defekt.. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du får Dual channel ved å sette ram'n i slott 1 og 3 også. Jeg har ram'n der og får Dual channel. Du kan altså velge å bruke 1 og 3 eller 2 og 3. Kanskje det funker da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå