Crazysteps Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Om kort tid går jeg til anskaffelse av et nytt digitalt speilreflekskamera. Sånn det ser ut nå, står det mellom Nikon D70 og Canon EOS D20. Kjøpet vil etter all sannsynlighet skje fra USA, men er det noen av disse (eller andre) produsenter som tilbyr internasjonal garanti? Har selv solgt Canon kameraer beregnet på det norske markedet. I disse pakkene ligger det gjerne et skjema du kan få butikken til å fylle ut og stemple, så skal du få dekket garantireparasjoner over hele den vestlige verden. Fungerer dette i praksis? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Ingen? Absolutt ingen som har peiling på dette emnet? Lenke til kommentar
esbe Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Joda, jeg har nylig kjøpt Panasonic Lumix DMC-FZ20 fra BogH Photo (USA)med div. tilbehør. Der kan du bare kjøpe en ekstra garanti i tillegg. Det er ikke noe tull med dette firmaet. Rask levering på døra. esbe Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Joda, jeg har nylig kjøpt Panasonic Lumix DMC-FZ20 fra BogH Photo (USA)med div. tilbehør. Der kan du bare kjøpe en ekstra garanti i tillegg. Det er ikke noe tull med dette firmaet. Rask levering på døra. esbe Dette er et av firmaene jeg evt kunne tenkt meg å kjøpe fra. Hva koster denne garantien og hva gjelder den for? jeg slipper altså å sende utstyret mitt til USA? Lenke til kommentar
esbe Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Gå inn på overnevnte firmas sider, der er det noe som heter MACK-garanti (internasjonal) som kan opprettes som tilbehør for de forskjellige produkter og i forskjellige prisklasser. Hvet ikke om det lønner seg. En garanti dekker som regel ikke det du ønsker at den skal dekke, eller den blir tilsvarende dyr. Du må nok sende utstyret frem og tilbake med hva det måtte innebære. esbe Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Ser ut som det da må sendes til USA for reparasjon. Dette er på linje med f.eks Klart Svars utvidede garanti på mobiltelefoner og ikke helt hva jeg tenkte på. Det jeg lurer på er om noen gir en full internasjonal garanti, så jeg kan sende mitt utstyr til Canon Norge og ikke Canon USA for reparasjon om noe skulle vise seg å være defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå