Zipp0 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Bra du kommer igang nå gleder meg til å se hvordan dette blir Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 i går var jeg og tømte clas for absolutt alt de hadde igjen av 12mm 90 grader messingbenn og 8-14mm slangeklemmer.. får kjøpe mer i oslo Blir no heftig rørleggerarbeid her. Har måttet stokke om på komponentene litt, men det skal gå med et nødskrik. tar med meg radiatorene hjem og ser om jeg får jobbet litt med dem i jula. Jeg får jo også peltierelementene i jula. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 yay, endelig fått starta :) Jeg måtte altså stokke om litt på plasseringen av komponentene, men det burde gå.. det må gå! for å få dvd-brenneren så nærme pumpa som mulig måtte jeg kappe av nippelen litt ære være 90 grader messingbend og slangeklemmer fra clas her prøver jeg fortvilet å finne ut hvilke rør som skal lede hvor og hvilke som skal gå over og under hverandre osv osv her kommer jeg nok til å få et lite problem.. den åpningen i T-krysset av messing skal liksom inn i pumpa.. men det skal nok gå på et vis ...for eksempel sånn. Plassen mellom radiatoren og harddisken var så liten at jeg måtte skjære nippelen og slangen skrått. men det gikk nå på et vis.. skulle blitt rørlegger jeg.. ..eller kanskje ikke.. har ihvertfall her funnet ut sånn ca hvilke rør som skal hvor her har jeg fått begynt å skjære og.. satt inn pynteplata til hovedkortet ok.. saken her er at før jeg demonterte PC'en hadde ei jeg deler kjøkken med lastet ned noe musikk på den som hu skulle brenne i julegave til typen sin. Dette hadde jo jeg såklart glemt, men snill som jeg er gikk jeg med på å forsøke en rask gjenoppliving av PC'en.. jeg kan love dere: den har aldri sett mer ghetto ut enn dett Dett var dett foreløpig.. nå har jeg dradd til oslo, og venter på at en kamerat skal komme med peltierelementer og innovatek radiator til meg fra belgia. Jeg tok med radiatorene hit, så det er mulig jeg kommer til å prøve meg litt på de i jula, ellers fortsetter jeg etter nyttår. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 haha, nice.. vannkjøling og koffert.. så nice Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det der ble kongebra... Spent på å se det i full gang! Og om det faktisk funker... Ha litt større bilder på linken! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 håper det funker jeg og har allerede noen mulige problemer og løsninger på dem i hodet.. så jeg får bare prøve og se hva som skjer.. er uansett ikke tapt bak en vogn Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 digg vannkjøling i koffert Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kult prosjekt! Hvor har du kjøpt kofferten, og hva er måla på den? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) kofferten er en "oppbevaringskoffert" fra clas ohlson til 359 kr. 46x34x15 cm. Endret 21. desember 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Men hvordan blir det når du skal åpne kofferten, når alt er på plass? Hva skjer med vannslangene fra og til hovedkortet? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 når de skal går fra lokket til hovedkortet går de først helt ned i bunnen av kofferten. komponentene er lagt opp med tanke på det fra begynnelsen av. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Kommer det update snart eller? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 la nå gutten få nyte julefreden litt da!!! ikke for at prosjektet det dårlig, men synest han og bør få nyte litt julefred med familie/venner osv..... Lenke til kommentar
torgros Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Knallbra stå på Digger de 90 graders koblingene og vannkjølingsløsningen din Endret 26. desember 2004 av torgros Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Kommer det update snart eller? blir vel ikke noe særlig oppdatering før etter nyttår siden hele prosjektet ligger hjemme i trondheim bortsett fra kanskje radiatorene. Har materialer her så jeg kan begynne å modde de hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Synd det ikke ble noe mere av the cube, eller hva nå enn det forrige prosjektet ditt het. Dettte ser lovende og trangt ut, følge med på denne Lenke til kommentar
flabben Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Skitfett Hvor kjøpte du kofferten? Har sikkert ikke lest grundig nok... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Skitfett Hvor kjøpte du kofferten? Har sikkert ikke lest grundig nok... stemmer kofferten er en "oppbevaringskoffert" fra clas ohlson til 359 kr.46x34x15 cm. Har vært dårlig med updates her nå siden jeg har hatt en måneds ferie i oslo, men nuh er jeg tilbake Jeg har forresten lagt ut loggen på bit-tech og fått en del gode innspill derfra og, så de som vil lese litt i den kan gjøre det: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=78113 Mens jeg var i Oslo fikk jeg tak i den passive radiatoren jeg trengte i tillegg til peltierelementene Dessuten har jeg funnet ut at jeg KAN få plass til en Eheim1250 til.. på bit-tech var de nemlig svært bekymret for flowen i vannkjølingssystemet på grunn av alle krikene og krokene den skal igjennom og siden det er så mye som skal vannkjøles. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Hvor mange liter i timen pumper pumpa di da? Jeg har nemlig kjøpt samme koffert i jula og holder på å modde den nå. ( Hadde tenkt på det lenge, ikke meninga å kopiere prosjektet ditt, men når jeg så loggen fikk lyst til å prøve ) Jeg skal kjøle CPU, NB, GPU og HDD, pg pumpa mi er en hydor L20, som pumper 700l/t. Var også innom et bilopphuggeri, og der fikk jeg tak i en liten kobberradiator (den var det hull i , og i tillegg ganske skitten. Men jeg fant en raddis til ca. 16x16 cm, og veldig "tjukk", den har noen skader men jeg tror den yter bra. Fikk også tak en del alu-plater og et kobberrør. Alt dette til 50 kr! Så spørsmålet er om pumpa er kraftig nok, og om radiatoren holder? Endret 7. januar 2005 av andrekr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå