Gå til innhold

Får ikke brukt fildelingsprogrammer

freddern

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har brukt WinMX på på to maskiner en god stund nå. Plutselig logger ikke winMX seg på lenger på noen av maskinene.

Jeg har lest at jeg må åpne porter på nettverksinnstillinger, men det er rart hvis disse portene plutselig har blitt stengt og på begge maskinene samtidig.

Dessuten så få jeg ikke gått på egenskaper på online ADSL ikonet på nettverkstilkoblinger. Det er en annen tilkobling som står under BREDBÅND i nettverkstilkoblinger og der er portene som winMX bruker haket av og riktige. Men det er ikke den jeg bruker til og logge meg på. Hva kan ha skjedd?

PS: det skjedde samtidig på begge maskinene. Må nesten være noe med ADSL modemet som henger på veggen.

Internett funker helt fint ellers...

????????????? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du adware og spybot installert..Vet ikke om dette er problemet, men internett oppkoblingen "fø**a" så kjørte jeg disse programmene..de fant en haug med dritt som ikke skulle være der..så virket det igjen

Kanskje "isp" har blokkert disse portene hos seg, prøve noen andre porter

Bruker emule, der står port 4661 og en annen som standard, forandret det til 444 på begge og la den inn i Brannmuren..slik at både Nedlasting og opplasting gikk på samme port

Burde slutte med winmx, det er like dødt som kazaa sies det...

Prøv heller emule,overnet.

Eller best Dc++ eller Bcdc++....disse er best, og mindre sjanse å få virus eller tullball greier

(krever at du har filer fra før av før du kan logge deg på en såkalt "hub" slik at fakere og folk med uønsket materiale blir koblet ifra)

Lenke til kommentar

Jeg setter 10 spenn på at du innstallerte service-pack 2, og med det satte igang brannmuren sp2 har.

På kontrollpanelet så vil det i såfall finnes et ikon som heter windows brannmur ( i klassisk visning, i vanlig visning tror jeg den ligger under system). Slå av denne, og se så om det fungerer igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har fjernet alt spyware , prøvd andre porter og prøvd og slå av brannmuren, men winmx eller Azureus fungerer ikke. Merk dere at det samme problemet oppstod på to forskjellige maskiner som ikke deler noe filer.

Jeg bruker bare en internett oppkobling på begge, bere bytter på å ha i ledningen i modemet.

HEEELLLP . dette er dårlig gjort :cry::cry::cry: får ikke lasta ned no....

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Samme prob på begge maskiner..HMMMMMM, da må det være noe hos IPS'en.

Men det var merkelig.

Kanskje der er grunnet at du ikke deler filer, eller at du har for gammel versjon av WinmX..

Vet kazaa sluttet å funke om du hadde for gammel versjom..samme gjelder dc++ på enkelte hubber

Nyeste er versjon 3.53

Endret av div_
Lenke til kommentar

Åssen kan de blokkere porter? Trodde at porter var bare noe man åpnet for at brannmuren skulle slippe den igjennom jeg. Kan man velge port nummer på måfå eller er det en liste over dem?

Prøvde Splinter Cell over nettet i dag, mendet funka ikke det heller. (Med brannmur avslått.)

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Var det jeg hørte..enkelte "isp'er" blokkerer enkelte porter.......

Bruker Emule på port 455på nåde tcp og udp.....funker FINT, og har kommunikasjon begge veier..

Positiv test når jeg velger check it i emule

Vet at brannmuren enkelte gamger ikkes lipper inn noe,selv om det er avslått

Prøv å se i tennverksoppsettet, velg Tcp/udp og se om det står en IP addresse oppskrevet..regner med du har automatisk oppdatering av den, da skal det ikke stå noen ting der...

Prøv å reinstallere Brannmur..Måtte gjøre dette her om dagen, for INGENTING virket..HUSK å oppdatere med en gang etterpå om du gjør det

Lenke til kommentar
Var det jeg hørte..enkelte "isp'er" blokkerer enkelte porter.......

Bruker Emule på port 455på nåde tcp og udp.....funker FINT, og har kommunikasjon begge veier..

Positiv test når jeg velger check it i emule

Vet at brannmuren enkelte gamger ikkes lipper inn noe,selv om det er avslått

Prøv å se i tennverksoppsettet, velg Tcp/udp og se om det står en IP addresse oppskrevet..regner med du har automatisk oppdatering av den, da skal det ikke stå noen ting der...

Prøv å reinstallere Brannmur..Måtte gjøre dette her om dagen, for INGENTING virket..HUSK å oppdatere med en gang etterpå om du gjør det

(takk for all responsen), men det kan da ikke hjelpe siden samme problemet er på en annen pc med Windows Me og samme internettilkobling.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...