Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL frakobles ofte


Gjest Slettet-Nx85RNiw

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Nx85RNiw

Hei,

 

Jeg har isdn linje hos Tele 2 og ADSL hos Telenor. Problemet er at linjen stadig vekk kobler seg ut. Jeg har en trådløs router mellom modem og pc, og Telenor support mente at denne kunne være problemet. Den har nå vært koblet fra og jeg har vært koblet direkte til modemet i noen dager og problemet er det samme.

 

Både Tele 2 og Telenor har sjekket etter feil på linjen flere ganger uten å finne feil. Jeg har hatt en reparatør fra Bravida her, men han kunne ikke finne noen feil.

 

Har vært i kontakt med Telenor flere ganger og hver gang har de sagt jeg må ringe feilmeldingen. Feilmeldingen ender alltid med at de ikke finner noen feil. I en samtale med support fikk jeg beskjed om at det er svært lite sannsynlig at det er noe galt med modemet.

 

Noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Nx85RNiw

Modemet er av typen Alcatel Speed Touch Home.

 

Angående splitter vet jeg ikke hvordan jeg skal få sjekket det. Jeg har en svart boks i gangen med ledninger som går inn i veggen og ledninger som kommer fra en hvit boks. Regner med at den svarte er splitter og den hvite er isdn boks.

Lenke til kommentar

Jeg har litt det samme problemet. Jeg har telenor "full-pakke" ADSL løsning. Mitt problem er at jeg mister forbindelsen i ny og ne. For å få linjen opp å gå igjen må jeg ringe med min hustlf til f.eks mobilen min. Jeg trenger ikke svare, men det virker som om at siden jeg ringer med hustlf så "åpner" den forbindelsen til ADSL igjen. SÅ restarter jeg modem og alt er ok. Dette er slitsomt i lengen. Jeg har trådløs hustlf.

 

Telenor feilmeld har jeg ringt mange ganger men dem har ikke kunnet gjøre noe. Men stundom har dem registrert feil på linjen som dem sier dem har rettet på. Kan virke som om det er en eller annen kabel et eller annet sted hvor kontakten er dårlig.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Nx85RNiw

sniperdybe: Hadde jeg hatt tro på at Telenor kunne fikset problemet nå etter flere uker på telefon med dem, hadde jeg nok ringt dem igjen istedenfor å poste på dette forumet. Det har nå kommet til punktet hvor jeg vil undersøke om det er mulig å gjøre noe selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Nx85RNiw

Jeg tror ikke det samsvarer med når hustlf ringer. Gjorde hvertfall ikke det nå da jeg ringte fra min egen mobiltelefon. Men jeg hører spraking på linja under samtaler med hustlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...