bazzo Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg får ikke " a:active " til å fungere på siden min, hva gjør jeg feil ? HTML <ul> <li>OM OSS</li> <li>PRODUKTER</li> <li>REFERANSER</li> <li>PRISLISTE</li> <li>KONTAKT OSS</li> </ul> CSS #mainnav li a { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; text-transform: uppercase; color: #204288; text-decoration: none; padding-left: 18px; } #mainnav li a:hover, a:active { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; text-transform: uppercase; color: #204288; font-weight: bold; text-decoration: none; padding-left: 18px; background-image:url(../images/dot.gif); background-repeat: no-repeat; } Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du har jo ingen a'er i HTML-koden du viser, så jeg vil tippe at det er problemet Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Når du har retta på det Loomy sa, vil du uansett ikkje merke den særlig godt fordi :hover og :active har samme stilregel. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Du har jo ingen a'er i HTML-koden du viser, så jeg vil tippe at det er problemet joda jeg har a'er der, har bare ikke skrevet dem her, alt fungerer fing med a, a:hover, men ikke med a:active. Denne menyen fungerer noe slik jeg vil ha det: LINK Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 At det blir merket av hvor på siden du er? F.eks at hvis du er på "Artikler" så er "Artikler" grønn? Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 At det blir merket av hvor på siden du er?F.eks at hvis du er på "Artikler" så er "Artikler" grønn? yess Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Da må det være en annen li klasse. Men det kan noen andre fortelle om. Jeg skal på handball trening ! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 At det blir merket av hvor på siden du er?F.eks at hvis du er på "Artikler" så er "Artikler" grønn? yess Da må du til med serverside koding. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Flott, noen tips ? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nei? Det kan han gjøre manuelt. Men da ser koden på menyen ut litt annerledes ut for hver side han er på. Selv om det ikke noe har noe å si.. <ul> <li class="active">OM OSS</li> <li>PRODUKTER</li> <li>REFERANSER</li> <li>PRISLISTE</li> <li>KONTAKT OSS</li> </ul> li.active a:link <--- Eller noe... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Da må han ha forskjellige menyer på hver side ? Om han bruker et PHP Includescript, så blir det RIMELIG tungvint.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det vet ikke jeg noe om. Han må ha forskjellige menyer på hver side ja. Jeg har ikke prøvd dette, men har sett eksempler. F.eks på Listamatic Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Highlighting current page with CSS. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Highlighting current page with CSS. Jeg bruker php include, og php genererer menyen så den fungerer desverre ikke. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Siden du allerede bruker PHP til å lage en dynamisk side, er jo saken biff. Bare få PHP til å gi den "aktive" lenken en annen klasse enn de andre. Noe alà: <?php // $siden vil da være en variabel som holder navnet på siden du er på. // Hva du har kalt denne, eller hva den inneholder, blir litt vanskelig å gjette på. // Klassen som skal brukes $klasse = " class=\"active\""; ?> <ul> <li<?php if ($siden == "om") {echo $klasse;} ?>>OM OSS</li> <li<?php if ($siden == "produkter") {echo $klasse;} ?>>PRODUKTER</li> <li<?php if ($siden == "referanser") {echo $klasse;} ?>>REFERANSER</li> <li<?php if ($siden == "prisliste") {echo $klasse;} ?>>PRISLISTE</li> <li<?php if ($siden == "kontakt") {echo $klasse;} ?>>KONTAKT OSS</li> </ul> Du kan sikkert gjøre dette på hundre måter. Her har du i allefall èn. Flere spørsmål kan rettes til PHP-forummet. Lykke til Edit: sånn går det når man ikke kan skrive... Endret 28. oktober 2004 av gozzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå