Gå til innhold

celeron 2.4 eller p4 2.4?


w2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har testa begge cpuene på mitt system.

 

celly 2,4@3,1Ghz@25-30fps i bf!

p4@3,3@100fps i bf!

 

Det sier seg selv, gikk faktisk ikke an å spille bf med cellyen!  :!:

Det virket meget rart, selv en 800mghz maskin klarer det den celeronen der klarte. Var Pentiumen en original p43.2ghz? isåfall er det jo klart den er mye raskere?

Endret av w2k
Lenke til kommentar

D og M serien av intel celeron, er nå kommet, denne er betraktelig bedre enn tidligere.

 

M serien leveres nå med 512 kb cache, samme som Amd XP Athlon, og dobbelt så mye som AMD XP Sempron.

 

Du finner benchmarks av den på tom's hardware, der kan du se at en Celeron D 2,93 Ghz, er så og si like raske som en AMD XP 2800 athlon.

 

Pris på pentium Vs ytelse, kan likevel være verdt det, man får det man betaler for, og man kan ikke forlange mer av en celeron Cpu enn det, husk at det er mansge som klarer seg med denne cpuen, når den skal brukes til vanlig kontorbruk/internett, musikk, divx, dvd, +++ men skal den brukes til tyngre videoredingerings oppgaver, etc, + krevende spill av nyere dato, koster det også mer, men hvis en ikke skal bruke pcen noe særlig til det, kjøp en celeron, hvis du vil spare 10-20 % av kjøpesummen, alt ettersom

Lenke til kommentar
QUOTE (tbend @ 27/10/2004 : 14:52)

Jeg har testa begge cpuene på mitt system.

 

celly 2,4@3,1Ghz@25-30fps i bf!

p4@3,3@100fps i bf!

 

Det sier seg selv, gikk faktisk ikke an å spille bf med cellyen!   

 

Det virket meget rart, selv en 800mghz maskin klarer det den celeronen der klarte. Var Pentiumen en original p43.2ghz? isåfall er det jo klart den er mye raskere?

 

Tjaaa, det var en 2,8er som kjørte på 3GHz. Det er helt fakta, kjørte samme instillingene på grafikk og alt. (4* + 16*)

 

Så ikke vurder cellyen en gang. ,eneste er at den klokker sykt bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...