Gå til innhold

Runde IDE-kabler fra 20,-/stk (fra USA)

Anbefalte innlegg

Har netopp bestilt runde IDE-kabler fra Performance-PCs. Det ble råbillig med den lave dollarkursen som er nå om dagen. De har godt utvalg, leverer til norge (billig frakt), og betalingen foregår med PayPal......

PS! Er det forresten noen som har erfaring med denne butikken ? :whistle:

Endret av KT400
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig ikke så veldig billig. En vanlig IDE-kabel koster $4.99. Kjøper du 2 stk. blir det 9.98. Med dagens tollkurser blir det NOK 65,-. (dagens kurs er 6.59).

Frakt på dette blir $16. NOK 105,-. Tilsammen 170,-. Disse ville koste 150 + frakt på Microplex.

Kjøper man flere kabler overstiges 200,- grensen. Dessuten øker fraktkostn. pga vekt.

Lenge siden jeg har brukt PayPal, men tar ikke de gebyr ved overføring?

Tar forbehold om regnefeil, men jeg synes ikke det ser ut til å være så veldig billig å kjøpe småting derfra.

Lenke til kommentar

Sant nok, det du sier der.

Min bestilling ble

4 x Round Dual IDE Device Cables 18" - White $19.96

1 x Molex Quad-Splitters Sleeved

- Sleeve Color: White

- Heatshrink Color: White $8.99

United States Postal Service (1 x 1.9lbs): $17.50

Total: $46.45

Det skulle bli 306 kroner inkl. frakt

........og det blir en del billigere enn f.eks. Microplex, der bare IDE-kablene koster kr. 300. I tillegg skal de ha kr. 49 for strøm-splitteren (så kan man til slutt plusse på ekspedisjonsgebyr (kr. 25) , porto (kr. ??) og postoppkrav (kr. 45)).

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke så veldig billig. En vanlig IDE-kabel koster $4.99. Kjøper du 2 stk. blir det 9.98. Med dagens tollkurser blir det NOK 65,-. (dagens kurs er 6.59).

Frakt på dette blir $16. NOK 105,-. Tilsammen 170,-. Disse ville koste 150 + frakt på Microplex.

Kjøper man flere kabler overstiges 200,- grensen. Dessuten øker fraktkostn. pga vekt.

Lenge siden jeg har brukt PayPal, men tar ikke de gebyr ved overføring?

Tar forbehold om regnefeil, men jeg synes ikke det ser ut til å være så veldig billig å kjøpe småting derfra.

Du kan nok kjøpe for mer enn dette, så lenge selger spesifiserer hva som er frakt og hva som er vare. Så lenge varen koster under 200kr slipper du å betale moms.

Uansett hva frakten er.

Paypal har så vidt jeg har forstått avgift, men det er for selger, så jeg vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Hvis du leser hele innlegget i Dagbladet ser du:

Mva regnes så fra den engelske prisen uten mva (her 31,92 pund) pluss frakt, her til sammen 41,92 pund (ca 498 kroner). Totalsum blir da 51,9 pund, omtrent 619 kroner.

Altså: 446 kr (prisen) + 119 kr (frakt) - 66 kroner (engelsk mva) + 120 kroner (norsk mva) = 619 kroner.

Frakt er en tjeneste som er momsbelagt i Norge.

Endret av bobafett
Lenke til kommentar
306 er vel litt mer enn 200.....??

Det er sluttsummen inkl. frakt som er utgangspunktet for beregning av mva.

Ja, men det blir ikke snakk om pålagt mva så lenge vareverdien er under 200NOK.

Hmm....javel. Da har jeg blitt lurt av Posten. Måtte nemlig betale moms og toll for en pakke fra USA. Varens verdi var under 200,- men med frakt rundt 300,-.

Men dette finner vi vel ut av når KT400 får pakka si.

Lenke til kommentar

Kikket på de første bildene av de grønne (alien green).

På koplingen sees tydlig flatkabel .

Da er de kun oppklipte eller sammenrullede flatkabler og kan ha dårligere

egenskaper enn ekte 80leders flatkabler.

Skal de være runde bør de se ut som disse (uten kobberskjermingen da..):

Edit: ser flerfargede ledere på de white rounded dual så de er

tydligvis ikke juksekabler.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Kikket på de første bildene av de grønne (alien green).

På koplingen sees tydlig flatkabel .

Da er de kun oppklipte eller sammenrullede flatkabler og kan ha dårligere

egenskaper enn ekte 80leders flatkabler.

Skal de være runde bør de se ut som disse (uten kobberskjermingen da..):

Edit: ser flerfargede ledere på de white rounded dual så de er

tydligvis ikke juksekabler.

;):yes:

Lenke til kommentar
Jeg tror det er slik som nevnt før i tråden, at hvis selger ikke setter opp fraktkostnad for seg selv, men bare plusser dette på summen av varene, så ser dette selvfølgelig ut som at du er over 200 grensen for posten.

Stemmer. Derfor er det skummelt å kjøpe ting fra nettsjapper som har 'gratis' frakt, f.eks Play.com.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er slik som nevnt før i tråden, at hvis selger ikke setter opp fraktkostnad for seg selv, men bare plusser dette på summen av varene, så ser dette selvfølgelig ut som at du er over 200 grensen for posten.

Stemmer. Derfor er det skummelt å kjøpe ting fra nettsjapper som har 'gratis' frakt, f.eks Play.com.

Synes play er veldig greit jeg, de sender jo en og en cd, så skal litt til å komme over 200 grensen. Da vet man jo også at det ikke blir noe tull :)

Dvd'er til over 200,- ser jeg problemet med :)

Vanskeligere å beregne fra butikker man ikke har handlet med før, ettersom man ikke vet om de setter frakt utenom, og derfor klarer man ikke å beregne totale kostnad.

Lenke til kommentar

Joa, ingenting vondt ment om Play.com

Jeg brukte dem fordi det var den eneste nettsjappen som ikke spesifiserer frakt jeg kom på der og da. Så lenge fraktkostnaden er spesifisert på fakturaen har man uansett grunnlag for å forlange at pakken går igjennom uten moms. Jeg har gjort det et par ganger med kjøp fra Amazon som jeg delvis finansierte med gavesertifikater eller hva det nå heter. Dette var riktignok før Posten sentraliserte denne tjenesten.

Lenke til kommentar

Angående tollgrensen: Den er 200 kr for varer, hvis man får avsender til å sette et kryss for gave i stedet er denne helt opp i tusen kroner. Frakten skal ikke regnes inn i dette, kun hvis vare beløpet overstiger angitte grenser.

Posten er ofte litt for ivrige, hvis du får tollbehandlings regning på en vare som ikke overstiger de aktuelle grensene så må du skrive en klage inn til dem.

Når det gjelder toll så er det visse produkter som er underlagt toll, som klær blant annet.

Angående play.com: De er litt sleipe selv om det er helt greit å handle derfra. Dette fordi de mest sannsynlig krever inn britisk moms og legger den i egen lomme (siden vi er utenfor EU så skal ikke vi betale moms). Når det gjelder fraktkostnadene deres kan man lett finne det ut på www.royalmail.co.uk, hvis det gjelder klage på at man må betale moms er det bare å ta en utskrift derfra å legge ved klagen. Ingenting er gratis i verden, selv ikke frakten til play.com, den ligger lurt under verdien på varen.

Merk da at verdien på varen minus frakt må være 200 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...