girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Skal kjøpe meg nytt hovedkort med SLI. (en tråd om dette i hovedkortgruppa) skal ha to 6600GT. Hvor stor PSU trenger jeg? Blir enten ASUS eller MSI. Hvor mye strøm de trekker...... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21100 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16533 Begge to vil nok fungere, jo mer watt, dess bedre. Siden du skal ha SLI(går ut i fra det siden du skal ha to 6600GT) så er vel ikke penger det største problemet. Men, for all del, hold deg unna de aller billigste strømforsyningene med mye watt (Qtec spesiellt) Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 penger er vel ikke de største problemet. Skal ha SLI ja. Kjøpte med en PSU på 420W kosta meg 7-800kr..... huske ikke merke i farta. tror det var Hyper eller no. burde vel være nok det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hiper tenker jeg, fra databutikken.com? Tror nok den vil duge, spørs hvor mange disker og andre ting du kaster inn og kobler til Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 var nok den ja. Må se...... må først få tak i en hovedkort med SLI!!! Lenke til kommentar
Geekshow Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei, dette er egentlig et spørsmål og ikke et svar lol, Hvordan fungerer egentlig sli? har fått med meg at det kommer til å gi 80% bedre ytelse...hva slags ytelse er det snakk om? MHz? ram? hvor mye kommer antall pipes inn blandt alt dette? Er det bare pci-e baserte kort som kan benytte seg av det? må skjermkortet støtte sli eller er det bare hovedkortet som må det??? Jeg er noob:) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei, dette er egentlig et spørsmål og ikke et svar lol, Hvordan fungerer egentlig sli? har fått med meg at det kommer til å gi 80% bedre ytelse...hva slags ytelse er det snakk om? MHz? ram? hvor mye kommer antall pipes inn blandt alt dette? Er det bare pci-e baserte kort som kan benytte seg av det? må skjermkortet støtte sli eller er det bare hovedkortet som må det??? Jeg er noob:) både skjermkort og hovedkort må støtte det. Hvert av kortene vil kjøre på PCI-e x8 tror jeg. Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Riktig det. det med MHz og ram er jeg ikke sikker på. Men begge skjermkort må være identisk. med tanke på cloke hastiget o.l. Og hovedkortet må støtte SLI. Du har da to PCI-E 16x slotter. Som vil med to kort kjøre 8x Det er bare PCI-E som kan kjøres i SLI tror jeg Endret 27. oktober 2004 av girenloland Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Så vidt jeg husker fra tester så var 1stk 6800Ultra kjappere enn 2stk 6600 GT D: Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 var nok den ja. Må se...... må først få tak i en hovedkort med SLI!!! Kan bli litt vanskelig siden det ikke finnes hovedkort med det til salgs retail enda... Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ta en tur til HardOCP, der vil dere finner mer ut ved å lese testen deres av SLI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå