girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Skal kjøpe meg et hovedkort med SLI. Men finner ingen butikker som selger det. Skal kjøpe to MSI/ASUS 6600GT. Noen som vet om noen selger hovedkort med SLI? Lenke til kommentar
guge Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 SLI er ikke lansert enda. Vi er nok mange som venter utålmodig. Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei, Vi lanserer DN800-SLI denne uken, men det er for Dual Xeon - så kanskje det er litt for "heavy" Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 hmm...... trodde det var det jeg! må nok vente i spenning. Blir helt rastløs av dette. Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 blir litt heavy det da.... koster jo mere en skjermkorta ( 6600GT) Lenke til kommentar
guge Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei, Vi lanserer DN800-SLI denne uken, men det er for Dual Xeon - så kanskje det er litt for "heavy" Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Hva blir prisen på det? Jeg klarte ikke finne den. Jeg har kikket på IWill sine sider, synes det ser interessant ut men jeg vil nok helst ha socket 940-varianten DK8ES. Jeg synes det er greit å få mulighet for 64-bitssystemer når jeg først skal shoppe så mye. Jeg legger også merke til at Dual Proc-løsningene gir sann 2 * X16, mens vanlig SLI egentlig gir 2 * X8. Vet ikke om det har noe å si på lenge enda. Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei, Vi har ikke fått prisene fra IWILL ennå, men vi legger produktene ut så fort prisene er klare! Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Noen somhar noen fakta om hvor mye mer Ytelse du får med Dual Skjermkort? Lenke til kommentar
``pzyco`` Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 har hørt at du får opp til 85% ytelsesøkning Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Jeg legger også merke til at Dual Proc-løsningene gir sann 2 * X16, mens vanlig SLI egentlig gir 2 * X8. Vet ikke om det har noe å si på lenge enda. sann 2 * X16 er _ikke_ bekreftet på DK8ES ifølge informerte kilder på 2cpu.com Bilder av prototyper viser kun en nforce4 brikke og den har angivelig kun 20 "lanes" totalt (som skal gi 16x/2x SLI samt 2 lanes til gblan etc). Det er derimot funnet bilder av et TYAN kort for opteron som definitivt ser ut til å ha 2 slike nf4 brikker, analyser av bildet indikerer også onboard SCSI, så regn med at det vil koste armer og bein pluss litt til Endret 27. oktober 2004 av Tanguero Lenke til kommentar
guge Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Du har sikkert rett i det Tanguero. Jeg så bildene av Tyankortene og den med dual 940 så ut som en killer. Den hadde helt klart to nForce4 chipper. En annen ting å huske på er hvilken versjon av nForce4 man får på kortet nå i starten. The Inquirer har en artikkel om problemer med HT-hastigheten på de første chippene (A01 og A02). A03 skal visst være bedre. Jeg har lyst på et nForce4-kort før nyttår, men vil helst ha 1000MHz HT. Kanskje like greit å kjøpe et nForce3-kort med 939 (eller 940) og RAM nå, bruke et gammalt skjermkort og så kjøpe SLI og nye skjermkort på nyåret... Gidder ikke å kjøpe råskinn-AGP som jeg ikke kan flytte med til SLI-løsning senere. Flere som har det slik? Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei, En liten oppklaring Vanligvis kjører PCI-E på 16X (Her er det da snakk om skjermkort). Kortene som har SLI i dag har fysisk 2 stk. PCI-E 16X busser, der hver kjører på PCI-E 8X (Der kortene ikke yter 100%, men raskere enn ved å kjøre alene). For å kunne kjøre 2 stk. SLI PCI-E 16X har man to krav: 1. Dual brikkesett og 2. Dual CPU. nVIDIA har en løsning klar som er med 2xCK8E-04 brikkesett, men denne blir ikke lansert før tidligst Q2 '05 (Fortsatt i debugging) Desktopkort (dvs. Socket-939 / 775) med SLI vil ikke kunne levere mer en PCI-E 8X - da de ikke er Dual CPUer (Til man har Dual Core CPUer). Prisen på en slik "Real Dual PCI-E 16X" er ikke fastsatt, men som man kan tenke seg til - det blir IKKE gratis! (Brikkesettene er ikke det billigste på et hovedkort ) Håper dette er en liten forklaring Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
The1n Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Takk så mye Pyton.no , dette var grei info.... Lenke til kommentar
guge Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei, Vi lanserer DN800-SLI denne uken, men det er for Dual Xeon - så kanskje det er litt for "heavy" Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg "Denne uken" sa han. Og da var det 27. oktober. Selg ikke skinnet før bjørnen er skutt! Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hei, Produktet ble lagt inn uke 45, men ikke merket av for å gå ut på web! Beklager "forsinkelsen" Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
guge Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg synes DN800-SLI er interessant, men den mangler PCI-X. På et så heftig system som dual Xeon og SLI burde det gå an å kjøre Adaptec 39320 med to 15K Cheetah'er i RAID 0. Vi får vente på DK8ES..... Blir det lenge til? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Skal kjøpe meg et hovedkort med SLI.Men finner ingen butikker som selger det. Skal kjøpe to MSI/ASUS 6600GT. Noen som vet om noen selger hovedkort med SLI? I følge denne testen hos Anandtech så er ett 6800GT like bra (eller bedre) enn 2stk 6600GT i SLI. Og med ett 6800GT så har man jo muligheten for å oppgradere til 2stk 6800GT i SLI senere The GeForce 6600GT is the prime candidate for the SLI poster child as it is the most affordable card with SLI support from NVIDIA. Unfortunately our tests here today are more geared towards the higher end cards as the 6600GT, even in SLI mode, is still generally outperformed by a single 6800GT. At lower resolutions or with AA disabled, the performance of two 6600GTs would definitely be more similar to that of a single 6800GT. But the important thing to keep in mind here isn't what you can do with two cheaper cards and SLI, but rather the upgrade potential SLI offers. Buying a $200 6600GT today and upgrading to another one several months down the road, at a potentially much lower price, is a great way of getting the performance you want today while at the same time having a cheap upgrade path for when tomorrow's games come out. Endret 10. november 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
guge Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 I følge denne testen hos Anandtech så er ett 6800GT like bra (eller bedre) enn 2stk 6600GT i SLI. Og med ett 6800GT så har man jo muligheten for å oppgradere til 2stk 6800GT i SLI senere Enig. Men jeg har ikke sett noen 6800GT eller 6800Ultra kort for PCIe enda. Vet du om det kommer noen snart? Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei, DK8ES er allerede klart, men det er en del bugg i brikkesettet som man jobber med. Er ikke sikker på hvilken utgave av brikkesettet de nå jobber med men iflg. IWILL og nVIDIA skal det lanseres i løpet av et par uker (Gjett om vi har hørt det før fra samme gjengen ) DN800-SLI er på lager for salg uke 47, uten PCI-X. PS. Tenk hvordan ytelsen er med 6800GT PCI-E SLI er Say no more... Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
magio Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 I følge denne testen hos Anandtech så er ett 6800GT like bra (eller bedre) enn 2stk 6600GT i SLI. Og med ett 6800GT så har man jo muligheten for å oppgradere til 2stk 6800GT i SLI senere Enig. Men jeg har ikke sett noen 6800GT eller 6800Ultra kort for PCIe enda. Vet du om det kommer noen snart? Det skulle vist komme før jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå