olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Du trenger ikke å avinstallere LILO. Bare installer GRUB så ordner det seg Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jaok.. Ossen da? Ikke si at jeg må installere hele driten en gang til eller? Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg brukte links å lastet den grump på linuxpackages.net og satt opp til sd0,0 partisjon osv osv og uncommenterte windows greia.. Da kommer det "Invalid Partition table" Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Jeg brukte links å lastet den grump på linuxpackages.net og satt opp til sd0,0 partisjon osv osv og uncommenterte windows greia.. Da kommer det "Invalid Partition table" Har du fulgt installasjonsguiden jeg satte opp i begynnelsen av denne tråden? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 grub --no-floppy grub> root (hd0,0) grub> setup (hd0) Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg brukte links å lastet den grump på linuxpackages.net og satt opp til sd0,0 partisjon osv osv og uncommenterte windows greia.. Da kommer det "Invalid Partition table" GRUB følger med Slackware. Den ligger i extra. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Hvordan er GRUB i forhold til LILO? Har sverget til LILO i alle tider hvor jeg har brukt linux, da jeg synes den har vært helt genial. Endret 14. april 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvordan er GRUB i forhold til LILO? Har sverget til LILO i alle tider hvor jeg har brukt linux, da jeg synes den har vært helt genial. LILO: + Alt ligger i MBR - Man må oppdatere LILO hver gang man bytter kernel eller forandrer configen GRUB: + Slipper å oppdatere GRUB hver gang man gjør en forandring - Man er avhengig av at GRUB finner partisjonen med kernel og configfil Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Hvordan er GRUB i forhold til LILO? Har sverget til LILO i alle tider hvor jeg har brukt linux, da jeg synes den har vært helt genial. LILO: + Alt ligger i MBR - Man må oppdatere LILO hver gang man bytter kernel eller forandrer configen GRUB: + Slipper å oppdatere GRUB hver gang man gjør en forandring - Man er avhengig av at GRUB finner partisjonen med kernel og configfil OK. Ser ikke akkurat ut som jeg kommer til å bytte fra LILO til GRUB, da jeg er avhengig av at oppstartsmenyen ligger i nettopp MBR. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Har du med sikkerhetsting som man nesten må gjøre? f.eks. slik at bare wheel folk kan su til root, at bare ssh v2 er skrudd på etc? Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg så ikke det i guiden om LILO og mbr greia.. Er det noen måte jeg kan endre det på eller m,å jeg reinstallere hele skiten? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg så ikke det i guiden om LILO og mbr greia.. Er det noen måte jeg kan endre det på eller m,å jeg reinstallere hele skiten? For å være helt ærlig så tror jeg det beste for deg vil være å reinstallere alt. NB!: Installer LILO denne gangen Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Kjør lilo -M /dev/*systemdisk" som root, eksempelvis hvis du har /dev/sda som oppstartsdisk gir du kommandoen lilo -M /dev/sda. Edit: i guiden skrev jeg eksplisitt at det beste stedet å legge LILO er nettopp i MBR. Endret 14. april 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg tror jeg installerer på nytt og følger guiden jeg Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ok.. Nå funker det delvis.. Jeg får opp to oprativ system og får loada linux slik at tux kommer oppi venstre hjørne. Man hav skal jeg gjøre for å starte greia liksom etter at jeg har logget inn? En annen ting er at jeg ikke kommer inn i windows.. Det står bare loading windows og jeg kommer ingen vei der. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Man hav skal jeg gjøre for å starte greia liksom etter at jeg har logget inn? Hva mener du? Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ossen får jeg opp gnome eller kde så jeg kan begynne å gjøre ting.. Står jo liksom fast i den DOS aktige konsole greia.. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ok.. fik opp gnome 2.6 nå, men det windows problemet trenger jeg hjelp til Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 X startes med "startx". Fordel å konfigurere X først kanskje LizteR: Se signaturen min. Anbefaler at du begynner å lese "Slackware Book". Knowledge is power Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå