olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Ja, det har jeg skjønt, men hvor aksesserer jeg den fila fra? ossen skal jeg få endret den? Tror ikke helt du skjønner. Skriv dette: mcedit /etc/lilo.conf Endret 13. april 2005 av olear Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Jaok.. Skjønner ikke en dritt jeg, men jeg prøver bbl Fordel å si at console er alt ctrl f2 da Endret 13. april 2005 av LizteR Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jaok.. Skjønner ikke en dritt jeg, men jeg prøver bbl La oss begynne på nytt Har du funnet ut hva partisjonen som Slackware ligger på heter? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ok, da putter du inn CD1 og restarter maskinen. Nå skriver du sata.i. Etter du har logget inn så skriver du cfdisk. Noter deg partisjonsnavnet til Linux partisjonen din. Nå skal vi boote inn i Slackware installasjonen din: Restart maskinen din med CD1 i. Istedenfor å skrive sata.i så skriver du nå: sata.i root=/dev/partisjonnavn noinitrd ro Slackware vil nå starte. Logg inn som root. Prøv dette først så tar vi LILO etterpå. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ok.. Den heter SDA3 Bra. Tar da utgangspunkt i at du har greid å boote inn i Slackware installasjonen din. PS: sata.i root=/dev/sda3 noinitrd ro Skriv nå: mcedit /etc/lilo.conf Erstatt det som står der med dette: prompt timeout = 30 vga = normal boot = /dev/sda image = /boot/vmlinuz root = /dev/sda3 label = Linux read-only other=/dev/sda1 label=Windows Trykk F2 for å lagre. Skriv nå lilo. Hvis du ikke får noen feildmeldinger så kan du restarte maskinen. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ok.. Det funket tror jeg. Jeg fikk logget inn i darkstar med root og passord.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Endret 13. april 2005 av olear Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg skal skrive dette i en slags console som kommer når i installasjonen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg skal skrive dette i en slags console som kommer når i installasjonen? Etter du har logget inn så skriver du mcedit..... osv Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 ahh.. Ok Thnx.. No mer etter det eller? Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ok.. takker Men snx.. Skal bli Linux nerd nå.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Skal bli Linux nerd nå.. Da har du iallefall valgt rett distro. Får du til Slackware så får du til alt Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hmm.. Det funker litt.. Jeg installerte på nytt like så greit.. FOr jeg hadde ikke lilo.. Men når jeg endrer lilo.conf og skriver lilo og enter kommer disse feilmeldingene: Warning: /dev/sda3 is not the first disk Warning: Partition 3 on /dev/sda is not marked active Noen som vet? Gikk inn i PQ magic i windows, fant ut at c: med winxp stod som aktiv Her kan dere se Endret 13. april 2005 av LizteR Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvis du installerer på nytt så slipper du å redigere lilo.conf. Bruk liloconfig som er i setup. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Men må jo legge inn windows greia da, merket at det meste var gjort Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Nå har jeg satt begge partisjonene til aktive og installert grump siden det var en som sa at lilo ikke funka på slikt. Da jeg kjører kommandoen lilo -U for å uinstallere lilo kommer det bare at warning disken er ikke først osv. Nå rjeg rebooter står det bare : Invalid partition table Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) LILO skal fungere helt topp, det. Men du må installere LILO på MBR (Master Boot Record) og ikke superblock. Edit: gå på første siden i denne tråden og følg installasjonsprosedyren beskrevet der til minste detalj. Den tar for seg alt du trenger å vite om installasjonen. Jeg har oppdatert den slik at den passer med Slackware 10.1. Endret 14. april 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå