stigfjel Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Du konfigurerer jo LILO under selve installasjonen av Slackware. Det gjøres etter at kopieringen er ferdig. Det står i guiden helt øverst hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Topp guide. Er veldig fornøyd med Slackware. Ser veldig frem til guiden om å sette opp 2.6-kjerne, hvordan går det med den? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Lagde en guide om hvordan man installerer og konfigurerer ferdig-kernelen som følger med installasjons-CD'ene. Den er vel på forrige side. Du venter sikkert på prosedyren for hvordan man selv kompilerer den nyeste, tenker jeg. Vel, jeg holder på. Det er ikke lenge til jeg er ferdig, har måttet teste og se om det er noen bugs først. Edit: den står på side 2. Endret 9. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har fått det til å virke nå , men hvordan kommer jeg inn til desktop? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 startx er kommandoen. Hyggelig at du fikk det til å fungere til slutt. Hva gjorde du? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg flashet BIOSen og, dro ut alle andre HDer og satte 17gigen som first boot device. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Så kan du sette runlevel 4 som standard runlevel i /etc/inittab om du vil ha grafisk innlogging. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Og hvordan gjør jeg det? Hvordan lager jeg en ny login? Når jeg trykker på New Login på menyen kommer det en feilmelding opp der det står: GDM (The GNOME Display Manager) is not running. You might in fact be using a different display manager, such as KDM (KDE Display Manager) og xdm. If you still wish to use this feature, either start GDM yourself or ask your system administrator to start GDM. Så hvordan starter jeg GDM? Er ganske grønn på linux... Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 "adduser" i console Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vill berre sei at det skal ikkje vere nødvendig å køyre "Expert setup" når ein skal legge inn LILO under installasjonen av Slackware 10.0. Eg la inn Slackware 10.0 på ein maskin med Windows 2000, og alt vart automatisk satt opp. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Vill berre sei at det skal ikkje vere nødvendig å køyre "Expert setup" når ein skal legge inn LILO under installasjonen av Slackware 10.0. Eg la inn Slackware 10.0 på ein maskin med Windows 2000, og alt vart automatisk satt opp. Det er ikke sikkert at det alltid er nødvendig, men hvis man velger "expert setup" får man det akkurat slik man vil ha. Det tar ikke lange tiden helller. Lenke til kommentar
CL56 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hei, hvilke "kernel" skal jeg velge når jeg har en S-ATA HDD ?? jeg klarer ikke å logge inn på X en gang... (linux nybegynner her) Har et nforce3 250 GB hoved kort, ATI radeon 9800 pro, AMD 64 2.0 Ghz 3200+ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Prøv bare.i, bareacpi.i eller ataraid.i. Siden Slackware 10 kjører linux 2.4.26 fra start, vet jeg ikke åssen SATA-støtten på NForce3 er. Det jeg vet helt sikkert, er at SATA på sørsiden til i865/i875 og kernel 2.4 ikke passer sammen i det hele tatt. edit: hvis du får installert, vil jeg helt klart anbefale å oppgradere til linux 2.6 utifra den guiden jeg skrev på side 2. Endret 12. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
spez Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 **Tillegg v1.4**<strip> 4: gi kommandoen ./configure <strip> 2: ./configure <strip> For å følge katalogstrukturen "til Slackware" kan det være greit å slenge på ./configure --prefix=/usr --sysconfdir=/etc --localstatedir=/var for å peke om inst. katalogene. Litt kjipt om det f.eks legger seg conf filer til /usr/local/etc og en og annen binærfil til /usr/local/bin når resten er i /etc og /usr/bin .. Uansett er dette en smaksak (Så kan en jo alltids ta diskusjonen på om installert programvare skal til /usr/local eller ei.. men (de fleste) slackware pakker lages med ovennevnte streng.) we slackers like it tidy Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Etter å ha testet litt, har jeg nå oppdatert installasjonsprosedyren med hensyn på swap. Lenke til kommentar
CL56 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 hei, lurer på hvor jeg kan laste ned og hvordan kan jeg instralere driveren og kernell 2.6 på en laptop ? får ikke noe lyd på den Lenke til kommentar
laroys Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Da var kernel 2.6.7 på plass! Eneste problem er at jeg ikke lenger finner cd/dvd-rom'en min. Det finnes ikke lenger noen hdc i /dev/ (som det gjor tidligere). dmesg oppgir cd-romen til å være hdc. Oppgraderingen gikk forøvrig uten feilmeldinger. Noen tips til hva jeg kan foreta meg ? edit: X starter heller ikke lenger. "audio_alsa: no cards found!" er meldingen jeg får. Men håper dette går i orden når jeg tar upgradepkg alsa-driver-1.0.5a_2.6.7-i486-1.tgz når cdrom'en fungerer igjen. Endret 5. desember 2004 av laroys Lenke til kommentar
CL56 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 hei, mer informasjon om laptop min : CL56, med ATI Radeon 9700 mobility,centrino prossesor. hvor finner jeg driver til laptopen ? og hvordan kan jeg instralere Kernell ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) edit: X starter heller ikke lenger. "audio_alsa: no cards found!" er meldingen jeg får. Men håper dette går i orden når jeg tar upgradepkg alsa-driver-1.0.5a_2.6.7-i486-1.tgz når cdrom'en fungerer igjen. Det kan lønne seg etter en kernel-oppgradering å kjøre alsaconf i tillegg til å oppgradere ALSA for kjernen. Da settes lydkortet opp på nytt, og modulen blir satt opp til å bli lastet under oppstart. Til CL56: Driver for grafikkontrolleren finner du på www.ati.com. På driversiden velger du linux-driveren for vanlige grafikkort. Linux-driverne til ATI er også beregnet på Mobility Radeon grafikkbrikker. Du tenker sikkert på oppgradering av kernel, og så snart jeg er ferdig med testing, vil jeg komme med en guide for hvordan man installerer kernel manuelt. Men jeg må teste skikkelig først. Endret 8. desember 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
laroys Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det kan lønne seg etter en kernel-oppgradering å kjøre alsaconf i tillegg til å oppgradere ALSA for kjernen. Da settes lydkortet opp på nytt, og modulen blir satt opp til å bli lastet under oppstart. Takk for svar. Ja X kom i gang igjen etter at jeg fikk oppgradert alsa'en. (Måtte kopiere alsa tgz-filen fra cdromen i win...) Men det at 70% av alle enhetene i /dev forsvant etter oppgraderingen til 2.6.7 synes jeg var litt irriterende. En kamerat opplevde akkurat det samme etter sin oppgradering, men han løste det ved "removepkg udev". Da jeg gjorde det ble /dev straks mer innholdsrik, men lesing fra hdc gav en "block error" (husker ikke helt hva det var) Trenger jeg udev? Skrik ut om dere har noen tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå