dessessop Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 no har eg installert etter guiden, men alt eg får opp etter eg restarter er "grub" nokon som har ide om kva eg kan gjøre? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 bash-2.05b# sh make_install.sh - creating symlink - recreating module dependency list - trying a sample load of the kernel module Warning: loading /lib/modules/2.4.26/kernel/drivers/char/drm/fglrx.o will taint the kernel: non-GPL license - Proprietary. (C) 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERMANY See http://www.tux.org/lkml/#export-tainted for information about tainted modules Module fglrx loaded, with warnings done. Får ikke installert ATI-driverene i 2.4.26 kernelen engang nå jeg. Tips til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 bash-2.05b# sh make_install.sh - creating symlink - recreating module dependency list - trying a sample load of the kernel module Warning: loading /lib/modules/2.4.26/kernel/drivers/char/drm/fglrx.o will taint the kernel: non-GPL license - Proprietary. (C) 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERMANY See http://www.tux.org/lkml/#export-tainted for information about tainted modules Module fglrx loaded, with warnings done. Får ikke installert ATI-driverene i 2.4.26 kernelen engang nå jeg. Tips til hva som kan være galt? Ser bra ut, det. Du har kjørt fglrxconfig og endret navn på XF86Config-4 under /etc/X11 til xorg.conf, ikke sant? Hvilket ATI-kort har du? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det er det som er problemet. Siden filen vil "tainte" kernelen gjør ikke config'en seg ferdig og jeg har ingen "fglrxconfig" å kjøre... Aner ikke hvor den har tatt veien nå. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Skriv opp hva du gjorde, så det vil bli lettere å se om det kan være noe galt i prosedyren din. Edit: med det mener jeg hva du gjorde fra du lastet ned rpm-pakken beregnet for xfree86 v4.3.0 fra www.ati.com Endret 7. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 bash-2.05b# installpkg fglrx-4.3.0-3.14.1.i386.tgz Installing package fglrx-4.3.0-3.14.1.i386... PACKAGE DESCRIPTION: bash-2.05b# cd /lib/modules/fglrx/build_mod bash-2.05b# sh make.sh ATI module generator V 2.0 ========================== initializing... cleaning... patching 'highmem.h'... skipping patch for 'drmP.h', not needed skipping patch for 'drm_os_linux.h', not needed probing for VMA API version... doing script based build for kernel 2.4.x and similar compiling './agpgart_be.c'... compiling './agp3.c'... compiling './i7505-agp.c'... compiling './nvidia-agp.c'... compiling './firegl_public.c'... linking of fglrx kernel module... duplicating results into driver repository... done. ============================== You must change your working directory to /lib/modules/fglrx and then call ./make_install.sh in order to install the built module. ============================== bash-2.05b# cd .. bash-2.05b# sh make_install.sh - creating symlink - recreating module dependency list - trying a sample load of the kernel module Warning: loading /lib/modules/2.4.26/kernel/drivers/char/drm/fglrx.o will taint the kernel: non-GPL license - Proprietary. (C) 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERMANY See http://www.tux.org/lkml/#export-tainted for information about tainted modules Module fglrx loaded, with warnings done. bash-2.05b# fglrxconfig bash: fglrxconfig: command not found bash-2.05b# Det er alt... Har sikkert glemt ett eller annet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 På scriptene make.sh under /lib/modules/fglrx/build_mod og make_install.sh under /lib/modules/fglrx, prøv å gjør en chmod 755 på de to filene, og kjør ./*script* istedet, og se om det hjelper. Gjorde du forresten en rpm2tgz *navn på ati-pakken*? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Gjorde du forresten en rpm2tgz *navn på ati-pakken*? Jupp, må jo det for å få den til .tgz. Men det fungerte ikke å kjøre filene direkte heller. Akkurat det samme. Merkerlig nok har jeg fått til disse driverene på en tidligere installasjon, så dette er rett og slett merkelig. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Jeg bruker jo disse driverne på kernel 2.6.9 med et ATI Radeon X800 Pro, og jeg har gjort det du har gjort, så her er det noe som er galt... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Ja, det er det. Men i hvilken katalog ligger "fglrxconfig" hos deg? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Selve binærfilen fglrxconfig ligger under mappen /usr/X11R6/bin/. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hehe, takk, det var alt jeg trengte. Den måtte visst ha en chmod på seg for å ville starte. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Hehe, takk, det var alt jeg trengte.Den måtte visst ha en chmod på seg for å ville starte. Fint at det løste seg. Med Slackware er det ofte de små ting som gjør den store forskjellen. Når jeg har gjort ferdig guiden om hvordan man selv kompilerer kernel 2.6.9, skal jeg demonstrere et ultimat eksempel på det. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det er sant. Knotet i en god del timer selv med småting for å få 2.6.9 kernelen til å funkere bra... Samme med enkelte programmer også. Trenger bare å flytte en fil, eller chmod'e et eller annet... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Det er mye smådetaljer med Slackware som man må tenke på. Men når det først er oppe og gå, er det skikkelig oppe og gå. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kan det hende at jeg får det til å virke hvis jeg flasher biosen til nyeste versjon? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Det er ikke sikkert, men det kan hjelpe å oppdatere BIOS, ja. Til dessessop: Det hjelper hvis du oppgir spesifikasjonene på maskinen din, og at du beskriver nøyaktig hva som skjer i oppstarten (oppstartsmeldingene som du får). Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Til dessessop: Det hjelper hvis du oppgir spesifikasjonene på maskinen din, og at du beskriver nøyaktig hva som skjer i oppstarten (oppstartsmeldingene som du får). Eg har ikkje spesifikasjonene nett her, men kan skaffe dei litt seinere. Eineste meldinga eg får når eg restarter maskina er "grub" som står heilt opp til venstre. Dette kjem opp etter maskinen har søkt etter cd-rom booting. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Det kan hjelpe hvis du spesifiserer i BIOS at du skal boote fra den harddisken operativsystemet ligger på. Forresten, det kan høres ut som LILO ikke er ordentlig installert. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Forresten, det kan høres ut som LILO ikke er ordentlig installert. Kan sjå litt sånn ut ja. har du noko ide korleis ein kan få fikset det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå