olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ser ingen feil. Er det rett Windows partisjon? (sda1) Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 På sda1 ligger c: med windows xp ja.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Tidligere viste du meg ossen lilo.conf skulle se ut.. Da var den uten table=/dev/sda greia.. Tror dere det kan ha noe med dette å gjøre? Du kan prøve å fjerne linjen. Når du er ferdig å redigere /etc/lilo.conf skriv lilo. Restart maskinen og se hva som skjer. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Nå funker det! Står det i den slackware boka di ossen man installerer programmer og slikt og eller? For det har jeg ikek skjønt.. Eller vet du om noe sted hvor slike ting for n00bs står? Endret 14. april 2005 av LizteR Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Nå funker det! Står det i den slackware boka di ossen man installerer programmer og slikt og eller? For det har jeg ikek skjønt.. Eller vet du om noe sted hvor slike ting for n00bs står? Jeg har også skrevet i denne guiden hvordan du installerer programmer, både fra pakker og fra source. Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvor da? er ikke på den første siden.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Hvor da? er ikke på den første siden.. Jo, hvis du går litt ned på siden. Edit: Jeg har også laget guider om hvordan du oppgraderer kernel, enten ved den ferdigkompilerte kernelen som følger med, eller å kompilere en på egen hånd. Disse er spredt på side 2-5. Endret 14. april 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fant det Er det kildekode på alle pakker du laster ned eller? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 De fleste linux-programmer er GPL-lisensierte programmer, og derfor åpne. Disse kan man få kildekode til. Jeg for min del installerer programmer fra kildekode for å kunne ha muligheten til å velge det nyeste, programmer som det enda ikke er lagd ferdigpakker til. Checkinstall lager pakker du senere lett kan ha kontroll over via pkgtool. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Tenkte jeg skulle prøve og instalere slackware på en gammel pc pappa har hatt stående på jobben lenge. Så på slackware.com at det kunne instaleres på pc-er med 486 prosessor og 16 MB ram, noe som jeg mener burde gå greit når jeg har 100 Mhz prosessor og 24 MB ram, men gjelder dette alle utgivelsene helt fram til 10.1, eller var det for 1.1 ? Skal jeg gjette vil jeg tro det går med 10.1, for linux er jo så genialt at man kan velge hva man vil instalere, men gidder ikke laste ned 1400 MB for å måtte laste ned på nytt , blitt litt lat i det siste. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Det gjelder nok opp til 10.1, ja. Kommer an på hva du velger å installere... Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 skal bare ha det minste som finnes. Var det A det sto, bare base systemet, med teksteditor og noen små godsaker. Men da satser jeg på at du har rett og tar ned 10.1. Skal jo ikke være noe stress lenger med fri adsl osv osv osv, men VENTETIDEN da, på hele 1 time pr cd Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Du bør ha pakkene A, D, K, L, N. Disse er de viktigste pakkene. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Da prøver jeg det vettu. Aldri vært borti slack før, så er litt spent på hvordan det ser ut, men er vel som vanlig at man kan lese seg til alt. Så ut som denne guiden beskrev det meste. Thanks for help ja kjekt å få ibruk gamle pc-er, som ikke gjør noe uansett Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Forresten, ta med F-pakkene også. Dette er dokumentasjon, noe som er veldig kjekt å ha. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Skal jo ikke være noe stress lenger med fri adsl osv osv osv, men VENTETIDEN da, på hele 1 time pr cd Sikkert for seint nå, men hvis du ikke gidder å laste ned CD'ene så kan du jo prøve SlackNET (se signatur). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå