Gå til innhold

Type CF Minnekort

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et IXUS 500 og det bruker CF minnekort. Spørsmålet har det mye å si hva slags minnekort man kjøper. Ser på ihvertfall tre alternativer fra PS Data...

Apacer Compact Flash Card 512MB 443,-

Apacer Compact Flash Card 512MB Photo Steno 558,-

Apacer Compact Flash Card 512MB Photo Steno II Retail 583,-

Apacer Compact Flash Card 512MB Photo Steno Pro II Retail 806,-

Som dere ser så er det en del forskjeller i navn og pris....

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er veldig avhengig av at prisen er lav, anbefaler jeg å se på Sandisk sine kort. Du får dem i vanlig, ultra og extreme. vanlig virker helt fint for meg. De har et vanlig Sandisk 512MB for 595kr på netshop. Jeg har det og det virker kjempefint med mitt Canon G6. Sandisk er kjent for sin holdbarhet og har en mindre feilprosent enn f.eks. Apacer og Kingston. Det er veldig kjipt å miste 512MB med bilder...

Lenke til kommentar
Har hørt at folk klager på "billig-kort"... :dontgetit:

Har også hatt to forskjellige kamera med to forskjellige 128 MB TwinMos... ;)

Aldri mistet ett eneste bilde... :hmm:

Dagens lærdom: "Ta alt du hører med minst en klype salt...." :thumbup:

:thumbup:

Et argument som faller igjennom.

Jeg har to mem stick pro fra Sony, som skal være meget bra. Men jeg mistet 111 bilder fra ferien i Frankrike likevel. Det betyr jo ikke at kortene er "dårlig". Jeg var uheldig.

F828

Lenke til kommentar
Har hørt at folk klager på "billig-kort"... :dontgetit:

Har også hatt to forskjellige kamera med to forskjellige 128 MB TwinMos... ;)

Aldri mistet ett eneste bilde... :hmm:

Dagens lærdom: "Ta alt du hører med minst en klype salt...." :thumbup:

"Jeg har aldri mistet et bilde med Twinmos minnekort, så da betyr det at det er mye bedre enn alle andre minnekort"

Tull... verdens dårligste argument. At du er heldig, betyr ikke at minnekortene er bedre eller like bra som f.eks Lexar eller Sandisk. Det er betydelig større feilprosent på Twinmos sine minnekort, samme hvor heldig eller uheldig akkurat du er, og det er et ubestridelig faktum. Det er folk som får feil på sine Lexar eller Sandisk kort også, men det er flere som får feil på sine Twinmos kort.

At du ikke har fått feil, betyr ikke at ingen andre har fått feil på de heller da.

EDIT . Vær også litt sparsom på smileyene dine... de får deg bare til å fremstå som lite seriøs.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...