Gå til innhold

Kjøling av harddisk, trenger litt hjelp....

Trancton

Anbefalte innlegg

Hei

Har for øyeblikket 4 harddsiker. Av disse 4, er 3 av dem plassert i de nederste plassene i kabinettet, tett inntil hverandre (not good). Det som skjer er at disken i midten slik skikkelig etter at maskin har vært på i en god del timer. Dette medfører at jeg ikke klarer å lese fra disken, før den eventuelt har fått kjølt seg ned en stund. Alle diskene er forresten 7200RPM.

Slik jeg ser det har jeg to alternativer:

1) "Spre" diskene rundt om i kabinettet for å gi dem litt "luft". Ikke praktisk med tanke på kabler som skal få plass osv. Har nok av dem rundt i kabinettet fra før.

2) ALternativ to er hvor jeg trenger litt hjelp fra noen der ute... Jeg vurderer å investere i en GlobalWin HD vifte iStorm II. Tingen er bare det at jeg er ikke helt sikker på hvordan den fungerer. Er det noen der ute som vet om jeg kan bruke den til å kjøle de tre harddiskene jeg har i kabinettet slik de stå nå, slik at jeg dermed ikke må flytte på dem? Slik jeg har forstått det, skal denne viften kjøle ned flere harddisker, vet bare ikke helt hvordan den i praksis monteres og kjøler ned harddiskene... anyone?

Ricky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 3 stk. IBM disker( av den typen ingen vil ha)som står montert omtrent helt i hverandre. Før jeg installerte kjøling på disse var de så varm at de var ubehagelig å berøre. I kabinettet mitt var det laget plass for å montere en vanlig 80x80mm vifte slik at den presser luft mellom diskene.Vifte montert og problem løst.

Dette er et Chieftech kabinett, du kan jo undersøke om du får kjøpt diskholderen løs.

Yngve

Lenke til kommentar

Om du tar og lager deg et oppheng under det opphunget du har allerede slik at du får flytta ned en disk. Tror en slik harddisk-kjøler tar vel bort en plass over harddisken den blir montert på så da må du begynne å flytte rundt på de uansett.

Kanskje du kan kjøpe deg en slik harddiskskuffe og sette ene disken i (om du har en ledig 5*25 plass da.)

Henge den i røde sysltestrikk?

Lime fast noe gummi nederst i kabinettet og så legge harddisken oppå det. Strikk over slik at den holder seg der går sikkert også bra.

'--|_______| =Harddisk

----------------------=gummi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...