Forsvarfrihet Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Mange av de har ikke valgt dette selv, de har direkte og indirekte blitt tvunget til ett liv som puledokke, og det synes jeg er trist. Prostitusjon er i seg selv ikke noe galt, med mindre andre mennesker begår fysisk tvang for å få dem til å gjøre noe de ikke vil. Merkelig at Olsen som forsvarer fysisk tvang ved å bruke hammer-og-sigd tegnet. Olsen hater mennesket og hans følelsesladde utspill er intet annet en sentimental svada. Det er Olsen som er for fysisk tvang, og å hevde at andre blir tvunget når de fleste har valgt dette selv. Endret 29. oktober 2004 av Forsvarfrihet Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) De fleste har ikke valgt det selv. EDIT: Tror eg. Endret 29. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Forsvarfrihet Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 De fleste har ikke valgt det selv.EDIT: Tror eg. I så fall, hvem har tvunget dem? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 La det bli fulstendig lovlig, luksusarbeid, slik som i Roma i gamledager. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Roma i gamledager er jo et fantastisk forbilde. Vi skal ikke innføre føydalisme og slaveri samtidig? Lenke til kommentar
Forsvarfrihet Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Roma i gamledager er jo et fantastisk forbilde. Vi skal ikke innføre føydalisme og slaveri samtidig? Hvilket jeg er i mot. Jeg er mot slaveri, og mot å nekte personer å gå i mot sin dømmekraft. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Prostitusjon er salg av kvinnekroppen, og det har jeg ikke noe til overs for. Men ikke dermed sagt at jeg mener de prostituerte begår noen synd. Det er kjøperen som begår urett, ikke selgeren. Ett annet poeng er jo at de prostituerte er mennesker de også. Mange av de har ikke valgt dette selv, de har direkte og indirekte blitt tvunget til ett liv som puledokke, og det synes jeg er trist. Så hvis ei jente helt frivillig velger å prostituere seg, og en person kjøper tjenster av henne, så er det veldig synd på jenta? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Prostitusjon er salg av kvinnekroppen, og det har jeg ikke noe til overs for. Men ikke dermed sagt at jeg mener de prostituerte begår noen synd. Det er kjøperen som begår urett, ikke selgeren. Ett annet poeng er jo at de prostituerte er mennesker de også. Mange av de har ikke valgt dette selv, de har direkte og indirekte blitt tvunget til ett liv som puledokke, og det synes jeg er trist. Så hvis ei jente helt frivillig velger å prostituere seg, og en person kjøper tjenster av henne, så er det veldig synd på jenta? Jeg tror ikke det er så mange som velger å prostituere seg. De fleste gjør det under direkte eller indirekte tvang. Men jenter som helt uten noen form for tvang velger å prostituere seg mener jeg gjør ett galt valg, da prostitusjon i seg selv er skadelig for menneskeheten. Det skaper ett bilde i skallen til enkelte av kvinnen som ett objekt man kan bruke omtrent som man vil. Det skaper ett bilde av kvinnekroppen som ett objekt man kan kjøpe. Når det er sagt, jeg har ikke noe imot prostituerte, jeg har tvert imot stor respekt for prostituerte. De er daglig i fare for å bli voldtatt eller drept, de må daglig ha sex uten at de selv ønsker det. Jeg synes det står respekt av det, og jeg synes det er synd enkelte, gjerne de samme som forsvarer prostitusjon, bruker hore som ett skjellsord på jenter som er trygge på sin egen seksualitet og har mye sex. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Roma i gamledager er jo et fantastisk forbilde. Vi skal ikke innføre føydalisme og slaveri samtidig? Roma var jo det mest siviliserte riket i Europa i sin tid... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Roma i gamledager er jo et fantastisk forbilde. Vi skal ikke innføre føydalisme og slaveri samtidig? Nei, det skal vi ikke innføre edit: det må vel være en grunn til at en viss dronning i Roma snek seg ut om natten og jobbet som prostituert, fordi hun syntes det var et så fint yrke Endret 30. oktober 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis noen latviske/estiske/russike jenter har lyst til å selge kroppen sin i Oslo får å få penger til videre studier, synes jeg det er leit. Skulle vært en annen utvei, selv om jeg tviler på at det finnes en. Horekunder er noe drit! Det er iallefall det jeg mener. Lenke til kommentar
Forsvarfrihet Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis noen latviske/estiske/russike jenter har lyst til å selge kroppen sin i Oslo får å få penger til videre studier, synes jeg det er leit. Skulle vært en annen utvei, selv om jeg tviler på at det finnes en. Horekunder er noe drit! Det er iallefall det jeg mener. Hvorfor er kjøperen den onde? Er man ond når man går og kjøper seg sitt daglig brød? Å selge kroppen sin er ikke noe annet enn vanlig arbeid og burde ikke sees på annerledes fra overformynderene som dere representerer. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Fordi man støtter en industri som står for utnyttelse av tusenvis uskyldige. Vi snakker om slavedrivere som lurer unge jenter ned i 15-årsalderen til fra Øst- til Vest-Europa med falske løfter om en lysere fremtid. Istedet ender de opp som slaver i et land de vet ingenting om. Kanskje er de også analfabete og vet lite eller ingenting om at de faktisk kan få seg hjelp. Enkelte vet til og med ikke engang hvilket land de er i. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Roma var jo det mest siviliserte riket i Europa i sin tid... Og det er fremdeles ikke et forbilde. Lenke til kommentar
Forsvarfrihet Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Fordi man støtter en industri som står for utnyttelse av tusenvis uskyldige. Det er ikke snakk om utnyttelse det er snakk om at disse velger dette selv. Vi snakker om slavedrivere som lurer unge jenter ned i 15-årsalderen til fra Øst- til Vest-Europa med falske løfter om en lysere fremtid. Istedet ender de opp som slaver i et land de vet ingenting om. I så fall er dette tvang, hvilket jeg er i mot. Å bryte et løfte om en lysere fremtid er å krenke eiendomsretten. Kanskje er de også analfabete og vet lite eller ingenting om at de faktisk kan få seg hjelp. Enkelte vet til og med ikke engang hvilket land de Det er dog de landene der tvangen herjer som verst at disse kommer fra. Prostituerte må få lov til å selge seg om de ønsker dette. Kundene er kun gode medhjelpere som er villig til å betale dem. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Roma var jo det mest siviliserte riket i Europa i sin tid... Og det er fremdeles ikke et forbilde. Og det har fremdeles ingenting med saken å gjøre. Det jeg prøvde å konstatere var i Roma ble prostituerte behandlet med respekt, noe som mangler i dag. Flesteparten av prostituerte i dag er slaver. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det er ikke snakk om utnyttelse det er snakk om at disse velger dette selv. Nei, det er snakk om utnyttelse. Vi snakker om organisert og svært utbredt kriminalitet og utnyttelse av mennesker. Anbefaler deg å se filmen "Lilja4Ever" for et godt innsyn i hvordan det faktisk foregår. I så fall er dette tvang, hvilket jeg er i mot. Noe som også betyr at du i prinsippet burde være imot 90% av prostitusjonen. Å bryte et løfte om en lysere fremtid er å krenke eiendomsretten. Ser du på alt økonomisk? Prostituerte må få lov til å selge seg om de ønsker dette. Tror du at den gjennomsnittlige prostituerte ØNSKER å selge kroppen sin, eller er desperat etter penger til dop, å overleve, eller rett og slett lever under tyrrani fra nok en av de østeuropeiske prostitusjonsbandene? Kanskje alle tre? Kundene er kun gode medhjelpere som er villig til å betale dem. HAHAHA. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Tror du at den gjennomsnittlige prostituerte ØNSKER å selge kroppen sin? I Roma gjorde de det. Lenge leve Roma (Jeg er kanskje litt Roma-fiksert i dag.) Lenke til kommentar
Forsvarfrihet Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det er ikke snakk om utnyttelse det er snakk om at disse velger dette selv. Nei, det er snakk om utnyttelse. Vi snakker om organisert og svært utbredt kriminalitet og utnyttelse av mennesker. Anbefaler deg å se filmen "Lilja4Ever" for et godt innsyn i hvordan det faktisk foregår. Det er ikke utnyttelse hvis de får det de i en frivillig handel er blitt lovt.. I så fall er dette tvang, hvilket jeg er i mot. Noe som også betyr at du i prinsippet burde være imot 90% av prostitusjonen. Det kan godt være, men det antar jeg du ikke har noen statisitikker på. Å bryte et løfte om en lysere fremtid er å krenke eiendomsretten. Ser du på alt økonomisk? Nei, jeg ser på alt om det er moralsk forsvarlig. Om det samhører med menneskets rett til liv, frihet og derav retten til eiendom. Prostituerte må få lov til å selge seg om de ønsker dette. Tror du at den gjennomsnittlige prostituerte ØNSKER å selge kroppen sin, eller er desperat etter penger til dop, å overleve, eller rett og slett lever under tyrrani fra nok en av de østeuropeiske prostitusjonsbandene? Kanskje alle tre? Løse utsagn. Kundene er kun gode medhjelpere som er villig til å betale dem. HAHAHA. Du kan le så mye du vil, det forandrer ikke på det enkle faktum at det er de som sørger for at de prostituerte har mat på bordet. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Forsvarfrihet> velkommen til forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå