knutjb Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvordan brukes ping i Linux. ping www.vg.no funker ikke. Hva er kommandoen for tracert i Linux. tracert www.vg.no? mvh Knutjb Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 ping www.vg.no skal funke helt fint tracert heter traceroute traceroute www.vg.no Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Kan du definere 'funker ikke'? Får du en feilmelding? Skjer det ikke noe som helst? dersom du skrev som Harkonnen sa, skulle det gå bra, men det kan jo være et eller et annet nettverksproblem. Prøv også å pinge ip-addressen: ping 193.69.165.21 dersom det funker, men ikke ping www.vg.no , har du et dns-problem... Dersom ingen av dem funker, må du fortelle oss hva slags melding du får om vi skal kunne hjelpe noe mer. Dersom du har prøvd å pinge en eller annen annen server, skal du vite at noen maskiner er satt opp til å ikke svare på ping, evt står bak en firewall som ikke slipper pingen igjennom. (www.vg.no svarer meg, ihvertfall) M. Edit: ombrekking Endret 27. oktober 2004 av mysjkin Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Noen brannmurer/rutere slipper ikke ping ut. Kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 I nettverket jeg er tilkobla, kommer ikke traceroute lenger enn til gatewayen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 på skolen ("AFK Linux" - afk = "akershus fylkeskomune" - spesialdistro for skolerutere som brukes omtrent overalt her... "killing feature" er webmin modulen for å skru av internett i enkelte rom.) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Nice, jeg har en boks jeg skal skreddersy til router for lan-parties. Skal ordne meg et eget administrasjonspanel til den, der jeg skal ha noe ala samme greia. Altså mulighet til å stenge av/redirecte usere, eller bare shape trafikken deres. Kjekt med en feature som redirecter en (l)user til en side; "Don't piss of your network admin". Ontopic: hvis du ikke finner traceroute, prøv tracepath, det er omtrent samme greia. Endret 27. oktober 2004 av zyp Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Zyp: *interessert* Boksene er btw. i ferd med å bli byttet ut med "et nytt system som skal være så mye bedre". Også dette er Linux-basert (i alle fall har de en "root" bruker og webmin...) Skal prøve å finne ut hva det heter, men tror egentlig ikke de har peiling. De viste faktisk ikke at det var en linux boks før jeg fortalte dem det... Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 ping www.neger.no jeg gjør alltid det! klarer ikke å stoppe Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du forvirrer meg litt Ripz911: Du legger ut en inndirekte link til sos-rasisme, men har dedikert hjemsida de til dårlige hjemelagde negerstriper (passer kanske i barnespalten i blekka til Vigrid). Si at du kødder...før jeg kommer og drukner deg i svart skokrem. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg vil anbefale MTR (matt's traceroute) som er en mye bedre versjon av *nix sin integrerte traceroute. Den oppdaterer seg i realtime, og fortsetter å pinge alle hops til du selv slår den av. Den har statistikker og annet snacks også Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 hahaha hoppesagåsa: neger striper: uskyldig internhumor mellom linuz nazistene på bøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå