Gå til innhold

er det noen som blir dårlig av å spille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen andre som blir sinnsykt svimmel og kvalm av å spille FPS spill (kun FPS)?, 30 min i Halo (pc) var nok for min del, eller er det kanskje pga. gf2mx kortet, jeg fikk iallfall 30FramsPS.

Høres merkelig ut, har selv aldri opplevd dette og anbefaler deg å oppsøke lege og fortelle om problemene dine. Dette er ikke normalt og høres ikke bra ut...

 

Høres jo ut som symptomene på den epilepsi-advarselen som er på alle spill.

Endret av odex
Lenke til kommentar

Årsaken til at mange blir sjøsyke (nei, det er ikke noe unormalt fenomen) er kamerasvaiing, spesielt kombinert med mangel på annen referanse (mørkt rom). Det samme fenomenet kan oppleves i en mørk kinosal f.eks. på filmen "Master and Commander". Hvis man merker at man får problemer får man bare sørge for å ha på lys, ikke spille for lenge av gangen, evt. hvis det blir for ille- plukke spill som ikke har kamera som svaier.

Lenke til kommentar

jeg har bare problem med 2 spill. og det er på ps2... er timesplitters2 og gta-spillene... GTA er ikke så ekstremt.. Men TS2... Blir kvalm etter bare 10-15 min... Så det spillet droppet jeg... GTA får jeg bare bite tenna igjen å leve med smerten :( Men det kommer vel av at kameraet flyr rundt hele tiden, så jeg prøver å unngå dette

 

EDIT: Har aldri blitt sjø/bil/fly/tog-syk før...ALDRI!

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Er det noen andre som blir sinnsykt svimmel og kvalm av å spille FPS spill (kun FPS)?, 30 min i Halo (pc) var nok for min del, eller er det kanskje pga. gf2mx kortet, jeg fikk iallfall 30FramsPS.

Høres merkelig ut, har selv aldri opplevd dette og anbefaler deg å oppsøke lege og fortelle om problemene dine. Dette er ikke normalt og høres ikke bra ut...

 

Høres jo ut som symptomene på den epilepsi-advarselen som er på alle spill.

Tror ikke jeg er alene, First person shooter spill er ikke bra, noen har kanskje ikke problemer, men oss som blir kvalme og svimle burde ikke spille, kan fort utvikle epilepsi av det :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Some People are susceptible to epileptic seizures or loss of consciousness when exposed to certain flashing lights or patterns in everyday life.

 

Such people maye have a seizure while watching television images or playing certain video games. this may happen even if the person has no medical history of epilepsy or has never had any epileptic seizures.

 

Precautions to Take During Use

-Do not stand to close tot he screen.

-Preferably play the game on a small screen.

-Avoid playing if you are tired or have not had much sleep.

-Make shure that the room in witch you are playing is well lit.

-Rest for at least 10 to 15 minutes per hour while playing a video game.

 

Kansje det er noe smart i overnevnte tekst..

Lenke til kommentar

Le av epislepsi-advarslene, for all del. De er nok ikke der for en grunn. Men det er nok mange årsaker til ubehagene, og de varierer nok fra person til person. Gode tips er jo alltid å spille med godt lys, en høy oppdateringsfrekvens og med ikke så alt for lavfrekvente pauser innimellom. Å drikke vann (eller i hvert fall væske) pleier også å være noe mange glemmer vekk når de spiller, husk at kroppen helst skal ha i seg 3-4 liter væske om dagen, og at hodepine lett forekommer hvis dette ikke følges.

Lenke til kommentar
for meg så blir jeg ikke kvalm svimel eller noe sånt av og spille pc

begrun av at jeg har sånn bra skjerm :cool:

 

 

men tre timer ps2 er noe annet ;)

Har ingenting med skjermen å gjøre så lenge den ikke kjører under 85hz, det er hyppige bevegelser, flashende lys og eventuell lav fps som gjør at man kan bli dårlig, pluss at for enkelte blir det det samme som bilsyk/sjøsyk prinsippet, har noe med hvordan hjernen reagerer på påvirkende signaler/bevegelser og slikt.

 

De som vet noe om epilepsi vet sikkert alt om dette?, iallfall det er en grunn til at mange spill har advarsel.

Lenke til kommentar

endel blir dårlige når fps på spilla blir veldig ujevn... og om det er mye bob effekter på spilla, (skjermen går opp og ned når du går, våpnet rister hele tiden, etc etc)... så man kan teste å fjerne de effektene, og locke fps raten (om mulig) så blir det kansje bedre. Alle de tinga er mulig i de fleste Q3 motor spilla iaf.. (=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...