Gå til innhold

er det noen som blir dårlig av å spille?


Anbefalte innlegg

jeg fikk vondt i hode etter ca 30 min med pc spilling

men det gikk vekk etter jeg fant ut at skjermen stod på 70hz så tok jeg heller og satt den på 85hz etter det hadde jeg ikke vondt i hode

 

så det kan kansje hver at pcen din er dårlig instillt

gå til noen kompiser som har pc og sammenling se på instillinge deres

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir nesten ikke sliten i øynene, får ikke vondt i hodet og blir heller sjelden trøtt mens jeg spiller. Hvor mange timer jeg sitter om dagen fremfor PCn? Bruker somregel å sitte og spille sammenhengende i 4 timer.

Da tror jeg ikke at du har prøvd zone-løp i wipeout:fusion :p

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar
Blir nesten ikke sliten i øynene, får ikke vondt i hodet og blir heller sjelden trøtt mens jeg spiller. Hvor mange timer jeg sitter om dagen fremfor PCn? Bruker somregel å sitte og spille sammenhengende i 4 timer.

Da tror jeg ikke at du har prøvd zone-løp i wipeout:fusion :p

Om det er noe futuristisk spill, så nei takk, holder meg likk nærmere bakken ;)

Lenke til kommentar

Jeg ble kvalm å svimmel når jeg starte å game skikkelig.. da ble jeg drit dårlig.. men nå, merker jeg ingenting noe mer :p mens bruttern kan bli dårlig etter 15 min.. så kan jeg sitte i timesvis uten å kjenne at jeg er uvel i det hele tatt :p

 

edit: men jeg får vondt i øyene av Fifa spillene..

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Har blitt dårlig av to spill i hele mitt liv. Det første var wolfenstein 3d de første to gangene jeg prøvde det, og det andre var Tron 2.0. Alle fargene og glow-effektene gjorde rett og slett VONDT i øyene mine. Men jeg måtte jo fullføre spillet... :!:

 

Det skal også nevnes at siden jeg har blitt vant til å spille på 100hz, blir jeg dårlig av å se på 60hz i mer enn 10 sekunder. Seriøst!

Lenke til kommentar

Første gangen jeg ble litt uvel av å spille var Max Payne. Når Max Payne 2 kom opplevde jeg det samme. Deretter med Hitman 2.

 

Altså kan jeg bli uvel av 3.person skytespill.

Har aldri blitt dårlig av FPS.

 

Ellers så har selvsagt Hz'en på skjermen mye å si (CRT).

60 hz er jo forferdelig.

Lenke til kommentar

Noen tips:

 

La lyset være på! Ser så alt for mange som sitter i timesvis i mørket og stirrer inn i en (ofte) dårlig skjerm. Noe som i tillegg til kvalme og ubehag trolig vil føre til redusert syn over tid. Jeg studerer selv data og har flere i klassen som har fått problemer med synet og optiker/øyelege mener det i mange tilfeller skyldes for lange og intense perioder foran data/TV-skjermer.

 

Unngå reflekser, plasser skjermen slik at du ikke får direkte sollys.

 

Ta pauser :-)

 

Nå hørtes jeg nesten ut som mamma... hehe :D

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Kan tenke meg det blir et problem fordi hjernene deres ikke klarer å skille på virkelighet og grafikk. Når hjernen deres registrerer at dere snur dere rundt/hopper og balansenerven sender signaler om at dere bare sitter i ro, så blir hodet forvirra og sender beskjed til magen at den må tømmes... Helt genialt!

Må nok si meg enig Rookie_NO, har man vært borte fra spilling en stund, og kommer tilbake så oppleves det slik. Men etter litt tilvenning så går det over.

 

(kan også oppleves ved f.eks. ved skifte av briller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...