Gå til innhold

er det noen som blir dårlig av å spille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir det, men det er veldig avhengig av hvilken grafikkmotor som er brukt. F.eks Quake, Half Life, Unreal type motorer gjør meg kvalm etter kun 2 minutter. Men spill som Flashpoint, Battlefield, Söldner, Delta Force serien, Raven Shield osv gjør meg ikke det.

 

Ser at det her er typiske (med untak av Raven Shield) spill som baserer seg på rask OpenGl motor. Kanskje det har noe med det å gjøre? Det blir rett og slett for mange inntrykk og farger på en gang.

Lenke til kommentar

Nei, det har ingenting med skjermkortet å gjøre. Jeg la merke til at da jeg gikk fra CRT til LCD skjerm så kunne jeg spille Call of Duty uten å bli dårlig, før det hang jeg nesten over "den store telefonen" etter 2 minutter.

 

Er du fargeblind? Jeg er vistnok det, kan ikke skille rødt fra grønt i tette omgivelser. Kan være noe med det også...

Lenke til kommentar
Er det noen andre som blir sinnsykt svimmel og kvalm av å spille FPS spill (kun FPS)?, 30 min i Halo (pc) var nok for min del, eller er det kanskje pga. gf2mx kortet, jeg fikk iallfall 30FramsPS.

bytt skjerm. Det hjalp på meg. At du blir svimmel av å se på skjerm betyr at TV'en eller skjermen er dårlig.

 

Bytt den, det hjalp på meg. Å jeg ble svimmel etter 15 minutter. Nå er symptomene helt borte etter jeg invisterte i en skjerm med mindre stråling.

Stråling øker med alderen,

Lenke til kommentar

Nei er ikke fargeblind, så det må være alle disse 3d bevegelsene som gjør at man blir dårlig, sånn som å snu seg å se etter fiender og alle de hyppige bevegelsene der som man gjør hele tiden.

 

Er dette forresten annerledes på konsoll på tv?, blir man like dårlig der?.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som blir sinnsykt svimmel og kvalm av å spille FPS spill (kun FPS)?, 30 min i Halo (pc) var nok for min del, eller er det kanskje pga. gf2mx kortet, jeg fikk iallfall 30FramsPS.

bytt skjerm. Det hjalp på meg. At du blir svimmel av å se på skjerm betyr at TV'en eller skjermen er dårlig.

 

Bytt den, det hjalp på meg. Å jeg ble svimmel etter 15 minutter. Nå er symptomene helt borte etter jeg invisterte i en skjerm med mindre stråling.

Stråling øker med alderen,

Javel, skjermen jeg bruker er litt over 3 år gammel, Hansol 710P 17" CRT. Blir aldri dårlig av andre spill (bilspill osv.) eller vanlig windows bruk.

Endret av w2k
Lenke til kommentar
Jeg blir det, men det er veldig avhengig av hvilken grafikkmotor som er brukt. F.eks Quake, Half Life, Unreal type motorer gjør meg kvalm etter kun 2 minutter. Men spill som Flashpoint, Battlefield, Söldner, Delta Force serien, Raven Shield osv gjør meg ikke det.

 

Ser at det her er typiske (med untak av Raven Shield) spill som baserer seg på rask OpenGl motor. Kanskje det har noe med det å gjøre? Det blir rett og slett for mange inntrykk og farger på en gang.

Akkurat som meg! Kan legge til at jeg blir uvel av å se bare noen få minutter på en crt som kjører 60 hz...

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har alltid ledd av epilepsi advarslene i spill. Jeg får selv aldri noen ubehag ved spilling, kun behag!

 

Kan tenke meg det blir et problem fordi hjernene deres ikke klarer å skille på virkelighet og grafikk. Når hjernen deres registrerer at dere snur dere rundt/hopper og balansenerven sender signaler om at dere bare sitter i ro, så blir hodet forvirra og sender beskjed til magen at den må tømmes... Helt genialt!

Lenke til kommentar

Javel, skjermen jeg bruker er litt over 3 år gammel, Hansol 710P 17" CRT. Blir aldri dårlig av andre spill (bilspill osv.) eller vanlig windows bruk.

Nei det er heller ikke rart.. skjermen er 3 år gammel. Du må nok ha dårligere skjerm, og en god del mer år på den for at du skal oppleve det jeg gjorde.

 

Men jeg kan si jeg blir svimmel av Diablo 2 om man skrur på det der 3d greiene.

Lenke til kommentar

Jeg blir utrolig dårli' i både huet og i magen når jeg spiller enkelte spill hvor det ikke er jeg som helt og holdent styrer kameraet.. Har en veldig god Samsung 19" 957P skjerm, med 85Hz oppfriskning på de fleste størrelser, så det er ikke noe med det. Det er noe i hodet som gjør at vi forventer noe annet enn det som skjer, og at vi derfor blir svimle. Det er samme greiene som gjør at en ikke blir svimmel dersom en sitter i forsetet i en bil og følger med på veien, i motsetning til de som sitter i baksetet og ikke ser veien og blir kvalme av den grunn....

Lenke til kommentar
Er det noen andre som blir sinnsykt svimmel og kvalm av å spille FPS spill (kun FPS)?, 30 min i Halo (pc) var nok for min del, eller er det kanskje pga. gf2mx kortet, jeg fikk iallfall 30FramsPS.

Tips: Bytt skjerm, sitt lengre ifra skjermen + ha god belysning :)

Lenke til kommentar
Nei, det har ingenting med skjermkortet å gjøre. Jeg la merke til at da jeg gikk fra CRT til LCD skjerm så kunne jeg spille Call of Duty uten å bli dårlig, før det hang jeg nesten over "den store telefonen" etter 2 minutter.

 

Er du fargeblind? Jeg er vistnok det, kan ikke skille rødt fra grønt i tette omgivelser. Kan være noe med det også...

 

Jeg er fargeblind (tror jeg :p ) men jeg blir aldri dårlig av spill....har en CRT Samsung Syncmaster 959NF med 120 Hz i 1024 oppløsning :thumbup:

Lenke til kommentar

Får ofte vondt i hodet hvis jeg har vært lite ute og sittet inne hele dagen å spilt Cs elns, så jeg tåler ikke så mye heller da. Mange sier at hvis man først er på lan, så skal man være der hele tiden, det synes jeg er alt for lenge. Så svaret er JA! Jeg blir i dårlig form av for mye fps spill, spill generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...