eggi Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har jeg mistet garantien hvis jeg har gjort følgende: - flashet til ny bios - volt mod - ram sinks ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 tror det, ja ..... faktisk ganske sikker..... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 I utgangspunktet mister man vel garantien i det man OCer. Men vil tro at punkt 1 og 3 ikke er verdens ende, men punkt 2 vil nok være vanskelig å forklare som vanlig bruk Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 er rimli sikker på at du mister garantien her ja Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det mister først og fremst garantien hvis du endrer noe på hardwaren til skjermkortet (hw voltmod, pålimte RAM-kjølere ol.). En feilflashet BIOS og overklokking er ikke like lett å finne ut av, så med mindre kortet er svidd av for mye varme har du en god mulighet til å få nytt på garantien. Har en kamerat som flashet sitt 9700 non-pro skjermkort med feil BIOS. Det ble svart skjerm, retur til komplett og nytt skjermkort fra dem. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ja, volmod er definitivt garanti-bryter. -Stigma Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det som er ganske utrolig er jo at folk faktisk tar seg tid til å *lure* på om garantien er brutt etter voltmod. Det er for meg helt ufattelig DrE Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 spørs forsåvidt hvordan voltmoddingen er utført. Er det hardware voltmodding, så kan du glemme ennhver form for garanti.. Er det software, kan du flashe tilbake til gamle. ( forutsett at kortet ditt ikke er totalt ødelagt ) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har jeg mistet garantien hvis jeg har gjort følgende:- flashet til ny bios - volt mod - ram sinks ? Hvis hardware er ødelagt som følge av f.eks voltmodding, det være både hardware eller software, så syns jeg faktisk at du skal si dette til butikken (at du har gjort dette med produktet) og ikke snylte deg til ett nytt kort. Du viste godt at du tok en risiko når du gjorde det, vel, du BURDE vist at du tok en risiko. Så jeg syns ikke du skulle ta det på garantien. Eventuelt spørre webshoppen. og, ja, oppgir du dette så er det nok 99% sjangse for at garantien ryker, noe jeg syns er rett og rimelig. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 spørs forsåvidt hvordan voltmoddingen er utført. Er det hardware voltmodding, så kan du glemme ennhver form for garanti.. Er det software, kan du flashe tilbake til gamle. ( forutsett at kortet ditt ikke er totalt ødelagt ) Syns det er helt ufattelig at folk kan lure webshopper slik, har man voltmodda og ødelagt hardware, så syns jeg man skal kaste det, eller lage en kul dings av det. F.eks en nøkkelring, ikke snylte seg til nytt på andres bekostning. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 spørs forsåvidt hvordan voltmoddingen er utført. Er det hardware voltmodding, så kan du glemme ennhver form for garanti.. Er det software, kan du flashe tilbake til gamle. ( forutsett at kortet ditt ikke er totalt ødelagt ) Syns det er helt ufattelig at folk kan lure webshopper slik, har man voltmodda og ødelagt hardware, så syns jeg man skal kaste det, eller lage en kul dings av det. F.eks en nøkkelring, ikke snylte seg til nytt på andres bekostning. litt enig der.. jeg pleier alltid å teste kortene til max før jeg eventuelt begynner å fikse på kortet, for å forsikre meg om at kortet er i tipp topp stand. Så hvis noe går i stykker, så vet jeg at jeg selv står bak det.. Lenke til kommentar
eggi Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Har kjørt kortet i over 1 år med volt mod, så tror ikke det er det som har ødelagt kortet. Det er ikke noe problem å avlodde strømkontakten og "fikse" loddepunktene. Og jeg vil ikke ha dårlig samvittighet da jeg er 100% sikker på at volt moddinga ikke har forårsaket noe skade på kortet. Etter å ha lest på sapphire sine forum sider ser det ut som noen av kortene deres med minne fra en spesiell produsent har samme symptomene som det jeg opplever. Lenke til kommentar
paynee Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det faktum at du har voltmodda kortet, uavhengig om det har tatt skade av moddinga eller ikke, er nok til at kortet mister sin garanti og du bør da innse at du har gjort noe "ulovlig" med hensyn til garanti. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har kjørt kortet i over 1 år med volt mod, så tror ikke det er det som har ødelagt kortet. Det er ikke noe problem å avlodde strømkontakten og "fikse" loddepunktene. Og jeg vil ikke ha dårlig samvittighet da jeg er 100% sikker på at volt moddinga ikke har forårsaket noe skade på kortet. Etter å ha lest på sapphire sine forum sider ser det ut som noen av kortene deres med minne fra en spesiell produsent har samme symptomene som det jeg opplever. Kan jo hende at kortet har tatt skade over tid, noe som kan skje. Syns derfor du ikke skal levere det inn. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har kjørt kortet i over 1 år med volt mod, så tror ikke det er det som har ødelagt kortet. Det er ikke noe problem å avlodde strømkontakten og "fikse" loddepunktene. Og jeg vil ikke ha dårlig samvittighet da jeg er 100% sikker på at volt moddinga ikke har forårsaket noe skade på kortet. Etter å ha lest på sapphire sine forum sider ser det ut som noen av kortene deres med minne fra en spesiell produsent har samme symptomene som det jeg opplever. Hallo? Det sier seg jo selv at voltmod senker levetiden på et grafikkort. Samme gjelder for cpu'er og hovedkort. Økt spenning forkorter levetiden. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har jeg mistet garantien hvis jeg har gjort følgende:- flashet til ny bios - volt mod - ram sinks ? Alt du har listet opp her medfører tap av garanti... Så lenge du modifiserer noe ut over det orgianale så bryter du produktets garanti! Prøver du å få igjen penger for det eller få byttet det er det spør du meg forsøk på svindel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå