Gå til innhold

Trenger nye gode hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Koss UR40'ene mine er godt inne på siste verset, og jeg trenger nye hodetelefoner. Betalte blodpris (900 på Akers Mic) i sin tid for disse, og har egentlig ikke vært så veldig fornøyd med dem. Så nå trenger jeg nye, og de bør være en del bedre enn UR40. Har egentlig ikke bestemt meg for noen spesiell prisklasse, men la oss si 1000-1500 kr. De skal brukes til musikk og spilling. Kom med forslag. Jeg har søkt litt, men ikke funnet noen bestemt vinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musikk og spilling.. Er du ute etter heftig lydisoloasjon så er valget ditt klart !

Sennheiser HD280 PRO..

Er å anbefale på det varmeste.. :yes: Har samme sett selv.

[url="http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7342"]http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7342[/url]

Den har fått mange gode omtaler, og det er ikke uten grunn..
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe hodetellefoner? Det er jo bare på lan man er nødt til å bruke det, hjemme kan du jo ha noe skikelig, som disse eller z2200 vet ikke forskjelen, hvis det ikke er noen ser jo z2200 bedre ut mer er større da, og kjøpe disse til lan etc, det ville jeg gjort da, men ditt kjøp da, så kan ike ebstemme for deg.

Han sier jo han skal ha hodetelefoner, hvorfor viser du han høytalere da?

Mulig du ikke har prøvd ett par gode hodetelefoner, men mine Sennheiser hodetelefoner som jeg har hjemme synes jeg GLATT knuser både mitt 2.1 anlegg fra Creative og fra Altec Lansing.

Lenke til kommentar

Skal du ha suveren lyd så er det ingen tvil i den prisklassen.

Kjøp deg Sony MDR-V700DJ (finner de i prisguiden til hw.no)

 

Dette er et studio headsett med sinnsykt lyd i, hvis man sjekker opp frekvens og db så er det bedre et det meste du får taki til den prisklassen.

At headsette tåler en del er vel heller ikke å putte under en stol, grunnen til dette er fordi det er et studio/dj headsett som er beregnet for bruk hvor man ikke bare sitter i ro.

 

Legger til at en av verdens mest kjente Dj (Johan Gielen) brukte det headsette på Trance Energy i 2003 :p (bare for info lizom :cool::roll: )

 

 

Er ikke mic på det da, men det får du kjøpt separat. :)

Sparer til dette selv.... er ikke lenge igjen nå... :w00t:

 

-BaLoO

Lenke til kommentar
Og så har du Sennheiser HD-595 da!

w0rd!

Som jeg forstår det, så er problemet med HD595 (og forsåvidt andre high-end hodetelefoner) at den vil reprodusere alle problemer med kilden klart og tydelig. Med et typisk PC-oppsett vil nok HD555 høres minst like bra ut.

 

MDR-V700DJ er, som navnet tilsier, først og fremst for DJs som trenger å stenge ute lyd rundt seg og som gjerne vil ha ekstra sterk bass for å lettere kunne matche rytmen ved overganger. At Johan Gielen brukte det sier egentlig ingenting om hvor bra valg det er for en vanlig bruker.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe hodetellefoner? Det er jo bare på lan man er nødt til å bruke det, hjemme kan du jo ha noe skikelig, som disse eller z2200 vet ikke forskjelen, hvis det ikke er noen ser jo z2200 bedre ut mer er større da, og kjøpe disse til lan etc, det ville jeg gjort da, men ditt kjøp da, så kan ike ebstemme for deg.

Han sier jo han skal ha hodetelefoner, hvorfor viser du han høytalere da?

Mulig du ikke har prøvd ett par gode hodetelefoner, men mine Sennheiser hodetelefoner som jeg har hjemme synes jeg GLATT knuser både mitt 2.1 anlegg fra Creative og fra Altec Lansing.

Jepp.

 

Å si at middelmådige 2.1 høyttalere er noe "skikkelig", i motsetning til hodetelefoner, blir for dumt. Gode hodetelefoner i samme prisklasse gir mye bedre klarhet i musikk og mye bedre posisjonering i spill.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe hodetellefoner? Det er jo bare på lan man er nødt til å bruke det, hjemme kan du jo ha noe skikelig, som disse eller z2200 vet ikke forskjelen, hvis det ikke er noen ser jo z2200 bedre ut mer er større da, og kjøpe disse til lan etc, det ville jeg gjort da, men ditt kjøp da, så kan ike ebstemme for deg.

Er faktisk noen av oss som har famile og har pc'en i stua el!! Ikke like populært å høre feks. Doom 3 på fulle mugger da! ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Apropos, 'mugger'..

 

Jeg vil heller velge hodetelefoner til 1000kr i stedet for 2.1-anlegg til 1000kr, av den simple grunn at det er mye bedre å bruke pcen med hodetelefoner, slik som i spill.

 

Skal musikk spilles høyt, bruker man heller en ordentlig forsterker (f.eks. Denon) med store høyttalere som klarer noen belastninger.

 

Selv har jeg Sennheiser M@H 80, noe jeg trives VELDIG godt med, og vil glatt knuse høyttalere i spill.

Lenke til kommentar

Ville valgt DT440 eller HD595, da disse er to gode hodetelefoner i mid-end klassen.

Er fryktelig spent på hvordan HD595 låter, har hørt mye bra om de. Kommer nok til å kjøpe meg en sånn etterhvert.

 

Har vært innom Beyerdynamic DT880 låter fryktelig bra. Har nå Sennheiser HD650 fryktelig bra den også!

Man får hva man betaler for som regel.

Men HD595 tror jeg skal fungere greit ut fra et lydkort, hvis du har A2 eller bedre. Ikke finn på å bruke det på integrert, ikke engang Soundstorm.

DT440 vil være lettere å drive på bærbart utstyr grunnet at de er på 32ohm og en følsomhet på 96 eller 97db, og HD595 er på 120ohm og 103db, dette er på grensen til at man kan utnytte de bra på et lydkort. Jo lavere ohm, og høyere db desto bedre.

 

Men som regel alt fra Grado, Beyerdynamic og Sennheiser kan kjøpes med trygghet.

Lenke til kommentar

Har også familie, men man må jo få lov å ha litt lyd på da, trenger jo ikke ha full lyd, hvis du hard et på de ødelegger du jo ørene helt, har vært hos en med de høytalerne og det var bare helt konge, kan ikke forsitlle meg at to bittesmå høytalere kan gi like god lyd som en bass med to høytalere.

 

EDit: Og så kan venner etc høre også hvis du har det. ;)

Endret av hba
Lenke til kommentar
[...] har vært hos en med de høytalerne og det var bare helt konge, kan ikke forsitlle meg at to bittesmå høytalere kan gi like god lyd som en bass med to høytalere.

Tja, hvis du er ute etter kraftig bass som du føler på hele kroppen (noe jeg liker selv iblant), så er et system med subwoofer tingen. Men når det gjelder renhet og detaljer, er hodetelefoner laaangt foran. Hodetelefoner er også bedre enn 2.1 for å høre hvor lyden kommer fra i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...