Gå til innhold

80GB hdd, komprimere? dumt eller?

rbuljo

Anbefalte innlegg

har en pc som jeg kan tenke meg litt ekstra plass på, har som sagt en 80gb hardisk på den, dette er ikke en pc som skal yte noe som helst..

bare en ekstra pc jeg har som skal brukes til og laste av min hovedpc med og ta over p2p programmene..

men som sagt, hvis jeg komprimerer denne hdd, er det totalt fy fy?.. eller går det greit med tanke på at denne brukes ikke til annet å ha ett program kjørende å laste ned stuff med?..

kjører winxp pro på den.

har en liten system disk, til windows o.l.

og da den 80gb til å lagre ned på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo alltids prøve men ikke lagre no viktig på den er mitt råd, huske rjeg komprimerte en disk i min hønngamle cyrix 166+ (endisk på 500mb) det gikk ikke bra. mene det var med win 95 og os og alt innstalert på samme partisjon da...erke lett å være ung og dum

Lenke til kommentar
heh.. for det om de er komprimert i hytt å gævar det jeg laster ned så betyr jo at jeg kan laste ned mere hvis jeg komprimerer hdd...

men er dette totalt fy fy eller? noen som har erfaring med xp og dette?

Om data'ene er komprimerte så vil ikke XP kunne komprimere data'ene noe mer. Så du vil ikke tjene noe på enable compression i XP for slike filer.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med larsli og johneinar. Det som allerede er komprimert lar seg ikke komprimere noe mer. Det vil ta ganske nøyaktig like stor plass, eller kanskje til og med en prosent eller to mer plass.

Det eneste som lar seg komprimere er deler av windows og programmer som er innstallerte. Dvs. at du frigjør kanskje en gig eller to, men på bekostning av langt dårligere ytelse. Rent teknisk skal det altså fungere, men resultatet vil du nok bare bli veldig skuffet over.

Jeg anbefaler deg heller å kjøpe deg en harddisk til eller å brenne ut ting på CD'er eller DVD'er. Du kommer til å oppleve en stor ytelseøkning av å frigjøre plass fra en nesten stappfull harddisk.

Lenke til kommentar
heh.. for det om de er komprimert i hytt å gævar det jeg laster ned så betyr jo at jeg kan laste ned mere hvis jeg komprimerer hdd...

men er dette totalt fy fy eller? noen som har erfaring med xp og dette?

Om data'ene er komprimerte så vil ikke XP kunne komprimere data'ene noe mer. Så du vil ikke tjene noe på enable compression i XP for slike filer.

Stemmer. Det blir som å prøve å pakke en rar-fil i en rar-fil, det blir bare større for hver gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...