GrinJe Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) hei, jeg lurer på noe: jeg har 2 gb ram akurat nå (2 stk twinmos 400 mhz 512*2 og 2 stk corsair 400 mhz ll 2*512) jeg har tenkt til å ta ut twinmos brikkene. jeg har en liten mistanke om at de ikke støtter hverandre så bra. alle brikkene kjøre dual channel. så det jeg kunne tenke meg svar på er: vil jeg kunne overklokke mye mer om jeg tar ut twinmos-ene??? (klarer fra 3,0-3,4 lett nå) vil det faktisk bli bedre ytelse på ram-en siden corsair ram-ene er veldig raske i forhold til twinmos-ene? EDIT: vil det bli god ytelse om jeg kjøper 1 gb til med corsair 3200 ll pro?? Endret 27. oktober 2004 av clue Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 ingen som vet eller??? Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du vil jo naturligvis få en viss ytelsesøkning med raskere/bedre ram brikker, det er jo også å anbefale å ha like minnebrikker. Jevnt over blir det vel slik at alle minnebrikkene følger hastigheten til den tregeste brikken. Men jeg har vanskelig for å se at å droppe 1 Gb med ram skal ha noe særlig å si ytelsesmessig. Om du vil kunne overklokke *mye* mer tror jeg ikke, men overklokking av minne har jeg fint lite kunnskap om. Tror ikke det er der du har mest å hente i så måte uansett. Det var mine antagelser og svar på dine spm Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 clue hvis du bytter ut alle RAM brikkene dine og kjøpe bedre/raskere RAM så vil du kunne overklokke litt lengre og få litt mer ytelse. Men om du merker det er en annen sak. Viser seg mest i benchmarks. Jeg har også 2GB RAM, og til det jeg bruker PC'n til i dag, så merker jeg ikke forskjell fra 1GB RAM. Spiller du mest, så holder det fint med 1GB. Driver du mye med Photoshop f.eks så kommer 2GB mer til nytte. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 clue hvis du bytter ut alle RAM brikkene dine og kjøpe bedre/raskere RAM så vil du kunne overklokke litt lengre og få litt mer ytelse. Men om du merker det er en annen sak. Viser seg mest i benchmarks. Jeg har også 2GB RAM, og til det jeg bruker PC'n til i dag, så merker jeg ikke forskjell fra 1GB RAM. Spiller du mest, så holder det fint med 1GB. Driver du mye med Photoshop f.eks så kommer 2GB mer til nytte. ja, men de andre ram-brikkene (corsair 3200 ll) har jo et mye bedre oveklokkingspotensiale enn twinmos-en da. så jeg må vel merke forskjell i overklokkingen også vel? skulle vel klare 3,0-4,0??? (med høy latency, vannkjøling og god spenning ) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 vil nok ikke merke no spesielt om du tar ut twinmos'en, siden hva bruker du dataen til som krever 2048 mb ram?? og kan nok hende du kommer lenger med bare corsair'en når det gjelder klokking også! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 en ting til. om jeg kjøper meg noen corsair 3200 xl pro, som koster nå 2600, vil de samarbeide godt med de jeg har som er corsair 3200 ll pro?? vil de kjøre samme hastighet som 3200 ll brikkene?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 en ting til. om jeg kjøper meg noen corsair 3200 xl pro, som koster nå 2600, vil de samarbeide godt med de jeg har som er corsair 3200 ll pro?? vil de kjøre samme hastighet som 3200 ll brikkene?? en fin regel å huske: hvis du har to eller flere forskjellige ram-brikker i pcen din vil alle kjøre på samme hastighet som den svakeste brikken. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 vil nok ikke merke no spesielt om du tar ut twinmos'en, siden hva bruker du dataen til som krever 2048 mb ram?? og kan nok hende du kommer lenger med bare corsair'en når det gjelder klokking også! spilling, videoredigering, musikk mixing, chating, composerver på større lan (300 stk) og surfing Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Corsair TwinX3200LL og TwinX3200XL kjører ikke på samme timings. LL kjører på 2-3-2-6, og XL på 2-2-2-5. Trenger du 2GB RAM kjøper du da 2 LL brikker til. Skal du overklokke selger du alle brikkene og kjøper XL. Men Crucial BallistiX er raskere enn 3200XL til Corsair. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå