Gå til innhold

forvirret , hvilket 6800 kort?

dkvam

Anbefalte innlegg

Blir bare mer og mer forvirret når jeg ser på jungelen av de forskjellige Nvidia 6800 korta rundtomkring. :cry:

Hvilket kort for 2500,- er det som lønner seg mest?

Produsent er ikke viktig , Støy er heller ikke spes prioritert da Pc'en min takket være Intel sin P4 Boxed kjøler høres ut som en støvsuger allerede! :ermm:

Takker for svar!!!

EDIT: Ingen ulempe om det kan bestilles fra www.MPX.no , men ingen forutsetning!!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte mitt Gainward 6800LE igår, fra Datakjeden. Hadde installert drivere og begynte litt testing i 3dmark osv, og syns ikke ytelsen virket så bra.

Så installerte jeg Rivatuner og uoffisiell 66.81-driver, og moddet litt her og klokket litt der.

Nå har jeg et 6800LE@16 pipelines, klokket fra 300/700 til 339/850, og får f.eks 10600 i 3Dmark03, og 60fps i Doom3 Timedemo 1280x1024.

Og det på et kort som koster to hundrelapper mer enn 9800 pro. Det vil jeg si er mye for pengene. Kortet mitt klagde ikke i det hele tatt da jeg åpnet pipelinene.

Lenke til kommentar

altså for 2500 så ville jeg gått for NU fordi det har høyere core clock... men hvis hensikten er å låse opp pipelines så mener jeg det er flere folk som har fått det til med LE, men LE er preget av dårlige chips og en del som må returnere kortene.......

Lenke til kommentar
altså for 2500 så ville jeg gått for NU fordi det har høyere core clock... men hvis hensikten er å låse opp pipelines så mener jeg det er flere folk som har fått det til med LE, men LE er preget av dårlige chips og en del som må returnere kortene.......

( forhåpentligvis ) så er de dårlige chipsettene allerede solgt.. ( og levert inn igjen )

Lenke til kommentar

Ville absolutt gått for et GT-kort. Du kan modde en NU til å åpne alle 16 pipelines, men det er lotto om det fungerer...

Gå for denne (billigst):

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=142469

Eller denne (tilsvarende kort fra MPX):

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40082

For få hundre mer i forhold til en vanlig 6800, såer dette en løsning som gir deg MYE bedre ytelse. forskjellen mellom 12 og 16 pipelines er meget betydelig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...