Bandidos-Pelle Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 tror dere jeg hadde klart å ta de bildene? Med det rette utstyret: Ja. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det handler bare om å være klar med avtrekkeren. God CS-trening. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det handler bare om å være klar med avtrekkeren. God CS-trening. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det handler bare om å være klar med avtrekkeren. God CS-trening. så 98% på forumet kan gjøre slike bildet uten nevnverdige problemer Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ok, la oss regne litt på det: La oss anta at det er en pistolkule (hvis det er det bildet jeg tror det er, nemlig et fra festspillene i Vestfold for noen år siden, er det en pistolkule). Nå har jeg ikke mye peiling, men la oss anta at kula gjør 400 m/s. La oss videre anta at kula er 3 cm lang. Det er nesten umulig å si om kula flytter seg på bildet. (bevegelsesuskarphet,) men la oss anta at den flytter seg maksimalt 1 mm = 0.001 m 0,001m -------- = 0,0000025s 400m/s 1 -------------=400 000 bilder per sekund. 0,0000025s De bildene jeg har sett som er tatt med kameraer som tar så mange bilder i sekundet er ikke på langt nær så bra som det bildet der. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Teknisk informasjon: http://www.pulsephotonics.com/cameras.htm http://www.pulsephotonics.com/lighting.htm Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Utrolig schtilige bilder! Likte spesielt det av CPU'en, han som tok det har litt foto-skills... sikkert ikkje, han har sikkert et spessielt kamera så tar opp utrolig mange bilder i sekundet. såg d på tv ein gang Jeg skal prøve å ta et sånt foto med et engangskamera jeg , som jeg har kjøpt på nille :!: Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg skal prøve å ta et sånt foto med et engangskamera jeg , som jeg har kjøpt på nille :!: Kan jo være at du er så heldig at du treffer akkurat det rette 1 milliontedels sekundet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 vanlige kameraer tviler jeg på at har hurtig nok lukketid til å ikke ende op med en strek over bildet istede for et detaljert prosjektil Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Nei, de kan nok klare det, i hvert fall på den med kula: Hvis man har LANG lukkertid i et helt mørkt rom, så kan man utløse en mengde blitzer med KORT blinketid... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) G2Petter: Hastigheten på kulen din er langt ute på jorde, dog er poenget ditt riktig. En mer korrekt hastighet er 900m/s. Endret 2. november 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det kommer vel strengt tatt an på kula og kruttladningen. En MP5 SD-2 har f.eks. en utgangsahstighet som er rett under lydhastigheten. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Databrikke. Edit: Her er flere: http://www.pulsephotonics.com/gallery.htm Fete bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå