Gå til innhold

GeForce 6800 onboard video processor functionality

flydman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I DivX er jeg oppe i Ca.52% cpu load med 65.76 driverne....tviler det virker. De som har lyst til å lese mere om det kan ta en titt på Nvnews.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread...3&page=13&pp=15

Their official response is (bold italics nVidia, plain test, our comments):

"The GeForce 6800 models featured the 1st generation of our programmable video technology which includes support for high-definition MPEG2 video decode and standard definition MPEG2 encode, as well as advanced post processing features such as motion adaptive deinterlacing, and inverse 3:2 pulldown."

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

det jeg snakker om er hardware acceleration av WMV ,high-definition Windows Media Video, which was included as part of the 6800's promotional literature.

ikke at det ikke kan spilles av på en pc med 6800 kort , men at cpu blir belastet istedenfor vpu(Nvidia lovet Hardwarestøtte for dette) . dvs at dekoding ikke blir gjort i hardware på 6800 kortene men av software,Som Nvidia febrilsk prøver å forbedre slik at cpu bruken skal minimeres .

Mange oplever lagging fordi cpu bruken ligger fra Ca 60 til 100% ,og det på det som jeg vil klassifisere som "state of the art " maskiner

Endret av flydman
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale kort . fordi det er smak og behag og ikke minst hva slags underliggende hardware du har. Og altid et spørsmål om pris.

Hva er det du snakker om?

Valent: www.rage3d.com er den veien ---->

Nå har jeg testet litt med kortet mitt. Jeg finner ikke helt ut av hvordan jeg skal bygge et rent nVidia-filter, jeg kan bygge filter med Zoom Player, men jeg må vente til ZP har blitt oppdatert for at jeg skal kunne kjøre en best mulig test. Skulle gjerne likt å visst hvordan X-bit-labs har utført testen.

Uansett, her er det jeg har brukt som kilder.

1. Dinosaur.ts - MPEG-2 720p AC-3 54s

2. Harry Potter III.wmv - WMV9 720p WMA 1.23s

3. Catwoman.wmv - WMV9 720p WMA 55s

4. Final Fantasy.avi - XviD 720p AC-3 27s

5. Bourne Supremacy.avi - DivX 5.0 720p MP3 1.15s

6. Kill Bill.avi - XviD 720p AC-3 20s

7. Matrix Reloaded.mpg - MPEG-2 720p AC-3 1.21s

8. Matrix Reloaded.ts - MPEG-2 1080p AC-3 1.04s

9. Ronin.ts - MPEG-2 1080i AC-3 1.12s

10. Shark Tale.avi - DivX 5.0 720p MP3 2.19s

11. Spy Kids 3.avi - WMV9 720p @ 60fps AC-3 4.58s

12. Robotica.wmv - WMV9 1080p WMA 20s

Alle tall er grove estimat av gjennomsnittslasten avspilleren brukte ved avspilling. Maks/min-verdier er kun nevnt hvis de oppstod flere ganger.

Uten nVidia DVD Decoder, Forceware 61.81 WHQL, WMP9:

1. 50-55%

2. 70-75%

3. 80-85%, veldig store hopp, fra ~45% til 100%

4. 55-60%

5. 55-60%

6. 55-60%

7. 15-20%, helt absurd laggete, framedropp til tusen, fullstendig umulig å få noe vettugt utav, skifter AR underveis oO

8. 100%, ingen video, hakkete audio, grusomt, mye mulig at WMP ikke liker progressiv 1080 MPEG-2 eller at strømmen er litt rar

9. 70-75%

10. 50-60%, min 40%, max 70% oO Satan, Will Smith er plagsom

11. 100%

12. 100%, oppnådd ~ 11 fps, kilden er ~ 23.976 fps

Med nVidia DVD Decoder, Forceware 61.81 WHQL, WMP, kun endringer i oppførsel er notert:

1. 15-20%, oO

7. 25-30%, deilig deilig deilig :>. Feil AR i begynnelsen, satt til anamorf kilde, fikses ved å gjøre alt-enter to ganger (?)

9. 25-30%, skifter AR midt i, se 7. Høyere % takket være interlace, vil jeg tro

Med nVidia DVD Decoder, Forceware 61.81 WHQL, nStantMedia:

DivX funker ikke, VMW9 bruker 100% cpu uansett, MPEG-2 funker ikke. oO

Med nVidia DVD Decoder, Forceware 66.81 WHQL, WMP:

Samme som med 61.81 + nVidia Decoder

Med nVidia DVD Decoder, Forceware 66.81 WHQL, nStant-avspiller:

8. Funker! Glatt som f, 25-30%

7 og 9 skifter ikke AR, ellers samme som 61.81 + nVidia Decoder

Maskin: XP2400, 512MB TwinMOS, MSI Pro2-RU, 6800 LE, Win2k.

Nåh, ikke ta dette for alvorlig, ffdshow og Nero Splitter er i filteroppsettet mitt og det er nemlig Feil®. Jeg skal prøve å få opp et skikkelig oppsett snøggast råd.

nVidia DVD Decoderen er fantastisk for MPEG-2 iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale kort . fordi det er smak og behag og ikke minst hva slags underliggende hardware du har. Og altid et spørsmål om pris.

Hva er det du snakker om?

Jeg er ikke her i denne tråden for å diskutere valg av skjermkort ,men et problem som mange er opptatt av.

Endret av flydman
Lenke til kommentar
Hmm.. 2 ukers angrefristen på mitt gw 680LE kort går ut 31 oktober. bør jeg kanskje bruke det ? og skaffe meg et annet kort isteden tro ?
Isåfall hvilket annet kort er å anbefalle

Altså svar til spetter i en tidligere post.

jeg går ut ifra at det var dette du ikke forsto LarsC.

Temaet jeg tar opp kan jo ikke misforståes

Lenke til kommentar

Ååååja! *klaske panne* Beklager, jeg forstår ikke hvordan jeg klarte å tolke det helt bort i skogen feil. 100% min feil, unnskyld.

Edit: On-topic, den X-bit-testen, har de brukt et PCI-Express-basert 6800 GT eller er det leseforståelsen min som feiler igjen?

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
hmm mulig bare meg som er dum! Men har dette noe som helst å si? altså mens du ser film på PCn så trenger du da ikke Cpu kapasitet til noe annet?

kanskje meg som bommer helt nå

Når du encoder film trenger du cpu-kapasitet til noe annet, om du ser på en litt kjedelig film på andre monitoren, mens du surfer er det kjekt :). Og ikke minst har du mer kraft igjen til å drive postprocessing.

AtW

Lenke til kommentar
En liten ting jeg lurer på.... Hvem kjøper et RÅTT skjermkort spesielt til gaming og så skal klage over dette? noe som ikke er relevant for gaming i det heletatt..

Så det du sier er at dersom du kjøper et kort i den klassen der så er det greit at ikke alt fungerer slik som det er sagt det skulle (bare en liten amputasjon)fordi du kommer aldri til å bruke det til annet enn gaming :hmm:

Endret av flydman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...