Gå til innhold

GeForce 6800 onboard video processor functionality

flydman

Anbefalte innlegg

Men når fikser Nvidia dette? Når kommer det kort på markedet som fungerer som lovt? Eller evt. drivere? Jeg er (har vært?) på nippet til å bestille meg et 6800-kort. Nvidia vant denne gangen pga bedre støtte i OpenGL etter det jeg har forstått, men samtidig holder jeg litt på med videoredigering og ønsker selvfølgelig ikke noe hinder her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper de får fikset det jeg også.

Er lei av all negative omtaler som ATI- fansen skriver.

Man trenger ikke fan av noe som helst for å belyse problemer med noe. Denne tråden er ikke noe hetsing av Nvidia, men trådstarter har funnet noe han/ hun synes er viktig å belyse og som er av betydning for en god del av oss.

Lenke til kommentar
Se hva nvida sier her.

DivX, DVD, HDTV Playback test

Fra den xbitlabs linken du viste virker det absolutt ikke som om nvidia sliter nevneverdig:

Thus, it is now clear that the video processor, highly touted by NVIDIA, does work. Moreover, it works just excellently!

Da er Nvidia tilbake på vurderingspallen min! Fint de fikk løst opp i dette. Det var helt vilt hvor mye de nye driverne gjorde for cpu-lasten

Lenke til kommentar
Man trenger ikke fan av noe som helst for å belyse problemer med noe. Denne tråden er ikke noe hetsing av Nvidia, men trådstarter har funnet noe han/ hun synes er viktig å belyse og som er av betydning for en god del av oss.

Folk har en tendens til å overreagere, selv når de blir presentert med udokumenterte påstander. Du kan jo lese alle innleggene i denne tråden og se om du ikke finner et par slike mennesker. ;)

MistaPi: Det er vel ikke .wmv generelt (.wmv er fellesbetegnelsen på kontainertypen, det gir egentlig ingen mening å love støtte for en kontainertype), men spesifikt WMV9 (HD-kodeken MS står bak) det var lovet hw-støtte for. Skal man fortsatt stole på hva ukjente mennesker skriver på WWW, så endret MS spesfikasjonene for kodeken i etterkant, noe nVidia da ikke kunne fikse iom at hardwaren var designet og satt i produksjon.

Edit: Fra nVidias hjemmeside:

# Dedicated on-chip video processor

# MPEG video encode and decode

# WMV9 decode acceleration <--- spesifikt

# Advanced adaptive de-interlacing

# High-quality video scaling and filtering

# DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions

Jeg har nVidia DVD Decoder og 6800 LE, så jeg skal prøve de nye driverene senere og se hva som skjer.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Se hva nvida sier her.

DivX, DVD, HDTV Playback test

Fra den xbitlabs linken du viste virker det absolutt ikke som om nvidia sliter nevneverdig:

Thus, it is now clear that the video processor, highly touted by NVIDIA, does work. Moreover, it works just excellently!

Da er Nvidia tilbake på vurderingspallen min! Fint de fikk løst opp i dette. Det var helt vilt hvor mye de nye driverne gjorde for cpu-lasten

Tror du har missforstått litt her...

Den testen var med PCI-E grafikkkort. VPU'en har alltid fungert på de kortene.

De kortene som har bugga/defekt VPU er kun AGP kortene i 6800 serien..

EDIT: Eller er det jeg som tar helt feil her??

Da har jeg installert den nye DVD dekoderen til nvidia og de nyeste driverene.. Skal sjekke om det blir noe bedring her..

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
fluke2k

Tror du har missforstått litt her...

Den testen var med PCI-E grafikkkort. VPU'en har alltid fungert på de kortene.

De kortene som har bugga/defekt VPU er kun AGP kortene i 6800 serien..

EDIT: Eller er det jeg som tar helt feil her??

Nei det er slik jeg også forstår det ,( bekreftet av Vader @ xbit) qoute ( We used PCI Express version of GeForce 6800 GT.

There is a rumor, that VPUs used in AGP versions of

GeForce 6800 Ultra and GT have a hardware flaw, that

makes NVIDIA Video Processor inoperable.

I checked my GeForce 6800 Ultra, and i was unable to

get video acceleration working neither on ForceWare 65.76 nor

ForceWare 66.81. Perhaps, VP on these cards is really disabled.)

Og ingen av de som har testet selv med en AGP versj 6800 har klar og gjennskape disse tallene.

Endret av flydman
Lenke til kommentar

Hmm.. 2 ukers angrefristen på mitt gw 680LE kort går ut 31 oktober. bør jeg kanskje bruke det ? og skaffe meg et annet kort isteden tro ?

(kjøpte kortet 17.10 på ukens tilbud komplett.no )

Isåfall hvilket annet kort er å anbefalle ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere klager over...

Se på følgende test....

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...t-theory_6.html

Der er det et følgende:

6600GT (PCIe)

6800GT (AGP) - Driver 65.76 (fungerer)

6800GT (AGP) - Driver 61.77 (fungerer ikke)

Her fungerer DivX, HDTV og MPEG-2 DVD perfekt med et 6800GT kort, WMA9 HD er ikke testet, jeg mener du er ganske sær hvis du har tenkt til å benytte angrertten på et grafikkort fordi du ikke hardware akselerering av Windows Media HD spetter...

Lenke til kommentar

TEnkt og tenkt. hvet ikke..

Har ikke lest alt,

men kan jo tolkes at de greiene fungerer kun med

nvidia dvd decoder programmer som koster peng ? og litt surt å installere noe ekstra bare for å få innebygd gpu decoder greiene til å fungerer skikkelig osv

(rett meg om feil osv)

Må få liksom klarhet før angrefristen går ut osv..Surt å få et kort som ikke fungerer som det skal osv

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...