panzerwolf Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Men når fikser Nvidia dette? Når kommer det kort på markedet som fungerer som lovt? Eller evt. drivere? Jeg er (har vært?) på nippet til å bestille meg et 6800-kort. Nvidia vant denne gangen pga bedre støtte i OpenGL etter det jeg har forstått, men samtidig holder jeg litt på med videoredigering og ønsker selvfølgelig ikke noe hinder her.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Akkurat dette er jo ganske spennede, da dette eventuelt er en fin "bonus-feature" på nvidia sine kort. Håper nvidia klarer å ordne det innen relativt kort tid, uansett hva problemet skulle vise seg å være. AtW Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Håper de får fikset det jeg også. Er lei av all negative omtaler som ATI- fansen skriver. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Håper de får fikset det jeg også.Er lei av all negative omtaler som ATI- fansen skriver. Man trenger ikke fan av noe som helst for å belyse problemer med noe. Denne tråden er ikke noe hetsing av Nvidia, men trådstarter har funnet noe han/ hun synes er viktig å belyse og som er av betydning for en god del av oss. Lenke til kommentar
nonplus Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Se hva nvida sier her. DivX, DVD, HDTV Playback test Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Se hva nvida sier her. DivX, DVD, HDTV Playback test Fra den xbitlabs linken du viste virker det absolutt ikke som om nvidia sliter nevneverdig: Thus, it is now clear that the video processor, highly touted by NVIDIA, does work. Moreover, it works just excellently! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men WMV akselerasjon virker ikke på 6800 som det ble reklamert med. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Se hva nvida sier her. DivX, DVD, HDTV Playback test Fra den xbitlabs linken du viste virker det absolutt ikke som om nvidia sliter nevneverdig: Thus, it is now clear that the video processor, highly touted by NVIDIA, does work. Moreover, it works just excellently! Da er Nvidia tilbake på vurderingspallen min! Fint de fikk løst opp i dette. Det var helt vilt hvor mye de nye driverne gjorde for cpu-lasten Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Man trenger ikke fan av noe som helst for å belyse problemer med noe. Denne tråden er ikke noe hetsing av Nvidia, men trådstarter har funnet noe han/ hun synes er viktig å belyse og som er av betydning for en god del av oss. Folk har en tendens til å overreagere, selv når de blir presentert med udokumenterte påstander. Du kan jo lese alle innleggene i denne tråden og se om du ikke finner et par slike mennesker. MistaPi: Det er vel ikke .wmv generelt (.wmv er fellesbetegnelsen på kontainertypen, det gir egentlig ingen mening å love støtte for en kontainertype), men spesifikt WMV9 (HD-kodeken MS står bak) det var lovet hw-støtte for. Skal man fortsatt stole på hva ukjente mennesker skriver på WWW, så endret MS spesfikasjonene for kodeken i etterkant, noe nVidia da ikke kunne fikse iom at hardwaren var designet og satt i produksjon. Edit: Fra nVidias hjemmeside: # Dedicated on-chip video processor # MPEG video encode and decode # WMV9 decode acceleration <--- spesifikt # Advanced adaptive de-interlacing # High-quality video scaling and filtering # DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions Jeg har nVidia DVD Decoder og 6800 LE, så jeg skal prøve de nye driverene senere og se hva som skjer. Endret 28. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Se hva nvida sier her. DivX, DVD, HDTV Playback test Fra den xbitlabs linken du viste virker det absolutt ikke som om nvidia sliter nevneverdig: Thus, it is now clear that the video processor, highly touted by NVIDIA, does work. Moreover, it works just excellently! Da er Nvidia tilbake på vurderingspallen min! Fint de fikk løst opp i dette. Det var helt vilt hvor mye de nye driverne gjorde for cpu-lasten Tror du har missforstått litt her... Den testen var med PCI-E grafikkkort. VPU'en har alltid fungert på de kortene. De kortene som har bugga/defekt VPU er kun AGP kortene i 6800 serien.. EDIT: Eller er det jeg som tar helt feil her?? Da har jeg installert den nye DVD dekoderen til nvidia og de nyeste driverene.. Skal sjekke om det blir noe bedring her.. Endret 28. oktober 2004 av fluke2k Lenke til kommentar
flydman Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) fluke2k Tror du har missforstått litt her... Den testen var med PCI-E grafikkkort. VPU'en har alltid fungert på de kortene. De kortene som har bugga/defekt VPU er kun AGP kortene i 6800 serien.. EDIT: Eller er det jeg som tar helt feil her?? Nei det er slik jeg også forstår det ,( bekreftet av Vader @ xbit) qoute ( We used PCI Express version of GeForce 6800 GT. There is a rumor, that VPUs used in AGP versions of GeForce 6800 Ultra and GT have a hardware flaw, that makes NVIDIA Video Processor inoperable. I checked my GeForce 6800 Ultra, and i was unable to get video acceleration working neither on ForceWare 65.76 nor ForceWare 66.81. Perhaps, VP on these cards is really disabled.) Og ingen av de som har testet selv med en AGP versj 6800 har klar og gjennskape disse tallene. Endret 28. oktober 2004 av flydman Lenke til kommentar
spetter Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Hmm.. 2 ukers angrefristen på mitt gw 680LE kort går ut 31 oktober. bør jeg kanskje bruke det ? og skaffe meg et annet kort isteden tro ? (kjøpte kortet 17.10 på ukens tilbud komplett.no ) Isåfall hvilket annet kort er å anbefalle ? Endret 28. oktober 2004 av spetter Lenke til kommentar
flydman Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg vil ikke anbefale kort . fordi det er smak og behag og ikke minst hva slags underliggende hardware du har. Og altid et spørsmål om pris. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) slettet Endret 28. oktober 2004 av spetter Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Tror jeg bytter ut AGP Ultra kortet mitt mot ett PCI-E GT kort når det kommer... Så bytter jeg inn igjen Epox hovedkortet mitt også og venter på nforce 4 SLI :-) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skjønner ikke hva dere klager over... Se på følgende test.... http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...t-theory_6.html Der er det et følgende: 6600GT (PCIe) 6800GT (AGP) - Driver 65.76 (fungerer) 6800GT (AGP) - Driver 61.77 (fungerer ikke) Her fungerer DivX, HDTV og MPEG-2 DVD perfekt med et 6800GT kort, WMA9 HD er ikke testet, jeg mener du er ganske sær hvis du har tenkt til å benytte angrertten på et grafikkort fordi du ikke hardware akselerering av Windows Media HD spetter... Thus, it is now clear that the video processor, highly touted by NVIDIA, does work. Moreover, it works just excellently! Lenke til kommentar
spetter Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) TEnkt og tenkt. hvet ikke.. Har ikke lest alt, men kan jo tolkes at de greiene fungerer kun med nvidia dvd decoder programmer som koster peng ? og litt surt å installere noe ekstra bare for å få innebygd gpu decoder greiene til å fungerer skikkelig osv (rett meg om feil osv) Må få liksom klarhet før angrefristen går ut osv..Surt å få et kort som ikke fungerer som det skal osv Endret 28. oktober 2004 av spetter Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Xbit brukte iallefall ikke noen DVD Decoder når de testet. Den hadde jo ikke kommet ut enda da... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ok.. skal til å lese xbit labs testen nu.. Bra at de har greit å fikse det i driverne da og at det ikke er noe default hardware defekt osv.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ok.. skal til å lese xbit labs testen nu.. Bra at de har greit å fikse det i driverne da og at det ikke er noe default hardware defekt osv.. Ikke noe hardware defekt nei... Sånt er det bare Matrox som holder på med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå