Gå til innhold

Kritikk til min hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Bakgrunnen var ikke fin til det andre

-Fiks at linkene er rett under hverandre og fjern :: mellom hver link

-En lenke farge som passer til siden, ikke knall rød som kuner stygt

-Personlog har jeg aldri skjønt hvorfor jeg skal bry meg om sist du oppdaterte siden din..

-Hvorfor tabeller? ser bruk DIV foreksempel til lay out (HTML dog

-Ikke noe særlig godt fargevalg

Og så det positive:

Designet ditt kan bli bra, emd en stilig header og andre farger, så ideen er absolutt godkjent

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor du linker til xhtml validator når den ikke er valid en gang, men det er ditt problem. Her kommer listen av synspunkter

1. Veldig dårlig og uproffesjonelle bordere, de er ikke godt laget. De ser veldig pixelerte og ikke myke, gode som andre runde bordere.

2. Jeg liker ikke falgevalget, når siden kommer opp med 100% hvit bakgrunn tenker jeg bare "Oh my eyes" i tillegg til struddende og irriterende rød navigasjon

3. Designet i seg selv er ganske enkelt og ikke lekkert, boble-boks designet er bare helt rart og du får ikke noe særlig gode overganger.

4. Headeren er så rar, du må myse og finne teksten thurloc for å forstå at dette er din hjemmeside

5. Innholdsfeltet kan ihvertfall få fast høyde, det irriterer at det hopper opp og ned hele veien

6. Linkene er veldig upassende, man kan så vidt se at det er linker.

Begynn å design siden på nytt, den så ikke særlig blog-aktig og fin ut :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det at den ikke er validert er fordi jeg har forandra noe og ikke sjekka om den var validert fordi jeg trodde ikke jeg gjorde en feil.

Siden er delvis laget under utf-8 og delvis iso-8859-1 så jeg kommer til å bruke ø osv for æøå.

Den skal være i xhtml, derfor ikke div - vet ikke om det er lov med div i xhtml slik du tenker deg jeg skal bruke dem. holder meg til table, utseende jeg tenker mest på nå.

:: mellom hver link slik at folk skjønner når jeg har skrevet to ord, men kan forandre på det for folk skjønner vel at coca cola fører til samme sted.

logoen/headeren sa jeg ikke var ferdig, derfor er det bare en temp logo.

jeg skrev når jeg sist oppdaterte siden pga en irriterende foreleser som sa han likte det. tenkte det var det samme for meg. fjerner det nok.

Hvilke farger anbefaler dere da? liker gråtoner, blå og rød.

borderne skal jeg få se om jeg får gjort noe med, ser problemet men vet ikke helt hvordan jeg fikser det enda.

Det er ingen blog, så det er sagt - kanskje derfor den ikke er særlig blog-aktig. tror jeg kommer til å beholde det sånn ca. sånn. forandre farger skal jeg nok. Jeg tilhører ikke det moderne blog-samfunnet desverre. Publisere en dagbok på nettet er ikke min stil.

Skal vurdere fast høyde, i så fall må jeg begynne med noe scroll innad i table'n.

Som oppsumering:

Er ikke ferdig med logoen

layouten forblir tror jeg, hvis ingen andre gode ideer kommer som ikke inneholder ordet blog.

farge-skift kommer - inkl. på linker.

borders skal forandres hvis jeg får det bedre til.

Fjerne :: mellom linkene, se hvordan det ser ut og bestemme meg da.

takker for deres subjektive meninger, trenger fler hvis noen har dem.

Endret av Thurloc
Lenke til kommentar
Den skal være i xhtml, derfor ikke div - vet ikke om det er lov med div i xhtml slik du tenker deg jeg skal bruke dem. holder meg til table, utseende jeg tenker mest på nå.

Ehh, det er da vel ingen grunn til å skrive dårligare kode, når du velger en strengare metode å gjøre det på?

Tabeller til layout er feil uansett om du skriver HTML eller XHTML, så den påstanden din var heilt uten meining.

Lenke til kommentar

trodde man måtte ha noen ulovlige "argumenter" inne i div taggen for å få det til. Skal se på det. Takker for diverse linker, får god bruk for dem - leser og lærer nå.

takker også for farge-link-velge-linken, ser veldig bra ut.

Synes da at min side var ganske enkel, men kanskje ikke pen...

Lenke til kommentar

trenger du så sinnsykt mange knapper i menyen?

du kunne jo for eksempel hatt pondus, coca cola, carlsberg, music, movies, series, latin og guestbokk under "om meg".

bytt fargene, men du burde ikke ha fast høyde. det er kjekkt med en som flytter seg etter som hvor mye du har der. dessuten, når du fyller på med mer er det jo ingen som ser forskjell før de scroller ned.

men med en del jobb kan den jo bli bra.

4. Headeren er så rar, du må myse og finne teksten thurloc for å forstå at dette er din hjemmeside

den var vel litt drøy. :p

Lenke til kommentar

Hvilke farger anbefaler dere da? liker gråtoner, blå og rød.

Hvilke farger du bruker har ikke veldig mye å si, så lenge de harmonerer. De fargene du har valgt er for harde på hverandre. rødt på hvit bakgrunn er en sikker feil. Grått er vanskelig å bruke uten å gjøre det kjedelig. Blå er kanskje lettest å bruke. (blåtone i bakgrunn, border i kraftigere blå, sort tekst, og lys lys lys blå bak teksten.)

borderne skal jeg få se om jeg får gjort noe med, ser problemet men vet ikke helt hvordan jeg fikser det enda.

Anti-aliasing

Skal vurdere fast høyde, i så fall må jeg begynne med noe scroll innad i table'n.

Ah, nei, ikke det. Får frysninger. Vi liker å scrolle hele siden.

Ellers vil jeg si at "skryteboksen" nede til høyre egentlig er unødvendig. Tre små linker er alt du trenger. to til validatorer, og en e-mail. Ikke de store stygge knappene som skriker ut sin mangel på estetisk sans.

Og, få vekk de stripene. Vil ikke ha epilepsi.

Mye kritikk her, men det blir nok bra skal du se!

Edit: kom på et par ting, så mange menyvalg har ikke sider som har betraktelig mer innhold en gang! Blir bare forvirret.

Den linkeboksen virket litt rar, linkene til de 4 store sidene kan du vel ha under "linker"? De andre også forsåvidt.

Endret av Livslykka
Lenke til kommentar

Fargene har jeg valgt ut nå, ble noe alla dette:

http://color.twysted.net/?color=3264FF

Waldmeister:

Takker for linken, hjalp veldig.

At siden laster tregt vet jeg ikke hvorfor. siden har en 2 Gbits forbindelse til nix, så da er det nok din linje det er noe galt med.

N*:

Skal fjerne noen av knappene etterhvert når jeg vet hvor mye jeg kommer til å skrive om dem. tviler på at latin kan gå under about me fordi der kommer en hel del sitater.

Skal bytte ut fargene.

Fast høyde blir det ikke nei, liker din mening, slik jeg ville ha det først.

Equerm:

Siden skal være på engelsk, mens innholdet er ikke ferdig enda.

Livslykka:

Anti-aliasing vet jeg, men vet ikke hvordan. kjenner en som kan PS så får snakke med hu.

Skal fjerne når jeg starta på siden osv. har jeg sagt tidligere.

Liker stripene mine, andre farger ja, men vi får se om det er mulig å få epilepsi anfall da.

Link-boksen har jeg fordi jeg ikke vil lage en logo på 780px, holder med 500px. men hvis det er flere enn deg som vil ha den fjernet så skal jeg vurdere det igjen.

Takker igjen for kritikken. har mye jeg skal forandre nå, så å si hele sia :p

så vent gjerne med kritikk hvis det ikke er mer dere vil legge til som ikke er sagt før. Er det andre enn Livslykka som synes jeg skal fjerne linke-boksen oppe i høyre så jeg får en større logo så gjerne si ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...