kabelsatan1 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Heisann! Er rimelig fersk på klokkefronten (har lekt litt med min nåværende K6-2 500, men klarte ikke å få ****skapet skikkelig stabilt på 525 engang :smile:) I alle fall, har planer om nyinnkjøp av maskin, og har kommet opp med følgende oppsett: - ASUS P4T-E ATX 850 P4 Motherboard - Intel Pentium 4 2.0GHz Socket 478 CPU - 4 x Apacer RAMBUS PC800 ECC 256MB RIMM - ATI All-In-Wonder Radeon 8500DV AGP 64MB DDR - Koolance PC2-C Har kommet frem til at hele greia kommer på rundt 12 000,- (fra USA og Databutikken.com). Må vel ha noe DVD/brenner/etc, men det kommer i andre rekke... Jeg er hverken gamer/laner, men bruker maskina mi utelukkende til programmering/bildebehandling/videoredigering. Har skjønt at jeg mulighetene er ganske bra med P4, og håper på å få greia til å kjøre greit på rundt 2,5Ghz. Så til spørsmålene. Vil ha dette til å kjøre mest mulig lydløst, så derfor: - Bør jeg satse på vannkjøling på GPU og Northbridge? Ellers noen synspunkter på oppsettet? Det er rett og slett kraft som gjelder, og har vært inne på å velge et dual-oppsett, men fant ut at det ikke lønner seg, med tanke på ytelse/pris. Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 ser ut som et stabilt sett av deler Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 coolance har jo 3x 80mm da.. er det no særlig stillegående? boxed kjølern til 2ghz`ern er stille nok og kjøler bra nok :smile: ikke kjøp det coolance! Jeg kjører 1.8ghz @ 2.45ghz med boxed Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Koolance-systemet skal visstnok være ganske stillegående, ihvertfall på modus 1. Kunne tenke meg å prøve litt seriøs overklokking, og da er det litt greit å kjøre vann istedet for luft. I tillegg må jeg jo si at Koolance-settet er litt show-off, men det er jo meninga :smile: Men, som sagt, skal jeg gå for vannkjøling av GPU, Northbrigde (og kanskje også HD)? Har skjønt at case-tempen på PC2'en kan bli rimelig høy, og da hjelper det jo ikke med all verdens vifter inni kabinettet. Må kanskje hive på en kabinettvifte, men da blir det flere vifter = mere bråk igjen... Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 kabelsatan: Jeg har vannkjøling nå.. det eneste jeg ønsker meg er gpu- og chipset-blokk:) Vifta på gpu bråkte som =#¤)"=#¤)"=)#¤ hvertfall på Gainward gf3ti200.. kan vel ikke være noe stillere på radeon saken der.. har [email protected] Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 OK, det var det jeg tenkte meg også :smile: Men hvordan er det med festing av morroa, da? Må man sage/banke/hamre/skru på skjermkort og hovedkort, eller er dette en smal sak? Det kommer vel sikker an på hvordan diverse ser ut, men er det noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Spørs om du trenger vannkjøling..jeg har min med standard boxed vifte og den hører du neste ikke!! kjører på 1.775 volt på cpu Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg skjønner forsåvidt skepsisen, men jeg vil ta med litt om pris også. Koolance-settet m/kjøling til CPU, GPU, Chipset og HD kommer på 3 055,- fra Databutikken. I tillegg kommer PSU. Et fett kabinett og tilhørende vifter koster jo også endel... Kanskje ikke 3 000, men jeg regner ihvertfall bortimot 2 000,- Med tanke på at jeg har lyst til å gå litt videre enn bare luft, også for å tyne litt mer ut av sakene. Jeg er overbevist om at mulighetene er større med vannkjøling enn luft (hvem er ikke det?). Hva hvis boxed-kjøleren skulle ta kvelden på 2,5GHz?. Doble pumper i Koolance'en sørger for noe som virker veldig sikkert. En annen ting er jo forsåvidt at det ser litt småfett ut med PC2'en med vindu i siden og lys, med alskens deilige slanger og annet snadder som vises frem for omverdenen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå