EpziloN Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 hellu. sant nok så har jeg vifteløs kjøling(har et PowerColor Rad9800PRo kort) så i teorien så skulle det jo ikke være noe tess. men jeg har lest om andre som fint har klokket opp til XT hastigheter stabilt (412Mhz Core/370Mhz mem) med tilsvarende kjøling. tror kortet er av såpass ny dato(kjøpt i sen januar 2004) at det fulgte med Hynix minne, og ikke samsung som "alle" andre har, de er vell blant de med samsung at klokkingeng har vært best. spørsmålet er vell egentlig om det er noe spess jeg kan gjøre for å klare å overklokke kortet opp til XT hastigheter? når jeg brukte ATiTool så feilet overklokking av core ved 393Mhz og minne ved 365 Mhz. skulle gjerne ha prøvd å satt på en cpuribbe/vifte på GPU coren, tror det kunne ha hjulpet, og ikke minst ramsinks. noen som har noen tips så er det bare å komme med dem ! Epz. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvilken vifteløs kjøling har du? Hvis det er Zalman sin, så står det ganske klart på hjemmesiden deres at 9800XX-kort skal ha den tilhørende viften for å fungere tilfredsstillende. I tilllegg har Zalman et sett med kjøleribber til minne som laget for å bruke sammen med heatpipe-kjøleren sin på skjermkort. Dessverre er det ingen i Norge som fører disse (som jeg har sett) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 det har jo ganske mye å si på tempen inni selve kabinettet og sirkulasjonen av "frisk" luft .. hvis den er dårlig så vil du få høye temps. spessielt på passivt kjølte enheter Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hynix minne suger. har det på mitt kort jeg å, har bare klart 390mhz med vmod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå