Litraphy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Fikk meg akkurat ny LCD skjerm i dag. Veldig fornøyd hittil med den. Ikke noen døde pixler eller noen andre problemer. Utenom en ting.. Føler at selve skjermen gir mer "ghosting" enn den skal. Hvis jeg blant annet flytter på vinduer i windows, så blir hele vinduet veldig utydelig. Testet i noen spill også, blant annet mmorpg spillet Dark age of camelot. Når jeg flyttet meg rundt med karaktereren, så ble hele verdenen utydelig. Såpass utydelig at jeg skjønte at denne ikke kunne være riktig, med tanke på at dette er en helt ny 12ms skjerm som jeg også kjører DVI på. Prøvde å søke hjelp fra noen venner. Noen av dem nevnte det å trykke på "Auto" knappen for å få de beste innstillingene. Men det hadde jeg prøvd selv allerede, får en liten feil om bla bla, this option isn't avaliable, eller noe i nærheten av det. Kan jo nevne det at jeg var uhyre forsiktig når jeg satt den på plass og plugget inn ledningene. En ting jeg glemte var å installere skjermdriverne som fulgte med. Men det ordnet jeg kjapt litt senere. Men ingen forandring etter at jeg startet pcen/skjermen på nytt. Er veldig åpen for tips her nå. Hvis noen har en anelse om hva som er galt, så kom med det! En liten oppdatering.. Byttet over til D-SUB kabel for å teste om det var noen forskjell. Da fikk jeg i det minste brukt "Auto" funksjonen. Men den merkelig "ghostinga" når jeg spiller eller flytter på vinduer er der fremdeles. Dette var ikke en dobbelpost. Forrige tråden min ble slettet fordi jeg hadde bumpet tråden, uten at jeg selv egentlig tenkte noe over det. Men regler er regler Lenke til kommentar
John P. Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Litt kjipt at ingen svarer deg, så jeg får vel prøve å hjelpe med min heller mangelfulle kunnskap... Sånn jeg ser det, kan det være flere løsninger: Du er kanskje mer følsom for ghosting enn andre. Har kameratene dine sett på skjermen, og er enig med deg i at den ghoster for mye? Prøv andre drivere for skjermkortet. Ta en tur i en butikk der de har samme typen skjerm utstillt, og se om det samme skjer der. Isåfall er kanskje ikke skjermtypen bedre på dette området. Når det gjelder automatisk innstillings-menyvalget, så er alt som det skal når du ikke kan bruke det ved digital tilkobling, men at det fungerer ved analog tilkobling. Ved digital tilkobling går alt av seg selv uansett. Håper jeg hjalp litt ihvertfall. Endret 27. oktober 2004 av John P. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Takk for at endelig noen svarte Jeg tror jeg må være enig med deg når det gjelder punkt en. Tror jeg rett og slett hadde altfor store forventninger. Har spilt forskjellige spill nå i etterkant, og har egentlig ikke lagt merke til noe spesielt etterslep. Men hvis derimot noen vet om tips for å kanskje forbedre det på, så er det bare å komme med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå