Dizk Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) ok, først av alt takk til de som hjalp meg å komme igang med div og css i denne tråden. har tatt utgangspunkt i den samme koden. se på denne siden: http://cloud9legend.net/v1/ 1. hvordan får eg den nederste delen til å komme helt i bunn. den skal likom være "limt fast" nederest sånn at den ikkje havner langt oppe på en side med lite tekst på. 2. plutselig så fikk eg mellomrom øverst og nederst på siden uten at eg har forandret på noe der... tror eg da PS: de bildene under latest work er ikkje mine... tror eg fikk de fra b-man.dk eller noe sånt Endret 27. oktober 2004 av Dizk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 To work as intended, your CSS style sheet needs a correct document parse tree. This means you should use valid HTML.Errors URI : http://cloud9legend.net/v1/stylesheet.css * Line: 0 Context : n Parse Error - n*{ margin:0; padding:0; } Kan være årsak til #2. #1 kan vel løses med position:absolute; og bottom:0; ? Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) ah.. var bare en bokstav som hadde sneket seg inn der. har prøvd med absolute postition men da blir ikkje det midtstilt sånn som resten... Endret 26. oktober 2004 av Dizk Lenke til kommentar
o2mlab Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kanskje en alternativ løsning, men; Har du text-align: center; i body-taggen i CSS? Dersom du ikke bestemmer annen posisjon enn bunn på elementet som skal ligge fast, vil vel dette elementet sentreres og holde seg nede i bunnen...? Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 har text align center i body ja.. hjelp! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Den er sentrert her i FF og Opera her i hvertfall! Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 sikker?? det er den ikkje hos meg.. verken i FF, Opera eller IE Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Den er sentrert her i FF og Opera her i hvertfall! Pøh! Footeren eller copyright box'en er ikke senterert riktig. Prøv å legg til/endre dette i #container: min-height: 100%; height: auto !important; height:100%; position: relative; Så i #copyright legger du til/endrer: bottom: 5px; left: 0; width: 349px; Da blir den copyright saken sentrert i alle nettlesere jeg har her oppe (IE501, IE55, IE6, FireFox 1, Opera 7.54) Det er et problem. Jeg prøvde å løse det med å putte inn min-height og height metoden i #container. #copyright flytter seg nedover når jeg resizer i firefox, men likevel klarer den på en måte å overlappe teksten litt. Kanskje det er et triks på det og, se hva jeg får til, men tviler Ble det noe bedre, ihvertfall når det gjelder å sentrere den? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Flere forslag til endringer, slik ser noe av css jeg har endret på ut: #container{ margin:0 auto; width:349px; background: #F6F6F6 url(images/bg_container.gif) repeat-y; min-height: 100%; height: auto !important; height:100%; position: relative; } #copyright{ position:absolute; bottom:5px; left: 0px; width: 349px; } div.footer{ width:349px; height:116px; background: url(images/footer.gif) no-repeat; } Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) ai ai nå ser det ut til å funke takker Endret 27. oktober 2004 av Dizk Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) ai ai nå ser det ut til å funke takker Testa med å repetere "scratching my knee" etc teksten flere ganger nedover og, ser ut som den copyright saken vil holde seg under også Så da ble det to fluer i en smekk hehe Edit: men bruk den siste koden jeg posta, skal fungere bedre Endret 27. oktober 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 ok takk, skal gjøre det fulu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå