jankare Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har skiftet hovedkort ram og cpu på maskinen min, alt gikk som smurt til jeg hadde oppdatert bios, og skulle starte maskinen på nytt... Da får jeg opp NTLDR mangler... Mulig at det er bare en bagatell, men det vet jeg lite om... (Har satt inn ASUS P4S800 med P4 og 512 ram, kjører WIN xp) Håper noen har noe vettugt å komme med... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du må legge inn Windows på ny Store hardware utbytttinger får windows til å krasje Lenke til kommentar
jankare Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg prøvde å installere Windows på ny, men under innstallasjonen restarter maskinen, og da starter alt på nytt... Om en booter med CD starter innstallasjon på nytt, og om ikke kommer samme feilmelding om igjen... NTLDR missing.. Noen som har gode råd? Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 husket du og avinstallere driverne til hk før du skiftet det ut?? Lenke til kommentar
jankare Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Nei, har ikke avinstallert drivere på gammelt HK.... Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Her har du et sett med alternative løsninger Håper det funker Å formatere før ny installasjon er jo også en god ide Endret 28. oktober 2004 av brazir Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Nei, har ikke avinstallert drivere på gammelt HK.... Hva gjør jeg da? har du fått det til? gjorde samme tabben selv en gang, i og med at jeg hadde to hardisker bytta jeg om slave og master (eller boot rekkefølgen). Deretter installerte jeg windows på den andre hardisken. Så la jeg inn alt jeg trengte på "windows" disken og formaterte den med de gamle driverne. Og da var egentilg problemet løst...... Finnes sikkert noen enklere måter og gjøre det på, med det funker i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå