Holmgr3N Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Har Sennheiser HD650 som er relativt tungdrevne, så jeg får absolutt ikke utnytta dem fullt ved å drive de rett fra Audigy2 lydkortet. Så det jeg tenkte da, istedenfor å kjøpe et nytt lydkort og en hodetelefonforsterker så kunne dette vært noe å satse på? Det er hodetelefonutgang, eller ser jeg helt feil? Det jeg lurer på da er, vil lydkvaliteten være like bra/bedre som ved et E-MU0404 lydkort og en amp som for eks. Rega Ear? Vil de kunne drive HD650 tilfredsstillende? Takk for svar! Mvh Stian Endret 26. oktober 2004 av Holmgr3N Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har stereoforsterker med hodetelefonutgang, men bruker likevel egen hodetelefonforsterker til mine HD580. Lyden er en god del bedre når jeg kjører den gjennom holdetelefonforsterkeren kontra hodetelefonutgangen på forsterkeren. Hodetelefonforsterkeren min er en rørkonstruksjon, det har sikkert litt med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Ok, men hvordan er lyden når du sammenligner stereoforsterkeren med lyden rett fra et lydkort uten amp? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har faktisk aldri testet det før i dag, da jeg har en hodetelefon med mye lavere imperdans til pc bruk. Har nå prøvd med mye forskjellig musikk. Alt fra Children of Bodom til Eagles. Mitt inntrykk er at lydbildet blir en god del strammere og mer definert når jeg kjører gjennom forsterkeren. Raske basstrommer har en tendens til å bli grumsete og flyter i hverandre når jeg kjører rett fra lydkortet. Minner litt om bassen fra en billig Logitech sub. Synes også det er bedre oppløsning og dybde når jeg kjører gjennom forsterkeren, selv om mp3 formatet setter litt begrensninger for dette. Jeg fikk også samboeren min til å prøve i en blindtest, og hun klarte å fint å skille mellom musikk rett fra lydkortet og gjennom forsterkeren. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Godt å høre! Mulig jeg tar det stereoppsettet på hifiklubben. Syns det hadde vært greiere, enn å kjøpe et nytt lydkort og en amp. + at det ser skikkelig bra ut. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Peterman: Hva slags lydkort har du? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Burde kanskje ha nevnt det ja. Jeg har Audigy 2. Lenke til kommentar
Joi Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hodetelefonutgangen på en forsterker trenger ikke å være all verden. Jeg ville ikke satset på dette, når du har HD650. Denne trenger en egen forsterker. Du kan være heldig og finne en forsterker som har en rimelig bra utgang, men du er langt i fra garantert det, og uansett vil alltid en dedikert forsterker ha en bedre utgang uansett. Har selv HD600 med cardas kabel og Corda HA-1 MkII forsterker. Det låter helt annerledes enn det gjør gjennom forsterkeren (en Yamaha som faktisk har en relativt god utgang). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå