Neotetra Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Denne disken har vært en stund på markedet, er den forsatt en av de raskeste innenfor maks 2000 kr grensen og uten bruk av scsi? Endret 26. oktober 2004 av Neotetra Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 ja, 73.4 GB versjonen. Maxtor sine disker med 16MB cache er ikke så langt bak... Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Enkelt svar på det....OG det er ja:D Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Noen ser ut til å mene at Maxtor-diskene (tror det er Maxtor) med 16MB cache bedre, men jeg vet nå ikke. Raptor-diskene er nok raskest hvis man ser bort ifra SCSI. Iallefall 74 GB-versjonen. Den yter visst bedre enn den på 36 GB. Edit: Litt seint ute Endret 26. oktober 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
mammut Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Kjører med 2 x western raptor 36gb 10000 rpm disker i raid 0 . Dette er bare en helt ennen verden..Hvis jeg skal si min personelige mening så ville jeg kjøpt 2 x 36gb raptor disker i steden og satt dem opp i raid..uhyre raskt.. Eller 2 x 73 gb i raid 0 da hvis pengeboka er stor Lenke til kommentar
Folo Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Raptoren har garantert bedre søketid. Maxtoren har igjen bedre lagringstetthet og du får mye mere lagringsplass for pengene. Maxtoren yter også kun på sitt beste dersom: linkRemember that to take advantage of NCQ on the MaXLine III, a controller and drivers with NCQ support must be used. Currently, only Intel's ICH6 features support for NCQ when used with the Intel Application Accelerator 4.0 drivers. The IAA 4.0 drivers will only work if ICH6's SATA controller is configured for use as an Advanced Host Controller Interface (AHCI) device. So, the first step to enabling NCQ is to enable AHCI within the BIOS. If the ICH6R RAID functionality is enabled, then the device is already set to be an AHCI device. Hadde vært kjekt å sett en test med 2xRaptor vs 2xMaxtor i raid Endret 26. oktober 2004 av Folo Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Det med raid for ytelse, gir det virkelig noe bedre ytelse. Er ikke det mer for servere med flere brukere at det gir reell ytelse som merkes? Lenke til kommentar
Rigel Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Noen linker som gir et godt svar: De beste diskene for ulikt bruk: http://storagereview.com/php/tiki/tiki-ind...age=LeaderBoard Litt mer om Maxtro m/16MB cache og tester som viser at den ikke er raskere enn raptor: http://storagereview.com/articles/200410/2...B300S0-2_1.html Om ytelsesforbedringene ved RAID for desktop: http://storagereview.com/articles/200406/20040625TCQ_1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå