glufsa1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 hei alle sammen...den gamle forsterkeren ryker snart...må ha ny...jeg vil ha en 4 kanals forrsterker med 100 watts utganger...helst ny vare. helst ikke mer en 5000-6000 lapper. har et par koda front høytalere...686 serien...har fått et helt nytt eltax surround anlegg av mamsen...tenkte å bare bruke front høytalerene fra det anlegget...dette blir bare et midlertidig anlegg...må få et litt fetere budsjett først...alle forslag er bra... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er det en spesiell grunn til at du vil ha 4 kanaler, og ikke 2 eller 5.1 / 6.1 / 7.1? Hvordan vet du at den gamle ryker snart? (Beklager at jeg ikke svarte på spm, men kjenner lite til 4-kanalere) Lenke til kommentar
glufsa1 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 det går greit med 5.1 0g 6.1, men det er så sinnsykt dyrt...vis man skal ha bra kvalitet....den gamle er snart 30 år gammal...phillips...ekke bra...lyden er ikke akkurat pen og den er alfor liten...har du noen gode forslag til 5.1 forsterkere? Lenke til kommentar
glufsa1 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 har vurdert en sony forsterker på 6*100 watt...2 bakre kanaler, 2 front kanaler, 2 senter kanaler, en foran og en bak...kan dette vare noe...?koster 3000...noen so m har en mening om sony.... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Denne vil nok spille ræva av Sonyen any day, men så står prisen i forhold til ytelsene også her. Ikke heng deg så mye opp i Watt. Se f. eks på "Power consumption" bak på forsterkern eller i manualen for å få en ide om hva den kan yte. En forsterker som skryter av å kunne gi 5x120W RMS bør minst trekke 1100W siden virkningsgraden på klasse A/B sterkere normalt sett er ~55% +-5 %. Litt kjapp hoderegning på H/Kèns max effektdrag på 890W tilsier 890/2/5=111.25W Dette er kun en enkel analogi, og ikkek det denne vil yte ved forsvarlige THD verdier, men gir en god pekepinn på hva en bør tenke på ved kjøp i denne prisklassen. Enkelt fremstilt er nok strømforsyninga alfa & omega for hvor stor kontroll en forsterker har på høyttalerelementer, og der har nok H/K noe av det bedre i din prisklasse. Ellers er merker som Yamaha og Marantz interessante. Sony er ikke det jeg ville satsa på til hjemmekino eller hifi før du kommer kraftig opp i pris. Men da er det så mye annet som er bra også... Det skal ikke være lett, hehe Endret 26. oktober 2004 av Jalla Lenke til kommentar
glufsa1 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 den h/k forsterkeren har jeg tenkt på tidligere...var ikke skker på om den ville passe til høytalerene...den er ikke så alfor dyr...er garantert verdt hver krone...takk for hjelpen... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) den h/k forsterkeren har jeg tenkt på tidligere...var ikke skker på om den ville passe til høytalerene...den er ikke så alfor dyr...er garantert verdt hver krone...takk for hjelpen... Hvis du vil spare 2500 kr,så kan du få kjøpe min H/K AVR-330 for 5500 kr. Endret 26. oktober 2004 av Morten K Lenke til kommentar
glufsa1 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 det virker som en god forsterker det...men liker ikke brukt vare...vil helst ha ny vare serru...noen tips? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 det virker som en god forsterker det...men liker ikke brukt vare...vil helst ha ny vare serru...noen tips? Reciveren min er som ny.Det er over 1,5 år igjen på garantien.Men hvis du absolutt skal ha ny,så kjøp en ny Harman/Kardon. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hey, Glufsa; Løp & kjøp, den Morten selger er jo modellen over 230. Du får ikke stor mer for fem lapper i dag Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis du vil spare 2500 kr,så kan du få kjøpe min H/K AVR-330 for 5500 kr. Øyh, jeg ville nok gått for denne her. Har tilsvarende (tror jeg) men eldre modell fra før, AVR5500. Kostet 10.000 for 2 år siden. Topp på alle måter! Men jeg fikk nesten lyst på denne "nye" selv. Tenker på å bytte ut dvd-spilleren min, men hvis jeg skal ha ny dvd-spiller må jeg jo nesten ha receiver med det der nye designet... Litt irriterende at de kom med nytt design. Men begge er jo griselekre Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Denne er vel bra? http://www.siba.no/index.aspx?Identifier=NO21701 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Denne er vel bra? http://www.siba.no/index.aspx?Identifier=NO21701 I forhold til prisen er den sikkert bra,men spesielt strømsterk er den ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå