este1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 jeg skal kjøpe ny pc, deriblandt et socket LGA775 hovedkort (Gigabyte GA-8GPNXP-Duo). MEN jeg har et dilemma. Har nettopp kjøpt Kingston 3200 512 DDR brikke til den "gamle" pc'en min, og jeg vil kunne bruke den i den nye pc'en. Er det mulig? Jeg har også en Maxtor 60GB IDE hardisk som jeg også vil bruke i den nye pc'en min. Er det også mulig med dette hovedkortet?? Har nok plass i kabinettet til 4 hardisker minimum (Thermaltake Xaser III Skull VM3000A) Og sist, skal jeg kjøpe IDE DVD-brenner eller S-ATA?? For jeg har hørt at det er ÈN plass til IDE på Gigabyte GA-8GPNXP-Duo. Skal jeg bruke den plassen til den gamle hardisken eller til en ny DVD-brenner?? Kjøper uansett en S-ATA hardisk. MEN det viktigste er: KAN JEG PUTTE DDR RAM I DET NYE GIGABYTE HOVEDKORTET JEG SKAL KJØPE??? Lenke til kommentar
frentix Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Det hovedkortet støtter både ddr1 og ddr2 (men ikke begge på en gang). Du kan også ha både den dvd`en og ide Hd`en din koblet til samtidig. EDIT : http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1660 Endret 26. oktober 2004 av frentix Lenke til kommentar
este1 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hva mener du da?? Sånn begge stasjonene på ÈN kabel eller er det plass til 2 IDE grensesnitt på hovedkortet?? Doh!! Det man ikke vet har man (f**n meg vondt av...) Endret 26. oktober 2004 av HardRockillious Lenke til kommentar
frentix Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Altså .. på hovedkortet er det : 2x Ultra DMA 133 IDE OG 1x Ultra DMA 66/100 IDE . Dvs , du kan ha hd`en(e) på en egen og 2 cd-romer eller liknende på en egen. Endret 28. oktober 2004 av frentix Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det hovedkortet støtter både ddr1 og ddr2 (men ikke begge på en gang).Du kan også ha både den dvd`en og ide Hd`en din koblet til samtidig. EDIT : http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1660 måtte bare rette litt på deg her... MSI 915P Combo FR: Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det hovedkortet støtter både ddr1 og ddr2 (men ikke begge på en gang).Du kan også ha både den dvd`en og ide Hd`en din koblet til samtidig. EDIT : http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1660 måtte bare rette litt på deg her... MSI 915P Combo FR: Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules. Det var ingen god rettelse 'sINNsRO' - 'frentix' har rett. Selv om i915P støtter begge ram-typene, så kan ikke de kjøres samtidig. Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har MSI 915P Combo. Funker perfekt med 1gb (2x512mb) DDR1 til jeg får råd til DDR2, som sikkert blir billigere med tiden. Jeg kjører en gammel PATA IDE ATA66 disk og et optisk drev (DVDRW) på PATA og to SATA disker uten problem. K Lenke til kommentar
goggen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Åssen ser man om hovekortet aksepterer begge typer? Er det slik at alle treff man får i prisguiden på i915P kan brukes begge, eller er det bare utvalgte kort? Lenke til kommentar
tiefling Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Åssen ser man om hovekortet aksepterer begge typer? Er det slik at alle treff man får i prisguiden på i915P kan brukes begge, eller er det bare utvalgte kort? i915P har mulighet for både DDR1 og DDR2, men det er opp til hovedkort produsenten om de vil støtte begge. Du må nesten undersøke hver enkelt hovedkort for å se om du kan bruke begge. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det hovedkortet støtter både ddr1 og ddr2 (men ikke begge på en gang).Du kan også ha både den dvd`en og ide Hd`en din koblet til samtidig. EDIT : http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1660 måtte bare rette litt på deg her... MSI 915P Combo FR: Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules. Hva med å sjekke linken som jeg posta? Along side the Socket 775 Pentium 4 the GA-8GPNXP Duo will support up to 4GB of DDR-2 or DDR memory (though not at the same time); which is one the nicer features of the 915P chipset. tatt direkte fra siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå