Gå til innhold

LGA 775 socket - Kun DDR2?

este1

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe ny pc, deriblandt et socket LGA775 hovedkort (Gigabyte GA-8GPNXP-Duo).

MEN jeg har et dilemma. Har nettopp kjøpt Kingston 3200 512 DDR brikke til den "gamle" pc'en min, og jeg vil kunne bruke den i den nye pc'en. Er det mulig?

Jeg har også en Maxtor 60GB IDE hardisk som jeg også vil bruke i den nye pc'en min. Er det også mulig med dette hovedkortet?? Har nok plass i kabinettet til 4 hardisker minimum (Thermaltake Xaser III Skull VM3000A)

Og sist, skal jeg kjøpe IDE DVD-brenner eller S-ATA?? For jeg har hørt at det er ÈN plass til IDE på Gigabyte GA-8GPNXP-Duo. Skal jeg bruke den plassen til den gamle hardisken eller til en ny DVD-brenner?? Kjøper uansett en S-ATA hardisk.

MEN det viktigste er: KAN JEG PUTTE DDR RAM I DET NYE GIGABYTE HOVEDKORTET JEG SKAL KJØPE???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du da?? Sånn begge stasjonene på ÈN kabel eller er det plass til 2 IDE grensesnitt på hovedkortet??

Doh!! :blush:

Det man ikke vet har man (f**n meg vondt av...)

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det hovedkortet støtter både ddr1 og ddr2 (men ikke begge på en gang).

Du kan også ha både den dvd`en  og ide Hd`en din koblet til samtidig.

EDIT :

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1660

måtte bare rette litt på deg her...

MSI 915P Combo FR: Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules.

Det var ingen god rettelse 'sINNsRO' - 'frentix' har rett. Selv om i915P støtter begge ram-typene, så kan ikke de kjøres samtidig.

Lenke til kommentar
Åssen ser man om hovekortet aksepterer begge typer? Er det slik at alle treff man får i prisguiden på i915P kan brukes begge, eller er det bare utvalgte kort?

i915P har mulighet for både DDR1 og DDR2, men det er opp til hovedkort produsenten om de vil støtte begge. Du må nesten undersøke hver enkelt hovedkort for å se om du kan bruke begge.

Lenke til kommentar
Det hovedkortet støtter både ddr1 og ddr2 (men ikke begge på en gang).

Du kan også ha både den dvd`en  og ide Hd`en din koblet til samtidig.

EDIT :

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1660

måtte bare rette litt på deg her...

MSI 915P Combo FR: Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules.

Hva med å sjekke linken som jeg posta?

Along side the Socket 775 Pentium 4 the GA-8GPNXP Duo will support up to 4GB of DDR-2 or DDR memory (though not at the same time); which is one the nicer features of the 915P chipset.

tatt direkte fra siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...